تاریخ انتشار: جمعه 1398/03/31 - 17:25
کد خبر: 316566

بعیدی نژاد: آماده پاسخ به اشتباه آمریکا هستیم

سفیر ایران در انگلیس در مصاحبه‌ای درباره تحولات اخیر منطقه هشدار داد که مردم ایران کاملا برای مقاومت در برابر هرگونه اشتباه محاسباتی آمریکا آماده هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس روز جمعه در مصاحبه‌ای درباره آخرین تحولات منطقه، سرنگونی پهپاد آمریکایی، توافق هسته‌ای ایران و موضوع نازنین زاغری صحبت کرد.

بعیدی‌نژاد در پاسخ به سوال شبکه ۴ انگلیس درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت که این پهپاد حریم هوایی ما را نقض کرده بود و بقایای این پهپاد نیز در آب‌های ایران پیدا شده است. ما درباره این موضوع شکایتی را به سازمان ملل ارائه داده‌ایم و این موضوع را بسیار جدی پیگیری خواهیم کرد چون یک اقدام تحریک‌آمیز جدی توسط آمریکا بوده است.

بامداد روز پنج‌شنبه یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتاً درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

سفیر ایران در انگلیس در ادامه این مصاحبه درباره حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان و چه کسی پشت این حادثه است، گفت: «ما نمی‌دانیم که چه کسی عامل این حادثه است اما گفته‌ایم که اشخاص و کشورهایی هستند که کشاندن آمریکا به جنگ با ایران را در راستای منافعشان می‌بینند و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.»

وی در پاسخ به سوال مجری شبکه ۴ که پرسید که این افراد چه کسانی هستند، گفت: برخی از این افراد در کاخ سفید هستند نظیر جان بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا) که برای چندین سال به این موضوع از دیدگاه ایدئولوژیکی می‌نگریسته است. افرادی که در تلاش برای کشاندن آمریکا به درگیری نظامی با ایران هستند نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند.

بعیدی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: مردم ایران کاملاً برای مقاومت در برابر هرگونه اشتباه محاسباتی آماده هستند.

صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد) منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. مدتی بعد روشن شد که دو نفتکش دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول» بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

سفیر ایران در انگلیس درباره اقدام ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود گفت: ما زمان کافی بخصوص به اعضای اروپایی برجام دادیم تا هر آنچه را که می‌بایست انجام دهند. فردا در وین فرصت دیگری وجود خواهد داشت و طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک آخرین تحولات را بررسی خواهند کرد. ما امیدواریم چیزهایی از سوی آنها برای اجرای تعهدات کلیدی‌شان به صورت عملی انجام شده باشد.

بعیدی نژاد در ادامه این مصاحبه درباره وضعیت «نازنین زاغری» متهم بازداشتی در ایران گفت: او پس از گذراندن دوران محکومیتشان آزاد خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم نگرانی (خانواده وی در انگلیس) را به دستگاه قضایی خود منتقل کنیم و در پایان نیز این دستگاه قضایی است که باید درباره زاغری تصمیم‌گیری کند. اما متاسفانه روشی که آقای راتکلیف (همسر زاغری) در حال پیگیری موضوع است به صورت سیاسی و اعمال فشار است. اعتصاب غذای آقای راتکلیف در برابر سفارت کمکی در این عرصه نخواهد کرد. وی با مسدود کردن مسیر ورودی سفارت ایران در روند فعالیت‌های عادی سفارت ایجاد اختلال کرده است و خانم زاغری به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی که در ایران انجام داده‌اند در زندان هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top