تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/08/23 - 02:20
کد خبر: 334837

پدافند غیرعامل به مقطع کارشناسی ارشد رفت

جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با هدف ارتقای نقش دانشگاه‌ها در علوم خودمراقبتی، مجوز رشته‌های پدافند غیر عامل در مقطع ارشد برای تعدای از دانشگاه‌ها صادر شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دفاع پرس، سردار «علی‌اصغر زارعی» جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل در افتتاحیه نخستین همایش علمی تخصصی پدافند غیر عامل شیمیایی کشور، با بیان اینکه یکی از مسائل مهم که مورد نیاز پدافند غیر عامل است، مرزبانی زیستی است، اظهار داشت: همان‌طور که مرزهای فیزیکی ما باید از تهدیدات مصون بمانند، امروز نیاز داریم تا در حوزه زیستی و بیولوژیک هم مراقب تهدیدات و همچنین مخاطرات باشیم.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل زیستی مقوله‌ای بسیار مؤکد و مهم است، افزود: برای تبیین مرزبانی زیستی نیاز به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، بومی‌سازی دستورالعمل‌ها و پیشگامی دانشگاه‌های کشور درزمینهٔ پدافند غیر عامل شیمیایی بیش از هر زمان احساس می‌شود.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با هدف ارتقای نقش دانشگاه‌ها در علوم خودمراقبتی، مجوز رشته‌های پدافند غیر عامل در مقطع ارشد برای دانشگاه‌هایی مثل فارابی، مالک اشتر و ... صادر شده است. این رشته‌ها می‌توانند کارشناسانی را به ما تحویل دهند که در راستای کاهش تهدیدات، تولید علم و دانش کنند، لذا ما امروز به‌خوبی می‌دانیم که تنها نباید به دنبال ایجاد کارخانه‌های جدید باشیم بلکه رشته‌های دانشگاهی هم می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

سردار زارعی با بیان اینکه برای اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیر عامل زیستی نیازمند مهارت هستیم، عنوان کرد: پدافند غیر عامل زیستی مشکل جدی به شمار می‌رود؛ زیرا خاموش و درعین‌حال بسیار منتقل‌شونده است، این مقوله مانند توپ‌های جنگی نیست که در میدان نبرد دیده شود و بتوانیم تشخیص دهیم که دشمن کجا را نشانه می‌گیرد، بلکه پدافند غیر عامل زیستی موضوعی است که از هر جا و با هر ابزاری مانند تلفن همراه، لوازم‌آرایش و... می‌تواند آلودگی را نشر دهد درنتیجه باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشت.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد وظیفه ما در پدافند غیر عامل این است که اگر اتفاقی رخ دهد، جامعه کمترین آسیب را ببیند و طبق دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مصون‌سازی در سطح جامعه صورت گیرد که در این راستا سازمان پدافند غیر عامل آموزش در حوزه پدافند غیر عامل شیمیایی را مدنظر قرار داده است.

جانشین رئیس پدافند غیر عامل کشور در ادامه گفت: بیش از هر چیز در حوزه تهدیدات زیستی نگرانی‌ها در حوزه مواد شیمیایی وجود دارد، برای مثال در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان وقتی عاملان، دستگیر شدند اعتراف کردند که مواد شیمیایی در داخل کشور وجود داشته و مواد انفجاری را به‌راحتی با استفاده از آن‌ها درست می‌کنند و این نشان می‌دهد که تروریست‌ها نیازی به واردکردن مواد اولیه برای انفجار شیمیایی نداشتند که این امر نباید صورت گیرد.

سردار زارعی خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات دیگر سازمان پدافند غیر عامل نصب ژنراتور در مراکز حساس، مهم و ادارات است تا در زمان مخاطرات بتوانیم انرژی این امکان عمدتاً خدمت‌رسان را تأمین کنیم که در این زمینه اقدامات خوبی در سطح کشور صورت گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top