تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/11 - 18:27
کد خبر: 304096

ابتکار در دانشگاه ادیان و مذاهب قم چه گفت؟

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: افزایش چشمگیر حضور بانوان در دانشگاه از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و آمار بالای زنان باسواد در کشور نشانه حضور اجتماعی مؤثر زنان در ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در افتتاحیه اولین دوره بین المللی مطالعات زنان که صبح امروز در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد، با اشاره به نقش بانوان در زمینه‌های مختلف اجتماعی کشور، گفت: امام خمینی (ره) در تغییر نگاه به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش ویژه‌ای داشت.

ابتکار بیان کرد: امام خمینی جایگاه آزادی خواهانه و در عین حال اسلامی برای فعالیت بانوان در کشور فراهم کرد و اکنون کرامت بانوان در جمهوری اسلامی از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزایش چشمگیر حضور بانوان در دانشگاه را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: خانواده همواره مورد تأکید اسلام بوده و جمهوری اسلامی ایران نیز با تدوین سیاست‌هایی پیرامون نقش آفرینی بانوان در جامعه به دنبال حضور مؤثر بانوان در جامعه است.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۷۰ درصد زنان روستایی و ۹۰ درصد زنان شهری باسواد هستند، گفت: آمار بانوان باسواد در ایران نشان دهنده حضور مؤثر آنان در اجتماع است.

ابتکار گفت: بسترسازی برای فعالیت اجتماعی بانوان در کنار حضور محوری در خانواده اهمیت بسیاری دارد و باید در تصمیم گیری‌ها به این موضوع توجه شود.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام مصطفی جعفر طیاری، قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: تاکنون هشت دوره آموزشی و پژوهشی برای اساتید خارج از کشور در موضوعات شیعه شناسی وایران شناسی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شده است.

حجت الاسلام طیاری با بیان اینکه دوره‌ای با موضوع مطالعات زنان در این دانشگاه برای اساتید خارج از کشور در حال اجرا است، افزود: در شرایط حساس کنونی جهان، وجود فرصت‌های گفتگو و تعامل بسیار مغتنم است و دانشگاه ادیان وظیفه خود می‌داند که بستر لازم برای گفتگوی دوستانه را فراهم کند.

قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید کرد: تفاوت‌ها و اختلاف نظر‌ها در تمام دنیا وجود دارد، ولی در این دانشگاه محیطی را فراهم کرده ایم که افراد با عقاید و مذاهب مختلف به مباحثه و گفتگو بپردازند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top