تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/13 - 01:03
کد خبر: 280621

محمد محمدی مسعودی

۷ نمای نزدیک از حجت‌الاسلام محمدیان

۷ نمای نزدیک از حجت‌الاسلام محمدیان

روحیه پرکار، جهادی و تحول‌گرایانه در کنار سعه‌صدر و آرامش ایشان در پیشبرد امور، الگویی است برای مدیرانی که دوست دارند در تراز انقلاب اسلامی کار کنند و جوانانی که باید آینده‌ساز این انقلاب باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد محمدی مسعودی*// مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به‌لحاظ اینکه پل ارتباطی رهبری با دو قشر اساتید و دانشجویان محسوب می‌شود نسبت به بقیه نمایندگی‌های مقام معظم رهبری از حساسیت و پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاصی برخوردار است. خصوصا نحوه تعامل با قشر جوان پرشور و احساسی، مطالبه‌گر و آرمانگرا. کوچک‌ترین حرکات و سخنان و رفتار کسی که این مسئولیت را می‌پذیرد، زیر ذره‌بین تیزبین دانشجویان و اساتید است. علاوه‌بر این، اداره کردن تشکیلات این نمایندگی که در همه دانشگاه‌های کشور گسترده است، مدیریتی کارآمد و پویا می‌طلبد. در مدتی که بنده بنا به مسئولیتم ارتباط مستقیم و نزدیک با حجت‌الاسلام محمدیان داشتم، نکاتی در ذهنم نقش بست که به بعضی از آنها اشاره‌ می‌کنم.

1- مهم‌ترین و کلیدی‌ترین خصوصیت ایشان، استاد اخلاق بودن ایشان بود که به‌رغم قبول مسئولیت سنگین نهاد، این شاخصه و رعایت تقوی و اخلاق در ایشان نه‌تنها کمرنگ نشد بلکه بیشتر تجلی پیدا کرد. درست هم همین است که درس اخلاق باید در میدان عمل پیاده شود تا منجر به رشد آدمی شود. یکی از درس‌های بنده از ایشان این بود که می‌شود و داریم کسانی را که در جمهوری اسلامی خالصا لوجه الله مسئولیت سنگین اجرایی قبول کنند و در دوران مسئولیت هم در تمامی حرکات و سخنان و تصمیمات برمبنای الهی عمل کنند نه مناسبات جناحی و سیاسی و مادی. از این لحاظ ایشان بحق نماینده آقا در دانشگاه‌ها بودند. به‌نظرم هر عزیز دیگری که این مسئولیت را قبول خواهد کرد باید بداند که رعایت تقوای الهی، اخلاق اسلامی و تواضع یک شاخص بسیار مهم از منظر استاد و دانشجو است، تا شخص خودش عامل نباشد سخنانش در دیگران اثری نمی‌کند.

2- ایشان از معدود مسئولانی بود که نگاه به ایشان و گوش دادن به سخنانش، توجه آدمی را به خداوند زیاد‌تر می‌کرد.

3- روحیه پرکار، جهادی و تحول‌گرایانه در کنار سعه‌صدر و آرامش ایشان در پیشبرد امور، الگویی است برای مدیرانی که دوست دارند در تراز انقلاب اسلامی کار کنند و جوانانی که باید آینده‌ساز این انقلاب باشند.

4- یکی از شاخصه‌های بارز ایشان تسلیم‌ناپذیری در برابر ظلم حتی در مقابل مسئولان رده‌بالای مملکتی است. به‌شخصه شاهد و مطلع بودم که فارغ از دسته‌بندی‌های جناحی و سیاسی و به‌صورت پدرانه و مشفقانه بسیاری از ظلم‌های صورت‌گرفته را پیگیری می‌کردند و دچار ملاحظه‌گری‌ها و مصلحت‌سنجی‌ها و بده وبستان‌های کثیف سیاسی نشدند.

5- البته این موارد ذکرشده درمورد شخص حاج‌آقا محمدیان است. در این تشکیلات عریض و طویل بسیاری از انسان‌های شریف خالصانه در حال خدمت هستند و صدالبته شاید افرادی هم پیدا شوند که در راستای منویات رهبری گام برندارند و با رفتار و تصمیمات و سخنان خویش، باعث بدبینی استاد و دانشجو به کل این نهاد و راس نهاد (که حاج‌آقا محمدیان بودند) بشوند. متاسفانه این امری است مرسوم که خطای یک فرد در یک نقطه را به کل سیستم و راس سیستم تعمیم می‌دهند. منشأ بسیاری از این قضاوت‌های سطحی نیز عدم فهم و تجربه کار مدیریتی و عدم داشتن اطلاعات کافی است.

6- نهاد نمایندگی به‌رغم تمام تلاش‌های صورت‌گرفته، همچنان مسیر زیادی تا رسیدن به قله دارد. امیدوارم مسئول جدید نهاد در پویایی بیشتر این مجموعه و حرکت به سمت آرمان‌ها با پیاده‌سازی استراتژی‌های هوشمندانه و به‌کارگیری جوانان مومن انقلابی، موفق باشد.

7- حجت‌الاسلام محمدیان در عمل نشان داد که لیاقت نمایندگی آقا را دارد و در تراز یک مدیر انقلاب اسلامی خدمت کرد. خسته نباشید به ایشان می‌گویم و امیدوارم که در سنگرهای دیگر خدمت به انقلاب موفق باشند. همچنین امیدوارم و دعا می‌کنم مسئول جدید نیز در عمل نشان دهد که به‌راستی نماینده آقا در دانشگاه است.

* دبیر اسبق تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top