تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/10/02 - 21:42
کد خبر: 339372

نمکی: ۱۳۴ آقازاده را از دانشگاه بیرون کردیم

وزیر بهداشت و درمان گفت: حدود ۱۳۴ دانشجوی آقازاده که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند را از دانشگاه بیرون کردیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان امروز در آیین تکریم و معارفه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه خدمات ارزشمندی در حوزه پزشکی در کشور رقم خورده است، گفت: پرونده الکترونیک سلامت، بازنگری استقرار پزشک خانواده در فارس، دنبال کردن نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، اجرای طرح بسیج ملی فشار خون که باعث کشف ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد فشار خون جدید شد، از سری خدمات ارائه شده در حوزه پزشکی است.

نمکی با بیان اینکه بحران‌هایی مانند سیل بهار در شیراز و سایر استان‌ها را پشت سرگذراندیم، افزود: گواهی ریشه کنی سرخک را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کردیم، همچنین خوشبختانه ما هیچ اپیدمی نداشتیم و حتی ویروس اخیر آنفولانزا که در کشور آمریکا حدود یک هزار و ۸۰۰ هزار نفر کشته داد در ایران کنترل شد.

وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: در شرایطی که آمریکایی‌ها می‌خواستند ما را برای اقلیت‌ها به زانو درآورند، نشان دادیم علاوه بر کار‌های جاری، هزاران پروژه آغاز شده و یا به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه نام این برنامه تودیع و معارفه نیست؛ بلکه سپردن بار سنگین مسئولیت به دیگری است، خاطرنشان کرد: دکتر بهادر یکی از شریف‌ترین و صادق‌ترین و داناترین عضو جامعه پزشکی و امثال وی سرمایه ملی محسوب می‌شوند، پیش از این زمزمه رفتن داشتند که بخاطر شرایط از وی تقاضا کردیم که بماند که درنهایت بخاطر اصرارشان تصمیم گرفتیم از تجربه‌شان در کنار فرد دیگری استفاده کنیم.

نمکی ریاست جدید را توصیه به صبوری کرد و افزود: دانشگاه را نباید به دام سیاست‌زدگی کشاند، من وزیر بهداشت، شیعه، سنی، لامذهب، کلیمی، مسیحی، یهودی و حتی زندانی محکوم به اعدام هستم و تقاضا دارم زیرمجموعه من نیز از این رویه پیروی کنند و واگن علوم پزشکی را به قطار سیاست‌زدگی نچسبانند، دانشگاه نباید در دام سیاست گرفتار شود، بنابراین باید استاد، دانشجو و کارکنان را جذب کرده و با آنان با تکریم برخورد کرد.

پولدار‌ها به شرط دانایی و نخبگی می‌توانند بر صندلی دانشگاه بنشینند

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه صندلی‌های دانشگاه جای نخبگان است نه رانت‌بگیران، خبر داد: حدود ۱۳۴ دانشجوی آقازاده و خانم‌زاده که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند را از دانشگاه بیرون کردیم، پولدار‌ها به شرط دانایی و نخبگی می‌توانند بر صندلی دانشگاه بنشینند.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی فساد در تمام بخش‌ها ایستاد، گفت: میزان کسری تجهیزات پزشکی و دارو نسبت به سال قبل یک سوم شده است، جلوی فساد در دانشگاه، بخش دارو، بخش اداری در تمام سطوح بایستید و اگر چیزی از وزارت خانه آغشته به فساد به شما تحمیل شد به سطل آشغال بیندازید.

نمکی تاکید کرد: رفاه کارکنان به ویژه دانشجویان را دریابید، دانشجویان گا‌ها در مخروبه‌ها ساکن هستند، خوابگاه‌های دانشگاه‌ها و مسائل رفاهی آن‌ها را باید پیگیری کرد.

وزیر بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب ارجح‌ترین بیانیه بعد از انقلاب است که سبب برون رفت از چالش‌ها خواهد شد، متذکر شد: انتظار داریم که فارس در اولویت پیشگیری بر درمان، اولیت درمان سرپایی بر بستری و اجرای طرح‌های ملی سلامت پیشرو شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top