تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/30 - 17:27
کد خبر: 299038

سه عامل مهم در تداوم 40 سالگی انقلاب

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح سه عامل مهم در تداوم 40 سالگی انقلاب گفت: با همت مردم بحران اقتصادی که آمریکا به وجود آورده را پشت‌سر می‌گذاریم هر قدر به مردم خدمت کنیم کم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام محمد علی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه برتر در خدمات‌رسانی به امور ایثارگران، اظهار داشت: طی روزهای گذشته سه دستگاه برتر داشتیم که یکی از آنها وزارت اقتصاد بود. تلاش و حمایت‌های این وزارتخانه و ادارات تابعه بانک‌ها نسبت به برنامه‌های ایثارگران صورت گرفته که از آنها قدردانی می‌کنم، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب هستیم، انقلابی که بعد از پیامبر سابقه نداشت.

وی ادامه داد: انقلاب‌هایی که شکل گرفته مادی یا غیرمادی بوده، تنها انقلابی که شکل گرفت و مذهبی بود، انقلاب اسلامی ایران بعد از صدر اسلام بود. مردم با شعاری نو در خیابان‌ها آمدند و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی سر دادند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: انقلابی که معمولاً خلاف سایر انقلاب‌ کشورها بود. کشورها یا به شرق متصل بودند و یا به غرب، تنها انقلابی که مشت به سینه شرق و غرب زد انقلاب مردم ایران بود، بدیهی است که چنین پدیده‌ای که شکل گرفته دشمن آرام و بی‌تفاوت ننشیند و شروع به مشکل‌آفرینی کنند.

شهیدی با اشاره به اختلاف‌افکنی دشمنان در طول انقلاب تصریح کرد: اختلاف میان اقوام، حصر اقتصادی، انقلاب جنگ، هجمه فرهنگی و جنگ تحمیلی که از آستین صدام بیرون آمد از نمونه آنهاست در جنگ هیچ ضوابطی رعایت نشد، مردم کشته شدند، در شهرهای مرزی شیمیایی زدند و بعد از هشت سال هم نتوانستند کاری کنند، صدامی که در روزهای اول گفته بود هفته دیگر در تهران پاسخ شما خبرنگاران را خواهم داد، اما در نهایت به هاشمی نامه نوشت و درخواست کرد که جنگ را تمام کنید.

وی با طرح این سؤال که چه عواملی سبب شد انقلاب امروز 40 ساله شود آن هم در شرایطی که مشکلات و هجمه‌های زیادی داریم، به سه عامل اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین اصل تداوم انقلاب مسأله رهبری بود، نقش امام اساسی بود و بعد از آن مقام معظم رهبری در این 30 ساله نقش مهمی ایفا کردند، در روزهای اول که امام به رحمت خدا رفت، مرحوم آیت‌الله انواری از جلسه بیرون آمدند و گفتند کار تمام شد، در حالی که به آن دوره بحث شورایی شدن رهبری بود. این 30 سال با فراز و نشیب‌ها، رهبری بی‌نظیر بوده است.

شهیدی دومین عامل را مردم دانست و افزود: با وحدت و همفکری در مواقعی که نیاز بود به جبهه‌ها آمدند، اکنون 46 خانواده 5 شهید داریم که 4 فرزند با پدر شهید شدند، خانواده 10 شهید هم داریم که البته شهدای بمباران هستند، همچنین 84 خانواده 4 شهید داریم که امروز حدود 230 هزار شهید در راه انقلاب دادیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: حضور مردم در روزها و اعیاد و مناسبت‌ها بی‌نظیر است، البته نارسایی وجود دارد و مقداری مشکلات داریم و در یک بحران اقتصادی که آمریکا به وجود آورده دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما با همت مردم آن را پشت‌سر می‌گذاریم، هر چقدر خدمت کنیم کم است.

وی سومین عامل را فرهنگ جامعه دانست و افزود: از اول مرجع تقلید عهده‌دار انقلاب بود و امروز نیز این گونه است 3 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش داریم و مشکلات نیز زیاد است از آذر ماه امسال 380 میلیارد تومان باید به ما اعتبار می‌دادند و سروصدای همه بلند شد، رقم کمی به ما داده شد و می‌دانیم که مشکلات وجود دارد. سال گذشته یک چهارم بودجه را گرفتیم و البته همه عزیزان، در بخش‌های کشور مشکل دارند.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top