تاریخ انتشار: شنبه 1398/07/20 - 10:00
کد خبر: 331244

تقدیر از افراد آتش به اختیار حوزه حجاب در دانشگاه آزاد!

نصیری همچنین با اشاره به فعالیت سازمان یافته برخی ها در بحث بدحجابی در دانشگاه، گفت: به آن هایی که سعی داشتند، به صورت مهندسی شده شان دانشگاه را پایین بیاورند، تذکر داده شد که بحمدالله تذکرات کارساز بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: به نقل از مهر، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد گفت: از افرادی که در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب، آتش به اختیار جلو آمده اند تقدیر می شود.

رضا نصیری، یکی از مسائل مهم دانشگاه را رعایت شئون فرهنگی و حدود علمی عنوان کرد و گفت: در دانشگاه های شناخته شده نیز همه در رابطه با شئون رفتاری قانون دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته در شورای اسلامی شدن دانشگاه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهادهای بالادستی مثل وزارت علوم و وزارت بهداشت اسنادی در رابطه با شئون رفتاری تدوین شده است، افزود: برخی دانشگاه ها این اسناد را اجرایی و برخی دیگر کمتر به آن اهمیت داده اند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد ادامه داد: به این دلیل که دانشگاه آزاد پسوند اسلامی دارد، باید بیشتر از سایر دانشگاه ها به این موضوع توجه کند و نسبت به آن اهتمام داشته باشد؛ در همین راستا سال گذشته آیین نامه آراستگی بعد از ملاحظاتی که برخی در شورای اسلامی شدن دانشگاه، برخی اعضای هیات امنا و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری داشتند، به دانشگاه ها ابلاغ شد.

نصیری با بیان این مطلب که از بعد از ابلاغ تاکنون، براساس گزارشات ارسالی واحدهای دانشگاه و همچنین گزارش های میدانی در سه حوزه اقدامات خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: نخست در حوزه معرفتی و فرهنگی اقداماتی نظیر برگزاری همایش ها، کرسی های آزاداندیشی، کرسی تلاوت موضوعی قرآن، تریبون دانشجویی و اردوهای فرهنگی انجام شده است.

وی در ادامه گام دوم را برگزاری کارگاه آموزشی در راستای توجیه‌سازی کارکنان دانشگاهها عنوان کرد و افزود: در ۱۵ استان کشور این کارگاه برگزار شده و جلوی درب دانشگاه ها نیز آیین نامه عفاف و حجاب قرار گرفته است تا استاد، کارمند و دانشجو از آن آگاه باشند. در این حوزه وفاقی به وجودآمده که باعث شده دانشگاه از حالت شلختگی بیرون بیاید و قانون و نظم در راس امور حاکم باشد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با بیان اینکه برای افراد متعهد به آیین نامه حجاب، مشوق هایی در نظر گرفته شده است، افزود: از افرادی که در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب، آتش به اختیار جلو آمده اند، از خود فرد و خانواده هایشان تقدیر می شود.

نصیری همچنین با اشاره به فعالیت سازمان یافته برخی ها در بحث بدحجابی در دانشگاه، گفت: به آن هایی که سعی داشتند، به صورت مهندسی شده شان دانشگاه را پایین بیاورند، تذکر داده شد که بحمدالله تذکرات کارساز بوده است.

وی تصریح کرد: تصور ما این است که بحث سازمان یافتگی در مفهوم بدحجابی در سطح وسیعی قرار ندارد؛ اما همان تعداد کم هم شناسایی شدند. 

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اضافه کرد: اساتید متعهد دانشگاه آزاد نیز اعلام آمادگی کرده اند که در کلاس های درس در ارتباط با بحث عفاف و حجاب مراقبت های لازم را دارند؛ در این راستا مشوق های خوبی از لحاظ گفتاری و عملی در دانشگاه در نظر گرفته شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top