تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/05/21 - 01:00
کد خبر: 323560

تحصیل ۴۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور

دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان گفت: ایران دارای کمترین دانشجوی خارجی شاغل به تحصیل در کشور است و زیرساخت‌های جذب دانشجویان در این بخش چندان فراهم نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بهروز گل‌محمدی، دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه سمنان اظهار کرد: سیاست وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور، توجه به بحث بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها و جذب دانشجوی خارجی معطوف شده که امروز به‌شدت اندک است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار‌های موجود، کشور آمریکا با ۱۹ درصد بیشترین آمار جذب دانشجویان خارجی را در اختیار دارد و ایران نیز با یک درصد جزو کشور‌هایی است که کمترین جذب دانشجویان خارجی را دارند.

دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴ باید نسبت دانشجویان غیرایرانی شاغل در دانشگاه‌های کشور ارتقا داده شود.

گل‌محمدی تصریح کرد: هم‌اکنون ۴۰ هزار نفر دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های کشورمان تحصیل می‌کنند که سهم اندکی را به خود اختصاص داده‌اند و این عدد بر اساس چشم‌اندازها، باید به ۸۰ هزار نفر برسد و افزایش دو برابری در این زمینه باید رخ دهد.

وی اضافه کرد: سهم دانشگاه سمنان یک درصد از این عدد است که باید به آن دست یابد.

دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان گفت: هم‌اکنون ۱۴۸ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند که به‌طور عمده از کشور افغانستان هستند.

گل‌محمدی اظهار کرد: ۱۴۰ متقاضی تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز به دانشگاه سمنان مدارک خود را ارسال کرده‌اند؛ اما با توجه به اینکه زیرساخت‌ها برای پذیرش آن‌ها چندان فراهم نیست، برای ۵۰ نفر گواهی پذیرش صادر شده است.

دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان گفت: افتتاح امور کنسولی در دانشگاه‌ها یکی از موارد مهمی است که به جذب دانشجویان خارجی کمک می‌کند؛ دانشگاه سمنان جزو هشت دانشگاهی بوده که امور کنسولی در آن راه‌اندازی شده است.

گل‌محمدی با بیان اینکه آموزش‌ها به دانشجویان خارجی در دانشگاه سمنان به زبان فارسی انجام می‌شود، گفت: تلاش می‌شود تا خدمات علمی و آموزشی خوبی به دانشجویان خارجی ارائه شود.

معاون دانشجویی دانشگاه سمنان همچنین با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه سمنان بومی هستند، با اشاره به ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه که حدود چهار هزار نفر است، گفت: همه دانشجویان روزانه دانشگاه سمنان یک سال می‌توانند از خوابگاه‌های این دانشگاه استفاده کنند؛ اما این عدد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده تا دو سال افزایش می‌یابد.

گل‌محمدی تصریح کرد: یک بلوک خوابگاهی با ظرفیت ۲۶۰ نفر درنهایت تا مهرماه سال ۹۹ در دانشگاه سمنان به بهره‌برداری می‌رسد و این طرح هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: با استفاده از کمک‌های خیران، ۶ سوئیت ۵۰ نفر نیز برای خوابگاه دانشجویان متأهل دانشگاه سمنان در حال ساخت است.

معاون دانشجویی دانشگاه سمنان گفت: ۱۲ سوئیت هم از سوی یک خیر دیگر قول داده شده است تا برای اختصاص به خوابگاه دانشجویان دانشگاه سمنان ساخته شود.

گل‌محمدی بیان کرد: یک پروژه خوابگاهی دیگر نیز با ظرفیت ۲۶۰ نفر در دانشگاه سمنان در حال برنامه‌ریزی برای ساخت است که امیدواریم این طرح نیز به سرانجام برسد.

علی ضیغمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه سمنان نیز در این نشست با اشاره به لزوم تقویت تعامل دانشگاه سمنان و رسانه‌ها اظهار کرد: رشد ۳۵ درصدی انتشار اخبار در سایت دانشگاه سمنان با تلاش‌های صورت‌گرفته محقق شده است.

وی تصریح کرد: بازدید سایت دانشگاه سمنان ۸۳ درصد رشد داشته است و نزدیک به هشت میلیون نفر از سایت این دانشگاه بازدید کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه دانشگاه سمنان تلاش کرده است تا ارتباطات مجازی خود را نیز با رسانه‌ها و آحاد افراد جامعه حفظ کند، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم تا بیش از گذشته به دانشگاه سمنان کمک کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top