تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/03 - 10:26
کد خبر: 299473

آیا مصرف ویتامین D برای افراد بالای ۷۰ سال ضروری است؟

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مکمل‌های ویتامین D. برای افراد بالای ۷۰ سال فایده‌ای ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از آوای سلامت، معمولا به افراد مسن توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت استخوان ها، دندان‌ها و عضلات‌شان مکمل ویتامین D مصرف کنند.

حال محققان دریافته‌اند مصرف مکمل ویتامین D با دوز بالا به منظور بهبود استحکام استخوان‌ها و کاهش ریسک افتادن به زمین برای افراد بالای ۷۰ سال فایده‌ای ندارد.

کمبود ویتامین D مشکلی شایع در بین افراد سالمند است و ممکن است منجر به از بین رفتن استخوان‌ها، اختلال در عملکرد عضلات و افزایش ریسک افتادن به زمین و شکستگی شود.

نتایج یک تحقیق نشان داد در مدت ۱۲ ماه مصرف مکمل ویتامین D با سه دوز مختلف هیچ تغییری در تراکم استخوانی افراد مشاهده نشد.

«تری آسپری»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: پیشنهاد ما این است که سالمندان برای حفظ سلامت استخوان‌هایشان بر حفظ سلامت جسم، رژیم غذایی متعادل، قرارگیری کافی در مقابل نور خورشید و ورزش منظم تمرکز کنند. در صورت نیاز به مصرف مکمل ویتامین D، مصرف بیش از   ۱۰ میلی گرم فایده چندانی ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
احراز هویت شهدای جنگ‌های اخیر تکمیل شد
بازدید وزیر ورزش از تمرینات تیم هندبال جوانان ایران
ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل: توافق با ایران امروز امضا می‌شود!
آماده‌باش ارتش تل‌آویو از بیم پاسخ ایران طی ساعات آینده
اوباما: آمریکا باید بیاموزد که با بمباران و قلدری به نتیجه نمی‌رسد
ترکیب تیم ملی بوکس مردان در جام جهانی مشخص شد
پزشکیان: حفظ وحدت و انسجام ملی مهم‌ترین اولویت امروز کشور است
ترامپ: حمله صبح امروز به بیروت نباید اتفاق می‌افتاد
فرمانده هوافضای سپاه در ایکس حساب رسمی ندارد
دیدار اعضای دفتر رهبر شهید انقلاب با خانواده شهیده زهرا بهشتی
مردم نامحرم سرنوشت خود نیستند
ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل نیوزیلند در اولین بازی جام‌جهانی
دانشجویان جدیدالورود از نیمسال دوم سال تحصیلی وارد دانشگاه‌ها می شوند
یک هسته‌ی ۴ نفره گروهک تروریستی-تکفیری متلاشی شد
امتحانات نهایی دانش‌آموزان از ۲۱ تیر برگزار می‌شود
تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۵
افزایش رقم کالابرگ تکلیف قانونی است
کنکور سراسری قطعا ۲۹ و ۳۰ مرداد برگزار می‌شود
ترکیب تیم ملی والیبال ایران برای بازی با بلژیک اعلام شد
ایران در حوزه علوم شناختی جزو ۲۰ کشور برتر جهان است
اخطار سازمان بازرسی به بانک‌های متخلف در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top