تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/09/01 - 16:37
کد خبر: 291500

گزارشی از نقل و انتقالات زمستانی؛

نوسازی زمستانی در استقلال

نوسازی زمستانی در استقلال

شاید روزهای روشن برای استقلال در راه باشد. استقلالی‌ها چندین سال است رنگ روزهای درخشان را نمی‌بینند. بعد از قهرمانی در فصل دوازدهم لیگ برتر این تیم دیگر در لیگ موفق نبود. بودند سال‌هایی که مقطعی این تیم خوب نتیجه می‌گرفت، اما ضعف در نتیجه‌گیری در ابتدا یا پایان فصل درنهایت آبی‌ها را از جام دور می‌کرد. اگرچه استقلالی‌ها بعد از حدود پنج فصل موفق شدند با شفر جام حذفی را به تالار افتخارات خود اضافه کنند، اما این جام مرهم بسیار اندکی برای درد هواداران استقلال در همه این سال‌ها بود و دوباره آلام طرفداران استقلالی در فصل جدید با نتایج این تیم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نمی‌خواهیم به مسائل ابتدای فصل استقلال بپردازیم تا حسرت استقلالی‌ها بیشتر شود. به هر دلیلی و با هر دیدگاه فنی یا غیرفنی استقلال با نفراتی که حالا در این تیم حضور دارند بسته شده و نتیجه نگرفته است. به دفعات در «فرهیختگان» به اشکالات نحوه بسته شدن استقلال اشاره کرده و در این خصوص نوشتیم و دیگر قصد نداریم بیشتر از این هواداران این تیم را آزرده‌خاطر کنیم که چرا و به چه دلیل استقلال به این روز افتاد. هرچه که بود تمام شد و این تیم در لیگ، آسیا و حذفی موفق عمل نکرد اما زندگی همچنان در جریان است و مسئولان استقلال در تلاشند با خریدهای زمستانی روند این تیم را برای نیم‌فصل دوم و فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا بهبود بخشند.

آغاز نوسازی
برای نوسازی و امیدواری به این تیم در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر و همچنین فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در اولین اقدام استقلالی‌ها باید سه بازیکن را از لیست خارج کنند تا بتوانند داریوش شجاعیان، مرتضی آقاخان و محسن کریمی را به لیست بازگردانند.

دراین‌باره ابتدای امر باید تکلیف بویان از لحاظ مالی با استقلال مشخص شود. نام او از لیست خارج شده تا اتوماتیک یک بازیکن از سه بازیکن فوق به لیست اضافه شوند. اما نام دو نفر بعدی کیست؟ در این خصوص شنیده می‌شود با تایید شفر، جابر انصاری از استقلال رفتنی است و از بین الحاجی گرو یا میثم تیموری نیز یک بازیکن دیگر از این تیم جدا می‌شود که البته ناگفته پیداست شانس گرو برای رفتن بسیار بیشتر است.

سرور در یک‌قدمی بازگشت
یک خبر خوب هم برای استقلالی‌ها داریم؛ این باشگاه با بازیکنی به توافق رسیده که هواداران خاطرات خوبی از او دارند. گزینه‌های دیگری نیز وجود داشتند اما مسئولان به‌دنبال یک بازیکن امتحان پس داده بودند و چه کسی بهتر از سرور جباروف ازبکستانی. ظاهرا جباروف در آستانه بازگشت قرار دارد و حتی شنیده می‌شود استقلال با او برای عقد قرارداد جدید نیز به توافق رسیده است. البته این هافبک طراح و پا به سن گذاشته از ایران پیشنهادهای دیگری هم داشت اما او هم تجدید دیدار با استقلالی‌ها را به حضور در سایر تیم‌ها ترجیح داده و قصد دارد خاطرات خوش گذشته را برای هواداران تکرار کند.

در این بین یک پیش‌شرط قرار داشت که آن‌هم تسویه‌حساب با جباروف بود و درصورت تامین مالی و پرداخت مطالبات قبلی به بازیکن اربکستانی، از حالا باید او را دوباره استقلالی دانست. جباروف در بازگشت دوباره به‌طور قطع جایگزین نیومایر خواهد شد. بدین‌ترتیب با بازگشت جباروف امیدواری برای ادامه فصل به استقلال بیشتر شده و به‌نوعی با بازگشت سرور جباروف، امید هم به این تیم بازخواهد گشت.

منتظر تیام نباشید
خبر ناامیدکننده هم برای هواداران استقلال اینکه حضور تیام در جمع آبی‌ها تقریبا منتفی است. مبلغ فسخ قرارداد این بازیکن با عجمان حدود یک‌میلیون دلار است و خواه‌ناخواه بازگشت او به استقلال منتفی بوده و حداقل برای فصل جاری نباید منتظر تیام باشیم. در این خصوص هم شنیده می‌شود استقلالی‌ها بیکار ننشسته‌اند و چندین مهاجم قدرتمند آفریقایی و برزیلی را زیر نظر گرفته‌اند تا درصورت فراهم شدن شرایط، یک خارجی دیگر به این تیم ملحق شود و البته باید دید کیفیتش مانند تیام خواهد بود یا گرو!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top