تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/20 - 15:18
کد خبر: 277282

خبرنگاران حلقه واسط و رابط میان مردم و جامعه‌اند

خبرنگاران از یک‌سو حلقۀ واسط و رابط میان مردم و جامعه‌اند و از جانب دیگر، حلقۀ اتصال بین مسؤولین و اقشار مختلف جامعه‌ محسوب می شوند و از سوی دیگر به مثابۀ ناظری دقیق و تیزبین، با عنصر اطلاع‌رسانی و گزارش‌گری، جلوی کژی‌ها و ناراستی‌ها را می‌گیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا با صدور پیامی به مناسبت روز خبرنگار، اطهار داشت: خبرنگاران از یک‌سو حلقۀ واسط و رابط میان مردم و جامعه‌اند و از جانب دیگر، حلقۀ اتصال بین مسؤولین و اقشار مختلف جامعه‌ محسوب می شوند.

هفدهم مردادِ هرسال بهانه‌ای است برای پاسداشت آیینه‌های کیهانیِ جهانیان، یعنی قشر فرهیختۀ خبرنگار، انسان‌های آزاده‌ای که با ثبت تصاویر و انتشار اطلاعات گونه‌گون، نقش پرنگی را در معطوف ساختنِ نگاه جوامع بشری، به هم‌نوعان و وقایع محیط پیرامون خود، ایفا می‌کنند.

خبرنگاران از یک‌سو حلقۀ واسط و رابط میان مردم و جامعه‌اند و از جانب دیگر، حلقۀ اتصال بین مسؤولین و اقشار مختلف جامعه‌ محسوب می شوند. ایشان از یک طرف به افزایش آگاهی مردم کمک می‌کنند و از سوی دیگر به مثابۀ ناظری دقیق و تیزبین، با عنصر اطلاع‌رسانی و گزارش‌گری، جلوی کژی‌ها و ناراستی‌ها را می‌گیرند. به عبارت دیگر، هرچند خبرنگاران مستقیماً نمی‌توانند به رفع مشکلات کمک کنند، اما همانند آیینه‌ای زوایای پنهانی مشکلات را به جهانیان نشان می‌دهند تا کسانی که متولی امر هستند، در جهت رفع این معضلات گام بردارند.

خبرنگاران افزون بر انعکاس موفقیت‌ها و پیشرفت‌های جامعه، می‌بایست مشکلات و کاستی‌ها را نیز نشان دهند تا برای بهبود و رفع آن‌ها، راهکارهایی اندیشیده شود. اما آن‌چه بیش از هر چیزی در زمینۀ خبرنگاری اهمیت دارد، حفظ منافع ملی کشورمان ایران است که این منافع بر همۀ چیزهای دیگر اولویت دارد و خبرنگاران به حرمت قلمی که خداوند به آن سوگند خورده است، هرگز نباید منافع جزئی و کوچکِ سیاسی و حزبی و قومی و صنفی و همانند آن را بر منافع ملی اولویت دهند.

در پایان یاد همه خبرنگارانی را که در این راه دشوار گام نهاده‌اند و بخش مهمی از میراث امروز ما بر دوش جانفشانی‌ها و شجاعت‌ها و سختی‌ها و کوشش‌های آنان است، گرامی داشته و برای همه خبرنگاران ایران‌زمین آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top