تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/22 - 03:57
کد خبر: 334737

تفکیک حریم خصوصی دانشجو و قوانین دانشگاه در شیوه‌نامه انضباطی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: در شیوه‌نامه‌ها باید دو موضوع حریم خصوصی افراد و قوانین از هم جدا شود و اگرچه برقراری نظم در دانشگاه ضروری است اما به معنی برخورد سلبی نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی درباره شیوه‌نامه انضباطی جدید دانشجویان و اعتراضاتی که نسبت به این شیوه نامه وارد شده است، اظهار داشت: معتقدم که در شیوه‌نامه‌ها باید دو موضوع از هم تفکیک شود؛ بحث حریم خصوصی افراد و بحث قوانین دانشگاه باید جدا در نظر گرفته شوند.

* احترام توأمان به حریم خصوصی و قوانین دانشگاه

وی گفت: در عین حال که باید به حریم خصوصی افراد احترام گذاشت، باید قوانینی را هم برای دانشگاه در نظر گرفت.

* اعتیاد در کشور زنانه شده است

وی در پاسخ به این سوال که در موارد تخلف طبق شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان تناقض‌هایی بین عرف جامعه و آنچه تخلف نامیده می‌شود، وجود دارد که باعث کم تاثیر شدن این شیوه‌نامه‌ها می‌شود، توضیح داد: برای مثال در جامعه ممکن است موجی ایجاد شود آیا این موج عینا می‌تواند به دانشگاه هم راه پیدا کند؟ برای مثال اکنون می‌گویند اعتیاد در کشور زنانه شده است و معضل سیگار هم به سمت زنانه شدن سوق پیدا کرده است، اگر این معضل در جامعه رواج پیدا کند آیا می‌توان گفت که چون در جامعه اتفاق افتاده است پس در دانشگاه هم بدون اشکال شود؟

فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: همچنین در موضوع حجاب آیا به دلیل اینکه پشت در دانشگاه تهران وضع حجاب به شکلی متفاوت از داخل دانشگاه است می‌توان گفت که این طرف و آن طرف نرده‌های دانشگاه تهران با هم تفاوتی ندارد و پس داخل دانشگاه هم می‌تواند همان وضع باشد؟

*برقراری نظم با برخورد سلبی جواب نمی‌دهد

علیزاده تصریح کرد: معتقدم که این مسائل نیاز به هماهنگی‌ و نظم دارد و تأکید می‌کنم که برقراری نظم به معنی برخورد سلبی با موضوع نیست؛ زیرا اگر برخورد سلبی با موضوع جواب می‌داد باید در سال‌ها و دوره‌هایی که این کار را انجام داده‌ایم  جواب گرفته بودیم؛ اتفاقاتی که اکنون  رخ می‌دهد حاصل یک سری تصمیمات گذشته است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: علاوه بر این، از امسال شاهد ورود دهه هشتادی‌ها به دانشگاه هستیم، یعنی متولدین دهه هشتاد امسال ۱۸ ساله شده و وارد دانشگاه می‌شوند.

*دهه هشتادی‌ها امسال وارد دانشگاه می‌شوند، آماده‌ایم؟

وی ادامه داد: آیا این آئین‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و نیازها، مطابق نسل دهه هشتاد شده است؟ اگر با نسل دهه شصت و هفتاد مشکل عدم تفاهم داشتیم، نسل دهه هشتاد، نسل مطالبه‌گرتری است و شاید اساسا بسیاری از چارچوب‌هایی که نسل‌های دهه‌های قبل قبول داشتند را این نسل قبول نداشته باشند. آیا می‌توانیم با این آئین‌نامه‌ها و نحوه گفتمان آنها با این نسل مواجه شویم؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top