تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/06/17 - 04:18
کد خبر: 327357

اجرای آزمایشی طرح جدید ایاب و ذهاب در دانشگاه بجنورد

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: مسیر جدیدی برای حرکت اتوبوس‌ها تعریف شد که نیمی از مسیر قبلی را در برمی گیرد و در جلسه‌ای با حضور مسئولان جمع بندی شد تا به صورت ازمایشی این طرح انجام شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، احمد محقر، رئیس دانشگاه بجنورد عصر امروز در نشست خبری با تشریح فعالیت‌های دانشگاه در سال گذشته گفت: دفن پیکر مطهر شهدا از جمله اقدامات فرهنگی بود که با بهره برداری از مسجد الرضا فضای درخوری برای میزبانی فراهم شد.

محقر حضور مقامات کشوری و وزارتی در دانشگاه، برگزاری دو کنفراتس ملی، تاسیس مرکز نوآوری دانشگاه بجنورد و اخذ شرکت دانش بنیان برای شرکت دانشگاهی توسعه فناوری دانشگاه بجنورد را از جمله فعالیت‌های علمی این مجموعه دانست و ادامه داد: تاسیس اتاق صنعت در دانشگاه و حضور صنعتگران در دانشگاه و همچنین حضور اعضای هیئت علمی به صورت فرصت مطالعاتی در صنایع و دستگاه‌ها از دیگر اقدامات دانشگاه به شمار می‌آید.

رئیس دانشگاه بجنورد در ادامه رونمایی از سه طرح فناورانه را از دیگر دستاورد‌های دانشگاه قلمداد کرد خاطرنشان کرد: طی سال گذشته مجوز ۲ رشته در مقطع دکتری و ۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاه بجنورد اخذ شد.

وی افزود: می‌توان انتشار پنج عنوان کتاب در انتشارات دانشگاه بجنورد و میزبانی از مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن و عترت کشور، تاسیس مدرسه دو زبانه ورزش و کسب عنوان مرکز مشاوره برتر کشور را از دیگر افتخارات دانشگاه طی سال گذشته دانست.

حضور ۵۰۰ دانشجوی دانشگاه بجنورد در خانه دانشجویی
محقر در ادامه تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه بجنورد را ۱۷۲ نفر اعلام کرد و تصریح کرد: اینک ۳۶۶ دانشجوی پسر در یک خوابگاه و ۶۷۲ دختر در دو خوابگاه درون دانشگاه حضور دارند و همچنین در خارج از دانشگاه ۲۴۰ پسر و ۷۲۰ دختر در سرا‌های غیر دولتی و ۵۰۰ دانشجو در ۱۵۰ منزل استیجاری ساکن هستند.

رئیس دانشگاه بجنورد بیان داشت: در نیم سال اول تحصیلی مجموعا ۱۰۲۶ مورد وام به ارزش ۴ میلیارد تومان و در نیم سال دوم نیز ۱۱۳۲ فقره وام به همین مبلغ به دانشجویان واگذار شد.

وی در ادامه به مشکل ایاب و ذهاب این دانشگاه گریزی زد و افزود: در سال ۹۴ با سازمان اتوبوسرانی توافق کردیم و بنا شد مسیر حرکت و فاصله زمانی را ما مشخص کنیم و این سازمان به ما خدمت دهد، اما اخیرا اعلام کرده اند که از وزارت کشور ابلاغ شده که خط اختصاصی برای قشر خاصی از جمله دانشجو نباید داشته باشیم. ما تابع قوانین هستیم.

محقر تاکید کرد: ما دغدغه هایمان را بیان کردیم و جلسه‌ای در فرمانداری برگزار شد. سازمان اتوبوسرانی مطرح کرد که شهروندان دیگر نیز حقوق شهروندی دارند و نمی‌شود که دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد، اما مردم شهرک گلستان نتوانند رف و آمد کنند.

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: لذا مسیر جدیدی تعریف شد که نیمی از مسیر قبلی را در برمی گیرد و جمع بندی شد تا به صورت ازمایشی این طرح انجام شود.

وی در ادامه بااشاره به محدودیت فضای سلف دانشگاه افزود: دو سال قبل بخشی به سلف اضافه کردیم و بخشی نیز درحال احداث است و برای این موضوع ۵۰۰ میلیون تومان کمک دریافت کرده ایم.

محقر درخصوص روند افزایش خوابگاه‌های دانشگاه نیز بیان کرد: خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد بنا بود در مهر ماه به بهره برداری برسد، اما بعید می‌دانم این اتفاق انجام شود زیرا بنیاد ۱۵ خرداد خود مسئولیت ساخت آن را برعهده دارد و اینک با مشکلاتی مواجه است.

رئیس دانشگاه بجنورد درخصوص جایگاه آموزش عالی در سند توسعه استان افزود: ابتدا سند را به دانشگاه ندادند، اما پس از تهیه پیش نویس از دانشگاه نظر خواستند و ما گفتیم در این سند جای آموزش عالی خالی است.

وی در پایان به آزادی تشکل‌ها برای فعالیت‌های سیاسی در چهارچوب قانون اشاره کرد و گفت: همواره فضا را برای هر گونه تعامل و گفتگو در دانشگاه باز گذاشته ایم و لذا جلوی هیچ فعالیت سیاسی در دانشگاه گرفته نمی‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top