تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/22 - 11:11
کد خبر: 331446

در گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز مطرح شد؛

فرصت‌ها و تهدیدها در انجمن‌های علمی

در دانشگاهی که انجمن های علمی دغدغه شان نبود یک مکان برای دور هم جمع شدن است و اکثر انجمن ها یا دفتر ندارند یا یک اتاق را به چند انجمن دادند که امکانات درستی هم در آن وجود ندارد چگونه می توانند در این شرایط دلسرد نشوند و دانشجویان را با مسائل علمی و پژوهشی آشنا کنند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ غلامحسین کرم زاده عضو شورای مرکزی انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران گفت: انجمن های علمی دانشجویی همانطور که از اسم آن پیدا است محملی برای فعالیت دانشجویان در زمینه های علمی و تخصصی است به نحوی که دانشجویان در کنار همدیگر به صورت یک تیم در می‌آیند و با مشورت از اساتید به فعالیت های مختلف علمی می پردازند.

کرم زاده با اشاره به تفاوت های انجمن های علمی افزود: از تفاوت های فعالیت در انجمن های علمی با سایر تشکل ها در این است که برعکس سایر تشکل ها دانشجویان می‌توانند به صورت تخصصی در رشته مورد علاقه خود، بصورت داوطلبانه چه در انجمن های رشته ای و چه در انجمن های بین رشته ای فعالیت کنند.

وی ادامه داد: فعالیت در انجمن های علمی دانشجویی باعث شکل گیری شخصیت واقعی یک دانشجو می شود و به واسطه ارتباط های مداومی که با اساتید مختلف دارند می توانند خود را در زمبنه های مختلف رشد دهند.

عضو شورای مرکزی انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران گفت: انجمن های علمی باوجود اینکه از طرف برخی از مسئولین، نسبت به سایر تشکل های دانشجویی کم توجهی می شود اما فعالیت در انجمن های علمی اگر در فضایی سالم و به دور از حواشی باشد چنان شور و انگیزه ای بین دانشجویان به وجود می‌آورد که باعث می شود تجربه های بسیار خوبی را در زمینه های علمی و اجرایی به دست بیاورند و برای کار در محیط های مختلف علمی اجرایی کشور آماده شوند.

کرم زاده گفت: یکی از چالش های موجود انجمن های علمی دانشجویی در حال حاضر نبود شور و انگیزه ای مضاعف بین دانشجویان است که علیرغم تلاش فعالین انجمنی برای جذب دانشجویان به فعالیت های علمی اما با کوتاهی برخی از مسئولین دانشگاه ها دغدغه های فعالین انجمن‌های علمی بین حواشی سایر تشکل ها گم شده است.

غلامحسین کرم زاده افزود: چالش دیگری که انجمن ها و اتحادیه های علمی دانشجویی را تهدید می کند مسائل مالی، رفاهی، امکاناتی و تمایز بین سایر تشکل ها و اتحادیه ها با انجمن های علمی است، در دانشگاهی که انجمن های علمی بعنوان بزرگترین مجموعه دانشجویی با دانشجویان همه رشته ها در ارتباط هستند و می توانند نقطه وصل دانشجویان باشند اما می بینیم گاها حتی از داشتن یک دفتر و اتاق برای کار گروهی محروم هستند.

کرم زاده ضمن اشاه به دغدغه ها و مشکلات انجمن های علمی گفت: در دانشگاهی که انجمن های علمی دغدغه شان نبود یک مکان برای دور هم جمع شدن است و اکثر انجمن ها یا دفتر ندارند یا یک اتاق را به چند انجمن دادند که امکانات درستی هم در آن وجود ندارد چگونه می توانند در این شرایط دلسرد نشوند و دانشجویان را با مسائل علمی و پژوهشی آشنا کنند.

وی ادامه داد: در دانشگاهی که سایر تشکل های سیاسی و اجتماعی در برنامه های انجمن های علمی دخالت می کنند و برخلاف تخصصشان کارگاه های علمی آموزشی برگزار می کنند باید هم سطح مطالبات و انتظارات دانشجویان از انجمن های علمی پایین بیاید.

کرم زاده با اشاره به نقش مسئولین برای ایجاد هماهنگی بین مجموعه های دانشجویی دانشگاه افزود: انجمن های علمی با کار گروهی و مستمر و نگاه ویژه مسئولین به این انجمن ها با برنامه ریزی درست، در اختیار قرار دادن امکانات لازم و ایجاد یک هماهنگی لازم بین سایر تشکل ها با انجمن های علمی نسبت به تداخل برنامه های علمی آموزشی سایر تشکل ها که در حوزه تخصصی آنها نیست، می توانند نقش ویژه ای در خصوص رشد علمی دانشجویان در مسائل مختلف علمی پژوهشی داشته باشند.

غلامحسین کرم‌زاده گفت: این انجمن های علمی هستند که با برگزاری برنامه ها بزرگ و کوچک هرساله در جشنواره ها و مسابقات مختلف علمی و نشریاتی کشوری، نام و پرچم دانشگاه را بین سایر دانشگاه ها در کشور بالا می آورد.

غلامحسین کرم زاده عضو شورای مرکزی انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان سخنان خود گفت: بی شک با حمایت های روزافزون مسئولین دلسوز دانشگاه انجمن های علمی می توانند جایگاه علمی دانشگاه را اتقاء ببخشند و انگیزه ای برای فعالیت علمی اجرایی همه دانشجویان در سطح دانشگاه و کشور شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top