تاریخ انتشار: شنبه 1398/10/28 - 10:32
کد خبر: 342610

پودر میگو و کاربرد آنها در خوراک دام و طیور

پودر ماهی از ماهی خشک به دست می آید. طی فرایندی برخی از ماهی، خشک شده و تبدیل به پودر ماهی می شوند. این محصول دارای کاربردهای فراوانی است که بیشترین و مهم ترین کاربرد آن خوراک دام و طیور میباشد. این محصول دارای مقادیر بسیار زیادی پروتئین، مواد معدنی و ویتامین میباشد که می تواند غذایی عالی برای دام و طیور باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پودر ماهی از ماهی خشک به دست می آید. طی فرایندی برخی از ماهی، خشک شده و تبدیل به پودر ماهی می شوند. این محصول دارای کاربردهای فراوانی است که بیشترین و مهم ترین کاربرد آن خوراک دام و طیور میباشد. این محصول دارای مقادیر بسیار زیادی پروتئین، مواد معدنی و ویتامین میباشد که می تواند غذایی عالی برای دام و طیور باشد. همچنین ماهی خشک و پودر میگو گاهی به عنوان کود طبیعی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب به بررسی کامل پودر ماهی و پودر میگو می پردازیم.

متاسفانه امروزه به دلیل صنعتی و شیمیایی شدن کودها و خوراک دام و طیور بیماری های بسیاری مردم و جامعه را فرا گرفته است. دام و طیوری که امروزه برخی از مراکز پرورش می دهند کاملا به صورت غیر ارگانیک و شیمیایی می باشد. برای پیشگیری از مشکلات و بیماری هایی که بر اثر این موضوع پدید می آید باید سعی کنیم تا خوراکی طبیعی و کاملا ارگانیک برای دام فراهم سازیم. یکی از بهترین و طبیعی ترین خوراک که هم می توان برای دام و طیور استفاده نمود و هم برای پرورش ماهیان، پودر میگو میباشد. این محصول با دارا بودن پروتئین و مواد مغذی فراوان خوراک کاملی برای پرورش دام و طیور می باشد.

طرز تهیه پودر ماهی
این محصول با استفاده از خشک کردن ماهی های خاصی همچون ماهی متو تهیه میگردد. معمولا ماهی هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دارای بیشترین میزان استخوان و روغن ماهی هستند. گروه ماهی های ساردین، حشینه و کولی بیشتر در این فرایند مورد استفاده قرار می گیرند. تهیه پودر ماهی می تواند بروی کشتی روی دریا نیز انجام شود. معمولا کارخانه هایی در سواحل برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند. صیادان بعد از صید ماهی ها آن ها را به روشی نگه داری می نمایند تا فاسد نگردند. بعد از انتقال ماهی از کشتی به کارخانه اولین مرحله پخته شدن ماهی است. سپس این ماهی های پخته شده فشرده گشته و خشک می شوند. بعد از خشک شدن توسط آسیاب هایی به پودر تبدیل می گردند. با این روش پودر ماهی و پودر میگو به دست می‌آید.

پودر میگو چگونه به دست می آید؟
پودر میگو نیز فرآیندی مانند ماهی خشک را طی می کند. تفاوتی که بین این دو وجود دارد میزان پروتئین و مواد معدنی موجود در آن است. میگو دارای مقادیر فراوانی از پروتئین می باشد. معمولا از این محصول برای تغذیه طیور و پرورش ماهیان استفاده میشود. برای تغذیه ماهیان زینتی و آکواریومی نیز از این مورد استفاده می‌گردد.

نقش پودر ماهی و پودر میگو در تهیه خوراک دام و طیور
پودر ماهی
دارای مقادیر فراوانی از آمینو اسیدها است که بسیار قابل هضم بوده و می‌توانند مواد معدنی مورد نیاز دام را تامین نمایند. این محصول دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است و تقریبا نمیتوان جایگزینی برای آن در غذای دام و طیور یافت. سایر پروتئین های گیاهی نیز به این مقدار قابل هضم نیستند. البته انواع مختلفی از این خوراک در بازار وجود دارد. هر چه میزان پروتئین آن از چربی بیشتر باشد دارای ارزش غذایی بیشتر و بهتری است.

اگر بخواهیم کاربرد این محصول را نام ببریم باید بگوییم این محصول برای تغذیه آبزیان، آکواریوم، پرورش ماهی، تغذیه دام و طیور و در مواردی نیز به عنوان کود طبیعی برای درختان و گیاهان مورد استفاده قرار میگیرد. خوراک طیور دارای میزان قابل توجهی از پودر میگو می باشد و صنعت مرغداری در حال حاضر یکی از صنایع پیشرفته کشور به حساب می آید که از این محصول برای خوراک طیور خود استفاده می نماید.

مزایای استفاده از پودر ماهی و پودر میگو
1-این محصولات دارای ارزش غذایی بسیاری بالایی بوده و دام و طیور با خوردن آن رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

2-به علت جذب و هضم بالا، فرد هزینه کمتری را برای خرید سایر مواد خوراکی برای پرورش حیوانات خود میکند.

3-با توجه به وجود مواد غذایی مفید و ضروری در پودر ماهی، باعث بالا رفتن سیستم ایمنی شده و دام را از ابتلا به بیماری ها پیشگیری می نماید.

4-با تغذیه آبزیان و دام ها از پودر ماهی فضولات کمتری تولید خواهد شد زیرا این محصول میزان هضم پذیری بسیار بالایی را دارد.

5-این محصولات خوراکی برای آبزیان و دام هستند که حالت طبیعی دارند و هیچ گونه مواد افزودنی و یا شیمیایی ندارند.

مرجع خرید پودر ماهی و پودر میگو : Www.iranmatou.Com

مشاوره و خرید پودر ماهی و پودر میگو : 91704600020

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top