تاریخ انتشار: شنبه 1398/05/05 - 13:40
کد خبر: 321661

غفاری: اتحادیه‌های دانشجویی صرفه‌جویی کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به اتحادیه‌های دانشجویی گفته‌ایم که صرفه‌جویی لازم را داشته باشند. این به معنای قطع شدن کمک‌ها به اتحادیه‌های دانشجویی نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، غلامرضا غفاری درباره کاهش بودجه دانشگاه‌ها و به ویژه بودجه فرهنگی دانشگاه گفت: اگر بودجه را در مجموع در نظر بگیریم، آنچه را که تصویب شده است، کاهش محسوسی را نشان نمی‌دهد، مهم این است که چقدر از بودجه مصوب تخصیص پیدا می‌کند.

وی افزود: آنچه که از خزانه دریافت شده و در اختیار ما قرار می‌گیرد، مهم است؛ سال‌های قبل هم آنچه را که مصوب شده بود، نتوانستند تخصیص دهند، به ویژه در دانشگاه‌ها این میزان کمتر بود، تقریباً دانشگاه‌ها بالای ۷۵ درصد بودجه مصوب خود را دریافت کردند ولی برای وزارتخانه این میزان خیلی کمتر بود، امسال هم باید ببینیم که وضعیت تخصیص بودجه چگونه خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تمهیدات وزارت علوم برای کم نشدن فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بیان کرد: به هیچ عنوان مدیران و روسای دانشگاه کارهای فرهنگی را اضافه نمی‌بینند ولی کار فرهنگی بالطبع بودجه‌های خاص خودش را می‌طلبد. روسای دانشگاه هم یک مجاری دیگری را دارند که گاهاً آن مجاری برایشان اولویت بیشتری پیدا می‌کند. حوزه فرهنگی با حوزه دانشجویی نزدیک است. بعضی وقت‌ها بحث‌های مربوط به سلف و تغذیه مطرح است، در بعضی از دانشگاه‌ها نیز که معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی یکی هستند، بالطبع اولویت به بخش دانشجویی داده می‌شود.

غفاری تصریح کرد: تمام تلاش‌مان این است که هم بتوانیم بودجه لازم را در اختیار داشته باشیم و هم اینکه از ناحیه صرفه‌جویی‌هایی که انجام می‌شود و از ناحیه تعاملاتی که با دستگاه‌های دیگر صورت گرفته و می‌گیرد، بتوانیم بحث کمبود بودجه را جبران کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که بعضی از اتحادیه‌های دانشجویی گلایه دارند که کاهش بودجه تأثیر منفی بر روی کمک به اتحادیه‌ها داشته اظهار کرد: به هر حال به اتحادیه‌ها هم گفتیم که صرفه‌جویی لازم را داشته باشند. این به معنای قطع شدن کمک‌ها نیست. در واقع قبلاً هم به آنها کمک کرده و الان هم کمک می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد: برخی از اتحادیه‌ها فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را برای خودشان تعریف می‌کنند که البته خوب است ولی طبیعتاً ما نمی‌توانیم همه مبالغ مورد انتظار را پرداخت کنیم و معمولاً خودشان از بخش‌های دیگر هم کمک می‌گیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top