تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/06/05 - 10:00
کد خبر: 325558

انتقاد پناهیان به دوقطبی سازی آرمان و واقعیت

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه آرمان‌های انقلاب چیزی جز واقع‌بینی نیست، گفت: اگر اسم آرمان‌خواهی را هم بردارند خود واقع‌بینی یعنی انقلابی‌گری، چرا که این دوقطبی آرمان و واقعیت اشتباه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در کنگره مجمع آرمان‌خواهان واقع‌بین در مشهد با تأکید اینکه آرمان‌های انقلاب چیزی جز واقع‌بینی نیست، گفت:  آقای رئیس جمهور که گفتند انقلابی‌گری باید یک سال یا دوسال اول انقلاب باشد، انقلاب را درک نکرده است، انقلاب بر اساس واقع‌بینی شکل گرفت و تا همین اکنون نیز بر اساس واقع‌بینی جلو رفته است.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به درخواست‌ها برای نامزدی در انتخابات اشاره کرد و افزود: بارها به من پیشنهاد نمایندگی مجلس شده است، حتی آقای هاشمی در انتخابات مجلس هفتم به من اصرار کرد که نامزد شوم، اما من می‌گویم چه دلیلی دارد یک فرد مشهور سلبریتی بازی در بیاورد، دموکراسی‌های غربی نیز با همین شیوه‌ها زمین خوردند، اینکه هر کس مشهور شد، جلو برود و مردم هم به آن رأی بدهد، این سیاست نیست.

وی درباره ضرورت تحزب و کار تشکیلاتی به معنای دقیق اظهار کرد: فشاری که در تأیید صلاحیت‌ها بر شورای نگهبان وارد می‌شود، فشار سنگینی است، باید به این شکل باشد که این فشار روی احزاب قرار بگیرد و خود احزاب افرادشان را تصفیه کنند.

پناهیان ادامه داد: اینکه یک فرد در جامعه ما به‌ ریاست جمهوری می‌رسد و می‌گوید من مستقل هستم، خیلی خنده‌دار است و جالب‌تر اینکه همان حامیان، اولین منتقدان او هستند!

حجت‌الاسلام پناهیان فرهنگ مقاومت را عین واقع‌بینی دانست و بیان کرد: اگر اسم آرمان‌خواهی را هم بردارند خود واقع‌بینی یعنی انقلابی‌گری، چرا که این دوقطبی آرمان و واقعیت اشتباه است.

وی اضافه کرد: اصل ولایت فقیه جزو تئوری‌های واقع‌بینانه انقلاب اسلامی است، چون پارادوکس دموکراسی و هدایت آن توسط کارتل‌های سیاسی و اقتصادی را حل کرده است، بزرگترین واقع‌بین انقلاب، امام راحل و رهبر انقلاب هستند و اینکه مقام معظم رهبری آینده را پیش‌بینی می‌کنند ناشی از واقع‌بینی ایشان است.

پناهیان با انتقاد مجدد از دوقطبی‌سازی آرمان و واقعیت توسط عده‌ای در جامعه ادامه داد: مگر جریان ولایتمدار انقلابی چیزی جز دیدن واقعیت‌ها است؟ اگر نخست وزیر ایتالیا می‌گوید اشتباه کردیم برهنگی را رواج دادیم، این ناشی از واقع‌بینی او است.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات بی‌بی‌سی‌چی‌های خبیث، دعوای ارزش و واقعیت را راه انداخته‌اند، این افراد اجازه دهند بحث واقع‌بینانه انجام شود که به‌عنوان مثال با حجاب بودن خانم‌ها، خانواده‌ها را تثبیت می‌کند و آیا امنیت روانی جامعه بدون حجاب حفظ می‌شود؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top