تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/10 - 12:10
کد خبر: 300388

حاشیه نگاری دانشجویی از افتتاحیه سی‌و‌هفتمین جشنواره فجر

شب نورانی پردیس تئاتر تهران

سی‌و‌هفتمین جشنواره فجر با حضور جمع گسترده‌ای از اهالی سینما و همچنین نمایندگان رسانه‌ها سه شنبه شب، نهم بهمن ماه، در سالن سینمای پردیس تئاتر تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سی‌و‌هفتمین جشنواره فجر با حضور جمع گسترده‌ای از اهالی سینما و همچنین نمایندگان رسانه‌ها سه شنبه شب، نهم بهمن ماه، در سالن سینمای پردیس تئاتر تهران فعالیت خود را آغاز کرد. این رخداد بزرگترین رخداد سینمایی کشور است که توجه اقشار مختلفی را به سمت خود جلب می نماید.

یکی از دانشجویان دانشگاه تهران با حضور در پردیس تئاتر تهران به حاشیه نگاری این موضوع پرداخته است:

شب نورانی پردیس تئاتر تهران
بعد از سالها چشم اهالی آن منطقه از جنوب شهر به نور چراغ‌های پردیس تئاتر تهران روشن شد. از دویست متری در ورودی ترافیک بود. لاین وسط خیابان روبروی پردیس تئاتر که تا آنشب محل جولان شیرین کاری جوانان موتورسوار بود، پارکینگ ماشین‌های اهالی و دوست‌داران سینما شده بود. جلوی در که رسیدم نیروهای امنیتی ایستاده بودند و مسئولین کارت‌ها را چک میکردند. در لابی سالن هر کس مشغول کاری بود؛ عده ای دور میز پذیرایی، عده ای در حال مصاحبه و سلفی گرفتن و جمعیت انبوهی از عکاسان و مردم روبروی جایگاه عبور عوامل سینما، که طبق معمول بازار لایو و استوری ایستاگرام هم داغ بود.

در همین حین از صدای بیسیم افراد امنیت سالن شنیده شد که وزیر فرهنگ و ارشاد داخل سالن شد، عکاس ها و خبرنگارها به سمت وزیر برای عکس گرفتن هجوم بردند. از جمعیت آنها جدا شدم به سمت میز پذیرایی رفتم، یکی از دوست داران سینما در حالی که کیک پرتقالی را از بین آن چند نوع کیک به دوستانش پیشنهاد میداد، میگفت: (با اینکه برج میلاد جذابیت‌های خاص خودش را دارد اما حس فضای اینجا بیشتر به جشنواره میخورد.)

گوشه سمت راست سالن نمایشگاهی از عکس های تئاتری بود که البته به دلیل جذابیت بیشتر سمت چپ سالن که بازیگران حضور داشتند، جز چند کودک که در سالن های توردرتوی نمایشگاه میدویدند، طرفدار دیگری نداشت!

بعد از چند دقیقه، با نظم، افراد را به سمت سالن  اصلی هدایت کردند. روی صندلی اهالی رسانه نشستیم. عکاس‌ها در پیدا کردن مناسبترین جا برای سوژه یابی رقابت میکردند. در حالی که فیلمبردارها به مسئولین سالن اعتراض میکردند که چرا نمی توانند وسط بایستند و فیلمبرداری کنند، سرود ملی و به دنبال آن قرآن تلاوت شد. بعد هم کلیپی از فیلم‌ها و خاطرات مختلف سینما با آهنگ زمینه محسن چاووشی پخش شد و سالن را میخکوب و شادتر کرد.

منصور ضابطیان با تشویق حضار داخل شد و بخش های مختلف افتتاحیه را معرفی کرد.

کلیپی از هنرمندانی که امسال درگذشته بودند با صدای حسین پناهی پخش شد و چشم مردم و اهالی سینما را تر کرد. حضار با دیدن عکس هایی از حسین عرفانی، ناصر ملک مطیعی، ضیاالدین دری، عزت الله انتظامی و حسین محب اهری شروع به دست زدن کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد از سخنرانی کردن در جمع هنرمندان امتناع کرد و گفت در این جمع باید بیشتر شنونده بود تا گوینده، که با تشویق حضار روبرو شد.

بخش بهترین تبلیغات سینما و بزرگداشت پنج سینماگر و نکوداشت استاد عزت الله انتظامی به اتمام رسید. در این بین تئاتری با موضوع سینما و دفاع مقدس که البته تک خوانی خانمی در پایان تئاتر کم و بیش حواشی‌ای هم ایجاد کرد و همچنین  قطعه پروانگی و قطعه وطن با اجرای زنده‌ی نیما مسیحا فضا را تلطیف کرد.

پایان بخش برنامه کلیپی به مناسبت ایام فاطمیه بود  و  بعد از آن حضار کم کم سالن را ترک کردند، البته بخشی از آنها به دلیل سرد بودن سالن که صدای پیشکسوت دوبله، منوچهر اسماعیلی را هم درآورده بود زودتر از پایان برنامه به خارج از سالن رفته بودند.

داخل لابی  مردم در حال عکس گرفتن با معدود هنرمندانی بودند که از در فرعی خارج نشده بودند. خیلی زود سالن لابی خالی از عوامل و مردم شد و افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فجر هم به پایان خود رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
جزئیات جدید و مهم از تعداد پهپادها و موشکها در حمله ایران به اسرائیل
امیر قطر بدون سخنرانی اجلاس سران عرب را ترک کرد
دیدار مهم بن‌سلمان و بشار اسد در بحرین +عکس
زیر گرفته شدن چند نظامی اسرائیلی در حیفا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top