تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/10/10 - 02:30
کد خبر: 340343

مطالبه دانشجویان دانشگاه خوارزمی از رئیس جمهور

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه خوارزمی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور نسبت به بی توجهی دولت نسبت به اختصاص ایستگاه مترو به این دانشگاه واکنش نشان دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه خوارزمی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور، نسبت به افتتاح ایستگاه مترو هشتگرد و عدم توجه دولت نسبت به اختصاص ایستگاهی به این دانشگاه واکنش نشان داده و خواستار پیگیری مطالبه دانشجویان شدند.

در این نامه آمده است:

ما چهارده هزار دانشجویی پرقدمت‌ترین دانشگاه ایران که حالا قرار بود جشن ۱۰۰ سالگی دانشگاهمان را میمون بشماریم، در حال آستانه افتتاح خط متروی هشتگرد به بغضی سرکوب شده دچاریم که به سرحد انفجار رسیده است؛ نیک مستحضرید که دانشگاه خوارزمی دارای ارتباط مستمر با واحد تهران، قطب علمی و بزرگترین دانشگاه استان البرز به حساب می‌آید که به دلایل بومی گزینی روزانه دارای هزاران سفر بین دو کلان شهر تهران و کرج است.

با توجه به حضور این دانشگاه در پرحادثه‌ترین منطقه استان، تأمین امنیت و رفاه حمل و نقل دانشجویان همواره دغدغه تمامی مسئولان دانشگاه از گذشته تا به حال بوده است که به همین علت به طور مستمر هزینه‌هایی نیز به دانشجویان این دانشگاه تحمیل می‌شود.

با چنین ضرورتی در همان سال‌های ابتدایی مطرح شدن طرح مترو، دانشجویان وقت پای مطالبه ایستگاه مترو خوارزمی ایستادند تا نهایتا وعده ایستگاه خوارزمی به ایشان داده و قراردادی نیز بسته شد. در ادامه برای این پروژه هزینه‌هایی از قبیل: بخشیدن چندین هکتار زمین، عقب نشینی، محدودیت دسترسی پیاده رو از درب اتوبان و تأمین محاسبات فنی توسط دانشگاه پرداخت شد.

چند سال بعد تغییرات و تعللات سیاسی این مهم را تحت تأثیر خود قرار داده و نهایتا چند روز مانده تا افتتاحیه مترو خبر رسید که نه ایستگاه به خوارزمی تعلق می‌گیرد و نه سکویی!

جناب آقای رئیس جمهور اینجا هشتمین مرکز علمی کشور، پرقدمت‌ترین دانشگاه ایران در حالی ریل‌های قطار را از دل خود عبور می‌دهد که او را از داشتن یک سکوی ساده هم محروم ساخته اند که قطعا به مانند خیلی از دانشگاه‌های تهران حق یک ایستگاه مترو را دارد! دردآور است که علت را نداشتن صرفه اقتصادی مطرح کرده اند در حالیکه بازگشت سرمایه ایستگاه دانشگاهی به مراتب خیلی بیشتر از شرکتی است که در چند کیلومتر آن طرف تر، چون پول داده، برایش ایستگاه زده اند.

اکنون ما تمام دانشجویان دانشگاه خوارزمی تنها یک مطالبه داریم: یکصدا فریاد مترو سر خواهیم داد و تا رسیدن به ایستگاه خوارزمی از نفس نمی‌ایستیم. از جنابعلی نیز جدا خواهشمندیم به این فریاد‌ها توجه کرده و مقدمات ایجاد ایستگاه مترو خوارزمی را فراهم فرمایید.

این نامه را تشکل‌های بسیج دانشجویی، شورای صنفی، انجمن علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه خوارزمی امضا کرده اند.

گفتنی است، متن این نامه به حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه نیز نوشته شده و امروز به صورت طومار در دانشگاه خوارزمی به امضای دانشجویان رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top