تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/07/25 - 07:44
کد خبر: 286665

مهدوی‌کیا: پرسپولیس می‌تواند با قهرمانی آسیا طلسم‌شکنی کند

مهدی مهدوی کیا دگفت: بازی با السد خیلی سخت است و هیچ وقت نباید از کنار ژاوی حتی در سن بالا به راحتی رد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبر ورزشی، مهدی مهدوی‌کیا بازیکن اسبق پرسپولیس در رأی‌گیری مربوط به بهترین مدافع تاریخ جام ملت‌ها بیشترین آرا را کسب کرده تا سومین بازیکن ایرانی پس از علی دایی و علی کریمی باشد که در آسیا بهترین عناوین را برای فوتبال کشورمان تصاحب می‌کند. به بهانه این افتخارات و بازی‌های پرسپولیس در آسیا و... گفت‌وگویی با کیا داشتیم.

* آقامهدی تبریک، در آستانه انتخاب به عنوان بهترین مدافع راست آسیا هستید.
ممنون بالاخره این عنوان برای فوتبال ما افتخار است، اما من که مدت‌هاست از فوتبال ایران دورم.

* اما بازی‌هایی که در آسیا و جام جهانی برای تیم ملی انجام دادید از یاد‌ها فراموش نمی‌شود.
خدا را شکر تا روزی که در تیم ملی بودم نهایت تلاشم را برای کسب بهترین بازی‌ها انجام دادم. از پرسپولیس و تیم ملی به فوتبال اروپا رسیدم و پوشیدن پیراهن تیم ملی را همیشه برای خودم افتخار می‌دانم.

* علی دایی و علی کریمی قبل از شما عنوان بهترین مهاجم و بهترین هافبک جام ملت‌ها را کسب کردند در این رابطه چه صحبتی دارید؟
همه می‌دانند علی دایی چه گل‌ها و چه بازی‌هایی برای تیم ملی انجام داده و چه افتخاراتی را برای فوتبال ایران کسب کرده از سوی دیگر بازی علی کریمی و تکنیک ناب علی همیشه زبانزد عام و خاص بوده، بازیکنی که با توپ هر کاری دلش می‌خواست انجام می‌داد و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ایران و آسیا بود.

* آقامهدی، پرسپولیس در آسیا در کسب عناوین هت‌تریک کرده.
بالاخره پرسپولیس و تیم ملی ایران سابقه روشنی در آسیا دارند و من هم افتخار می‌کنم بازیکن پرسپولیس بودم و در آسیا بازی‌های قابل قبولی را ارائه دادم و حالا هم شاهد آن هستیم که سه بازیکن از پرسپولیس جزو بهترین بازیکنان تاریخ جام ملت‌ها انتخاب شده‌اند، افتخاری که مایه مباهات من و سایر فوتبال‌دوستان ایرانی خصوصاً هواداران پرسپولیس است. پرسپولیس پرطرفدارترین تیم ایران و آسیاست و همه می‌دانند در این تیم چه بازیکنانی از گذشته حضور داشته و دارند. پرسپولیس یک بار قهرمان جام در جام شده و یک بار هم قهرمانی در این جام را با بدشانسی از دست داده است. در باشگاه‌های آسیا هم سوم آسیا شدیم که اگر کمی خوش‌شانس‌تر بودیم قادر به صعود به فینال بودیم، عنوانی که امیدوارم پرسپولیس فعلی آن را کسب کند.

* پرسپولیس فعلی می‌تواند در آسیا عنوان قهرمانی کسب کرده و طلسم‌شکنی کند؟
برانکو تیم خوبی ساخته، تیمی که در سه فصل اخیر بهترین تیم ایران بوده و دو قهرمانی در لیگ و یک نایب‌قهرمانی در سطح اول فوتبال کشور حاصل آن‌ها بوده است. پرسپولیس امسال بعد از محرومیت با مشکلاتی مواجه شد، اما پرسپولیسی که من می‌بینم حرف‌های زیادی در آسیا برای گفتن دارد و حتی می‌تواند طلسم‌شکنی کرده و قهرمان شود.

* در مورد بازی برگشت پرسپولیس مقابل السد چه صحبتی دارید؟
بازی با السد خیلی سخت است و هیچ وقت نباید از کنار ژاوی حتی در سن بالا به راحتی رد شد. پرسپولیس در بازی رفت با ارائه یک بازی منطقی موفق شد حریف را شکست دهد و بردی بزرگ در خانه تیم حریف کسب کند، بردی که امید‌های زیادی را برای پیروزی در دیدار برگشت و صعود به فینال به وجود آورد.

* از بین دو تیم کره‌ای و ژاپنی کدام‌یک را برای پرسپولیس در فینال حریف بهتری می‌دانید؟
هر دو تیم از جمله بهترین تیم‌های فوتبال آسیا هستند، تیم‌هایی که کاملاً حرفه‌ای هستند، اما پرسپولیس فعلی هم فاکتور‌های مثبت زیادی دارد که می‌تواند شرایط را به سود پرسپولیس تغییر دهد. تیم یکدل، متحد و یکدستی که برانکو ساخته خیلی خوب بازی می‌کند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چند سال قهرمانی شخصیت خوبی به پرسپولیس داده و توانسته انتظارات واقعی هوادارانش را برآورده سازد، تیمی که امیدوارم بتواند خواسته دیگر طرفدارانش را که همان قهرمانی آسیاست برآورده سازد. فراموش نکنید الدحیل تیم کوچکی نبود که پرسپولیس حذفش کرد همچنین السد تیم گران‌قیمتی که پرسپولیس توانست آن را در زمین خودش شکست دهد.

* در لیگ و جام‌حذفی شرایط سرخپوشان را برای کسب موفقیت چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس با کمبود‌هایی مواجه است، اما با این وجود خیلی خوب کار کرده و با پیش بردن همین وضعیت تا نیم‌فصل و اضافه شدن بازیکنان جدیدش حتماً می‌تواند قهرمانی اش در لیگ را تکرار کند. جام‌حذفی هم البته جامی متفاوت نسبت به لیگ است و حتماً سرخپوشان با جدی گرفتن این جام از ابتدا در این جام هم می‌توانند قهرمان شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top