تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/14 - 02:09
کد خبر: 304427

امیر سیاری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز چه گفت؟

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: استراتژی جنگ نرم و جنگ اقتصادی با هوشیاری و بصیرت سیاسی، اقتصادی و دینی جوانان ما شکست خواهد خورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، همایش گام دوم انقلاب اسلامی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام خیری به نمایندگی از مسئولین دانشگاه به امیر سیاری و حضار، خیر مقدم گفت و از مسئولین دانشگاه و بسیج دانشجویی به خاطر برگزاری این برنامه تشکر کرد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تبیین گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این که در این برهه از تاریخ و با وجود تهدید‌های دشمنان، رهبر انقلاب اسلامی بیانیه‌ گام دوم را صادر می‌کنند نشانه‌ اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و پاسخی است به یاوه گویی‌ها.

حبیب الله سیاری مطرح کرد: ما در موقعیت جغرافیایی حساس و مهمی هستیم. در جنگ جهانی با وجود اعلام بی طرفی، به خاطر همین موقعیت اشغال شدیم. آن‌ها نام کشور ما را گذرگاه پیروزی نامیده بودند.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قرار گرفتن ایران در بیضی انرژی بیان کرد: این موقعیت جغرافیایی ایران از زمان کشف نفت در مسجدسلیمان باعث طمع بیش از پیش به ایران شد.

وی گفت: شوروی برای رسیدن به آب‌های جنوب برنامه برای اشغال افغانستان، پاکستان و ایران داشت و این برای تسلط بر آسیای میانه بود. مجسمه‌ای که در مسکو دستش را به سمت جنوب گرفته است، همین هدف را بیان می‌کند، برای مقابله با تسلط شوروی، پیمان سنتو ایجاد شد که از طریق ترکیه به ایران ادامه داشت.

سیاری تصریح کرد: غربی‌ها حالا که با انقلاب اسلامی، منافع خود را از دست داده اند، به فکر بازگشت برای بازپس گیری منافعشان افتادند.

رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه افزود: از ابتدای انقلاب، اقداماتی از سوی غربی‌ها به همین منظور انجام شد. اول به سراغ اختلافات قومی رفتند، ولی موفق نشدند. دوم به سراغ حمله نظامی رفتند. در طبس حمله کردند، ولی به فرموده‌ امام، شن‌ها آن‌ها را ساقط کردند.

وی اظهار کرد: استراتژی بعدی، راهبرد ترور بود. ما ۱۷۰۰۰ شهید ترور داریم. اما بالاخره این ترور‌ها هم شکست خورد و نتوانستند انقلاب اسلامی را شکست دهند.

سیاری خاطرنشان کرد: استراتژی تحمیل جنگ، استراتژی دیگر بود. صدام دیوانه با حمایت همه جانبه‌ آمریکا و کشور‌های دیگر به کشور ما حمله کرد، ولی این استراتژی هم شکست خورد و بعد از آن به سراغ منزوی کردن ایران در عرصه بین المللی رفتند که آنجا هم شکست خوردند و همچنین بعد از آن استراتژی شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی را ایجاد کردند که در سال‌های ۷۸، ۸۸، و ۹۸ هم استراتژیشان شکست خورد.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در حال حاضرغربی ها دو راهبرد عمده را دنبال می‌کنند؛جنگ نرم و جنگ اقتصادی.

سیاری مطرح کرد: جنگ نرم بی سر و صدا و موریانه‌ای است طرف حساب را نمی‌شناسید و علیه کسی هم نمی‌توانید شکایت کنید؛ اما با شناخت هدف دشمن می‌توانیم با او مقابله و مبارزه کنیم، هدف دشمن در جنگ نرم تسلط بر مغزهاست. 

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: با تسلط بر مغز می‌توانند بر اعتقادات و رفتار‌ها نفوذ پیدا کنند. به این می‌گوییم «استعمار فرانو» وقتی ما فکری را می‌کنیم که آن‌ها می‌خواهند، وقتی رفتاری می‌کنیم که آن‌ها میخواهند، این می‌شود همان استعمار.

وی در ادامه افزود: این استراتژی هم با هوشیاری و بصیرت سیاسی، اقتصادی، دینی و... جوانان ما شکست خواهد خورد.

سیاری مطرح کرد: جنگ اقتصادی هم به صورت فشار آوردن و ایجاد نارضایتی ست. ولی بدانند ما گرگ باران دیده هستیم و باز هم شکست خواهند خورد، در همین اوضاعی که می‌گویند، «تابستان داغی خواهید داشت... » ما می‌آییم از گام دوم صحبت می‌کنیم. این نشانه‌ اقتدار است.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مسئولیت مقابله با دشمن نیز به عهده‌ جوانان است. نه همه‌ جوانها، جوان فرهیخته، جوان مومن، جوان آگاه، جوان انقلابی، جوان با بصیرت، باید انقلاب اسلامی و ارزش‌ها را چهل سال دیگر نگاه دارید و به جوانان بعدی بدهید.

وی با اشاره به ارزش امنیت و موسم راهیان نور بیان کرد: در منطقه، اوضاع امنیت را ببینید. اگر امنیت پایدار نباشد هیچ پیشرفت علمی و فرهنگی و صنعتی و... به دست نمی‌آید. از ابتدای انقلاب تلاش‌های زیادی برای گرفتن امنیت از ما کرده اند، حافظان امنیت، مردم و شما هستید. در خط مقدم شما، نیرو‌های مسلح است. بدون پشتیبانی مردمی از نیرو‌های مسلح حفظ امنیت ممکن نیست.

سیاری تصریح کرد: کسانی که در عملیات تروریست و ۸ سال  دفاع مقدس شهید شدند به دنبال امنیت بودند.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در راهیان نور با این نگاه به مناطق نگاه کنید که  چه جوانانی از این مرز و بوم رفتند و فداکاری کردند تا تمامیت ارضی و امنیت حفظ شود، راهیان نور باید در مرداد انجام می‌شد تا ما بدانیم جوانان این مرز و بوم چطور با فداکاری بر اوضاع جوی هم غلبه کردند... تا ما اینجا صحبت کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top