تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/10/05 - 00:32
کد خبر: 339671

نقشه جامع علمی کشور صنعت و دانشگاه را بهم پیوند بزند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید وضعیت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها را اصلاح کرد، گفت: نقشه جامع علمی کشور باید نقشه ای باشد که این ارتباط را رقم بزند و فعالیت پژوهشی دانشگاه‌ها را بر اساس نیازهای کشور تعریف کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی در بازدید از بخش تحقیق و توسعه شرکت مپنا اظهار داشت: این شرکت در بخش تولیدات رتبه اول تا سوم را در جهان دارد و در رقابت با مطرح ترین برندهای جهانی در حال فعالیت است.

وی در ادامه افزود: اگر کسی به ظرفیت های صنعتی کشور اشراف داشته باشد می‌داند که امروز ظرفیت‌های صنعتی کشور قابلیت رقابت با جهان را دارد و این شعار نیست و اگر امروز تحریم‌های آمریکا و کشورهای دیگری که به تبعیت از آمریکا رفتار می کنند، بر روی ایران اثر ندارد و اقتصاد ایران در تراز مالی دچار مشکل نشده است علت آن  به دلیل وجود منابع صنعتی بزرگ همچون مپنا است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: در شکوفا شدن بخش صنعت گره‌هایی از مشکلات حقوقی گرفته تا موانع نظام بروکراسی وجود دارد که باید حل شوند.

وی ادامه داد: با وجود 4 میلیون دانشجوی بالفعل و تنوع رشته هایی که در دانشگاه‌های کشور داریم، می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم؛ مپنا امروز هیچ قطعه مکانیکی نیست که نتواند تولید کند و بین ده برند جهان در حال رقابت است و در بسیاری از بخش‌ها توانسته رتبه اول تا سوم را در جهان کسب کند.

عاملی خاطر نشان کرد: مپنا در بخش‌های صنعتی بسیار توانمند عمل کرده و در تولید توربین‌های صنعتی بر اساس رتبه بندی بین‌المللی در جایگاه سوم قرار دارد. اگر ظرفیت دولتی با دانشگاه و بازار به صورت بهینه گره بخورد تحول عظیمی رخ می دهد و مجموعه اقتصاد کشور از کسب و کار مناسبی  برخوردار می شود و هیچ نوع تهدیدی نمی‌تواند آن را از کار بیندازد.

وی با بیان اینکه باید وضعیت ارتباط صنعت با دانشگاه ها را اصلاح کرد، گفت: نقشه جامع علمی کشور باید نقشه‌ای باشد که این ارتباط را رقم بزند و فعالیت پژوهشی دانشگاه ها را بر اساس نیازهای کشور تعریف کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: 70درصد بودجه کشورهای توسعه یافته مربوط به بخش تحقیق و توسعه است و بخش خصوصی در این رابطه مشارکت و نقش جدی دارد و این امر در کشور ما هم قابل اجراست و باید نقش بخش خصوصی را هم در صنعت و تحقیق و توسعه برجسته تر کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top