تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/10/10 - 17:00
کد خبر: 296676

بیانیه یک تشکل دانشجویی به مناسبت حماسه ۹ دی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله آملی به مناسبت سالگرد یوم الله 9 دی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نهم دی ماه، تجلی دست قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است. (امام خامنه ای)

9 دی روز تجلی بصیرت و آگاهی ملت ایران است از آن رو که تکلیف مداران حسینی با غیرت دینی و ملی خود، با حضور در صحنهٔ تجدیدِ میثاق و بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و رهبر معظم انقلاب، جلوهٔ مردم‌نهادِ انقلاب را به تصویر کشیدند.

همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید آنقدر شما را به فتنه‌ها می‌آزماییم تا خالص و بصیر از غیر آن جدا می‌شوند؛ بی شک فتنه 88 آزمونی الهی برای مردم و خواص بود. البته که فرق است میان ملتی حسینی که به دفاع از نظام و انقلاب به میدان آمدند تا خواص بی بصیرت که اسیر نفس، در شهوتِ دنیا و قدرت‌پرستی قرارگرفته تا جایی که تا حد سردمداری فتنه و بغی بر انقلاب پیش رفته و دنباله‌رو مستکبرین جهان شدند.

عاشورا این نگهدارندهٔ دین رسول خدا و زنده کنندهٔ قلوب، همچون همیشهٔ تاریخ، منبع تمام خروش‌ها و اتفاقات بود؛ در حالی که در این فتنهٔ تحریم ساز، از صهیونیست و آمریکایی‌ها تا بیماردلان و منافقین داخلی و خارجی دست در دست هم دادند تا به خیالات خام براندازیِ خود برسند، اما این ملت عاشورایی ایران بود که با عنایت حضرت حق و مدد حضرت اباعبدالله، در مقابلِ دیدنِ اهانت به دین و انقلاب و نظامشان، نقشه‌های شیاطین را نقش بر آب و چشم فتنه را کور کردند.

نهم دی ماه روز پیوند امت و ولایت و نقطه پایانی بود بر 8 ماه اغتشاش و فتنه گری طواغیت عالم به مرکزیت آمریکا و صهیونیست و عاملیت فتنه‌گران و مزدوران داخلی آنان که با هتک حرمت به نظام و انقلاب، اهداف براندازانهٔ خود را نشان داده تا سرانجام با خروش میلیونی و خواست ملت ایران مبنی بر محاکمه فتنه گران، به خاکستر تبدیل شدند.

 ما دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد آیت الله آملی ضمن گرامیداشت حماسهٔ 9 دی و شهدای فتنه 88 تذکرات و نکاتی را لازم به توضیح میدانیم:

1. التزام عملی مسئولان و کارگزاران نظام به اصول انقلاب و ولایت فقیه و مرزبندی در مقابل جریان فتنه به عنوان خط قرمز نظام و ضروری دارای اولویت است.

2. از آنجایی که دست هایی پنهان برای فراموشی یا تقلیل 8 ماه فتنه ای که آسیب های فراوان اقتصادی، سیاسی و امنیتی به کشور وارد کرده، وجود دارد، محاکمهٔ سران فتنه را امری ضرور می‌دانیم تا روزی عده ای جای جلاد و شهید را برای نیل به اهداف پست خود عوض نکنند.

3. بر فتنه های آخرالزمانی پایانی نیست و اگر فتنه 88 شورش اشرافیت بر مردم بوده، دشمن این‌بار قصد دارد با تحریم های اقتصادی و جنگ رسانه‌ای و روانی علیه ایران، مردم را از نظام نا امید کرده و بذر یأس در کشور بکارد، در حالی که بسیاری از دلسوزان و نخبگان انقلاب نسخه‌های خروج از وضعیت اقتصادی را به مسئولان ارائه کردند، لذا بر مسئولین کشور لازم است تا با عمل به این نسخه‌ها و روشنگری در مورد دستاوردها، موجب افزایش اعتماد مردمی شده و وضع اقتصادی کشور رو سامان دهند.

4. از قوه قضاییه بابت دستگیری و مجازات مجرمان اقتصادی کشور تشکر می کنیم، اما لازم است که با طراحان و مسئولینی که موجب هدر رفت بیت المال با پخش بیش از 18 میلیارد دلار ذخیره ارزی و 60 میلیون سکه بین سودجویان شدند و با بی‌تدبیری آشکار موجبات بی‌ثباتی اقتصادی و فرصت‌طلبی نااهلان و دلالان را فراهم کرده، بدون هیچ گونه اغماضی در هر رده ای که باشند، طبق قانون برخورد شود.

5. بر دولت و مجلس و سایر مسئولان  محترم واجب است که تکیه و اعتماد به وعده های پوچ و نسخه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب نظیر اسناد ۲۰۳۰، لوایح استعماری fatf همچون cft و پالرمو که نتیجهٔ اجرای آن‌ها تا کنون نتیجه ای جز نابسامانی و هرج و مرج اقتصادی نداشته را کنار گذاشته و به ظرفیت ها و نسخه های بومی کارشناسان و دلسوزان کشور عمل کنند. 

6. نمایندگان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، با نگاه کارشناسی و لزوم حفظ اصول شرع مقدس و قانون اساسی، مانع تصویب و اجرای اسناد و لوایح استعماری، مشکوک و مجهول غربی همچون 2030 و لوایح fatf شوند.

7. در پایان همهٔ مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عمل به اصول انقلاب و امام و رهبر معظم انقلاب مبنی بر دوری از اشرافی گری، قدرت پرستی، رانت دهی و همین‌طور الزام به ساده زیستی و خدمت صادقانه به مردم توصیه می‌کنیم.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد آیت الله آملی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top