تاریخ انتشار: جمعه 1397/02/14 - 14:06
کد خبر: 264878

جزئیاتی از جنایت اتمی آمریکا در هیروشیما

دانشمندان موفق به محاسبه میزان تشعشعات اتمی در قربانیان حادثه بمب اتمی هیروشیما شده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه روز ۶ اوت سال ۱۹۴۵ آمریکا اولین بمب اتمی را به سمت هیروشیما پرتاب کرد که ۴۳ ثانیه بعد منفجر و بیشتر مناطق هیروشیما را به آتش کشید.

براساس گزارش «ساینس آلرت»، «سرگیوماسکارنهاس» فیزیکدان برزیلی گفت: به هنگام قرار گرفتن در معرض تشعشعات اتمی استخوان های انسان مغناطیسی می شود. پس از گذشت سال ها از بمباران اتمی هیروشیما هنوز استخوان های قربانیان این حادثه دارای حافظه  مغناطیسی هستند.

وی افزود: دانشمندان می توانند میزان تشعشعات منتشر شده را با استفاده از بررسی استخوان های قربانیان اندازه گیری کنند.

این فیزیکدان با کمک دو دانشمند ژاپنی موفق به فراهم کردن چندین نمونه از استخوان های قربانیان شدند که از جمله آن استخوان فک است.

براساس این گزارش، دانشمندان با استفاده روشی به نام «تشدید پارامغناطیسی الکترون» میزان تشعشعات نفوذی در این استخوان فک را ۹.۴۶ گری (واحد مورد استفاده برای اندازه گیری میزان تابش های منتشر شده توسط یک جسم و یا یک شخص) اندازه گیری کردند.

این در حالی است که نفوذ ۵ گری از این تشعشات در کل بدن (نیمی  از مقدار موجود در استخوان فک آزمایش شده) برای کشتن یک فرد کافی است.

این محقق برزیلی گفت که برای اولین بار است که محاسبه میزان تشعشات نفوذی در استخوان قربانیان بمب اتم امکانپذیر است.

این محاسبات با استفاده از یک طیف سنج، نرم افزار کامپیوتری و ترکیبی از تکنیک های مختلف انجام می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top