تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/20 - 18:06
کد خبر: 277304

بسیج دانشجویی ۱۲ دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای اعلام کردند؛

نامه ۱۲ بسیج دانشجویی تهران درخصوص قطعی برق در کشور

بسیج دانشجویی ۱۲ دانشگاه تهران بزرگ در با صدور بیانیه‌ای قطعی‌های گسترده برق در کشور را نشانه ضعف جدی دولت در زمینه مدیریت تولید و توزیع این موهبت طبیعی دانستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی ۱۲ دانشگاه تهران بزرگ در با صدور بیانیه‌ای قطعی‌های گسترده برق در کشور را نشانه ضعف جدی دولت در زمینه مدیریت تولید و توزیع این موهبت طبیعی دانستند.

در متن این بیانیه آمده است:

همه‌ی حرف ما با مسئولین - چه مسئولین گذشته، چه مسئولین امروز - همین است که باید برای گشایش مسائل کشور و مشکلات کشور، از جمله مشکلات اقتصادی، نگاه به درون باشد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان- ۱۲/۸/۱۳۹۲

در چند روز اخیر و با رسیدن موج گرمای تابستانی، پس از سال‌ها شاهد قطعی برق در سراسر کشور هستیم. اتفاقی که در مناطق گرمسیری مشقت‌های فراوانی را برای هموطنان عزیزمان موجب شده است و نیز سبب زیان مالی برخی از بنگاه‌های اقتصادی و ضرر‌های بسیاری در شهر‌های مختلف شده است. این قطعی برق در حالی رخ می‌دهد که طبق آمار وزارت نیرو ظرفیت اسمی تولید برق کشور بالغ بر ۷۷ هزار مگاوات است و مصرف برق نیز در گرمترین روز‌های تابستان کم‌تر از ۵۸ هزار مگاوات بوده است. قطعی گسترده برق آن‌هم در صورتی که ظرفیت تولید برق در سطح کشور حداقل ۲۰ هزار مگاوات بیش از بیشینه مصرف کشور است مشخصاً نشان از ضعف جدی دولت در زمینه مدیریت تولید و توزیع این موهبت طبیعی دارد.

از طرف دیگر اخیراً خبر‌های مبنی بر تلاش دولت برای کاهش تولید برق نیروگاه‌های سوخت فسیلی در چارچوب توافقنامه پاریس به گوش می‌رسد. پذیرش نهایی توافقنامه پاریس علاوه بر تحمیل هزینه ۱۷ میلیارد دلاری به کشورمان می‌تواند باعث ایجاد محدودیت‌هایی در مسیر توسعه صنعتی کشورشود. امضای این قرارداد، در حالی که توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای به دلیلی همانند توافق برجام با وقفه روبروشده است، عزمی در دولت برای گسترش نیروگاه‌های خورشیدی دیده نمی‌شود و همچنین طبق برنامه ششم توسعه دولت موظف است از سال اول تصویب برنامه توسط مجلس "اقدامات لازم را جهت ایجاد قطب منطقه‌ای برق انجام دهد" به‌وضوح امری نادرست است. لازم به ذکر است این‌گونه توافقنامه‌های بین‌المللی ظاهرا موجه، همان‌طور که تاریخ گواهی می‌دهد، صرفا در جهت تامین منافع قدرت‌های صنعتی و اقتصادی جهان بوده و پذیرش آن مانعی در سر مسیر پیشرفت اقتصادی کشور‌های در حال توسعه همچون ایران می‌باشد.

صنعت روبه رشد برق کشور هم اکنون با ظرفیت تولید خود می‌تواند با صادرات به کشور‌های همسایه ارز آوری اقتصادی همانند ارزش فروش نفت داشته باشد و با ایجاد صنایع تبدیلی برق در کشور‌های همسایه برای نخبگان و متخصصان دانشگاهی کشور اشتغال ایجاد کند آن هم در شرایطی که اتاق جنگ اقتصادی آمریکا (یا همان وزارت خزانه داری دولت آمریکا) درصدد آن است که با فشار اقتصادی علیه ملت ایران فشار روانی شدیدی را ایجاد کند و مردم را از نظام ناراضی نگه دارند، بنابراین بسیار ضرورت دارد که مسئولان کشور نسبت به این مسئله هوشیار باشند و با مدیریت مصرف برق و ایجاد بازار صادرات انرژی به کشور‌های همسایه، از این صنعت رو به رشد کشور حمایت کنند.

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران اعلام می‌دارد دولت محترم می‌بایست با به کارگیری مدیران توانمند و دلسوز و البته جوان، سوء مدیریت‌های این بخش را برطرف نماید و خود را موظف بداند دلیل خاموشی‌های اخیر را با توجه به آمار‌های مربوط به میزان ظرفیت تولید و مصرف در قالب یک گزارش به استحضار ملت شریف ایران رسانده، پس از رفع ایراد‌های موجود تمام تلاش خود را به منظور جلوگیری از ادامه قطعی برق در کشور به کار گیرد. همچنین پیشنهاد ما به دولت محترم این است که زین پس در تعاملات و مذاکرات خود با سایر کشور‌ها و نهاد‌های بین المللی صرفا منافع ملت ایران را مد نظر قرار دهد.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به ترتیب حروف الفبا:

۱- آموزشکده نقشه برداری (سازمان نقشه برداری کشور)
۲- دانشکده وزارت امور خارجه
۳- دانشگاه تربیت مدرس
۴- دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام
۵- دانشگاه خوارزمی
۶- دانشگاه شهید بهشتی
۷- دانشگاه شهید شمسی‌پور
۸- دانشگاه صدا و سیما
۹- دانشگاه صنعتی مالک اشتر
۱۰- دانشگاه علم و صنعت
۱۱- دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی
۱۲- دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top