تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/21 - 17:44
کد خبر: 345158

استفاده از شیشه رنگی و شیشه هوشمند در دکوراسیون داخلی

کابین دوش یک محفظه شیشه‌ای است که به عنوان یک حمام کوچک خانگی استفاده می‌شود. داخل این محفظه یک عدد دوش و کلید های کنترلی برای تنظیم قابلیت های مختلف دوش قرار دارد که در قسمت پنل پشتی قرار داده شده است. کابین های دوش در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: شیشه ها نقش بسیار اساسی و مهمی در قسمت های مختلف دکوراسیون انواع ساختمان ها دارند. این کاربرد در ساختمان های دکوراتیو و پر‌اهمیت چندین برابر می‌شود. از زمان های قدیم تا به امروز شیشه ها در این کاربرد استفاده می‌شدند. از جمله کاربردی ترین انواع شیشه ها در این زمینه می‌توان به شیشه هوشمند در کنار شیشه رنگی اشاره کرد. شیشه های رنگی می‌توانند در بازه های زمانی متفاوتی یک نوع رنگ را در قسمت های مختلف ساختمان به نمایش بگذارند. بدین صورت تاثیر زیادی در زیباسازی دکوراسیون ساختمان ها خواهند داشت. از این شیشه ها از زمان های خیلی قدیم در معماری ایرانی و ساختمان ها قدیمی استفاده می‌کردند. شیشه رنگی بیشتر مواقع در قسمت دکوراسیون خارجی استفاده می‌شد که برای نمونه می‌توان به در ها و پنجره ها ساختمان ها اشاره کرد. الان کاربردهای بسیاری برای این نوع شیشه در نظر گرفته شده است که روز به روز بر میزان آنها افزوده می‌شود.

شیشه هومند از دیگر کاربرد های شیشه در طراحی و دکوراسیون است. با توجه به نام آن می‌توان با استفاده از حرکت هایی این نوع شیشه را بین دو حالت مات و شفاف استفاده کرد. این نوع شیشه علاوه بر دکوراسیون داخلی در دکوراسیون خارجی هم استفاده می‌شود. رنگ ها تاثیرات بسیار زیادی در تغییر روحیه و ایجاد یک فضای شاد خواهند داشت. به همین دلیل همواره سعی می‌شود که در تمام ساختمان ها با کاربرد های مختلف از شیشه رنگی در طراحی و دکوراسیون استفاده شود.  امروزه از شیشه های هوشمند می‌توان به صورت ساده و رنگی استفاده کرد. حتی در مواردی از شیشه هوشمند به صورت برچسبی استفاده می‌کنند که طریقه استفاده و کاربرد آن را ساده تر می‌کند. در ادامه با هر کدام از این شیشه ها و کابین دوش حمام بیشتر آشنا می‌شویم.

استفاده از شیشه رنگی و شیشه هوشمند در دکوراسیون داخلی

آشنایی با شیشه هوشمند و کاربرد های آن
شیشه هوشمند را می‌توان یک نوع شیشه معرفی کرد که با استفاده از فناوری و تکنولوژی های جدید می‌توان میزان جذب نور را کنترل کند.  برای مثال در مورد این مدل شیشه می‌توان به شیشه های استفاده شده به عنوان آفتابگیر اشاره کرد. با توجه به چگونگی ساخت این شیشه ها می‌توان از آنها برای صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از هدر رفتن انرژی استفاده کرد. به گونه‌ای که از آنها به عنوان شیشه پنجره ها استفاده می‌شود و می‌تواند در قسمت های نورگیر ساختمان انتخاب بسیار مناسب و کاربردی باشد. از دیگر کاربرد های این شیشه می‌توان به استفاده از آن در اتاق های محو یا مخفی اشاره کرد. این اتاق ها در بیشتر مواقع در شرکت های تجاری که نیاز به محو کردن دیواره های اتاق مدیر شرکت است، استفاده می‌شود. شیشه هوشمند در این کاربرد می‌تواند در مواقع لزوم مات شده و از مشاهده شدن قسمت مخالف جلوگیری کند.

شیشه رنگی و کاربرد های آن
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت شیشه های رنگی در کاربرد های متفاوت می‌توان کاربرد های بسیار زیادی در استفاده از شیشه رنگی در دکوراسیون مشاهده کرد. از جمله این کاربرد ها می‌توان به استفاده از شیشه رنگی در به عنوان تخته وایتبرد، بین کابینت های بالایی و پایینی در آشپزخانه ها، شیشه های استفاده شده بر روی میزها، دیوار های شیشه‌ای و درب های رنگی که بیشتر در خانه های مسکونی استفاده می‌شود، اشاره کرد. با تولید شیشه های رنگی کاربرد های متفاوتی برای آنها در نظر گرفته شد که هر روزه این کاربرد ها در حال افزایش است.

استفاده از شیشه رنگی و شیشه هوشمند در دکوراسیون داخلی

کابین دوش و استفاده در دکوراسیون داخلی
کابین دوش یک محفظه شیشه‌ای است که به عنوان یک حمام کوچک خانگی استفاده می‌شود. داخل این محفظه یک عدد دوش و کلید های کنترلی برای تنظیم قابلیت های مختلف دوش قرار دارد که در قسمت پنل پشتی قرار داده شده است. کابین های دوش در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. معمولا با توجه به اندازه حمام ها باید از کابین دوش متناسبی استفاده شود. در بیشتر مواقع زمانی که نیاز به یک دوش گرفتن ایستاده در مدت زمان کوتاهی باشد از این کابین ها استفاده می شود. می‌توان برای تولید کابین دوش از شیشه های معمولی استفاده کرد یا اینکه شیشه های هوشمند را در ساخت آنها بکار برد. در اینگونه کاربرد ها در مواقع مورد نیاز می‌توان شیشه را به حالت مات درآورد که یک کاربرد بسیار مناسب را از شیش های هوشمند به نمایش می‌گذارد.

استفاده از شیشه رنگی و شیشه هوشمند در دکوراسیون داخلی

برای ورود به داخل کابین و استفاده از کابین دوش از درب های شیشه ای به صورت کشویی و باز شونده استفاده می‌کنند. نوع کشویی می‌تواند گزینه مناسب تر باشد ولی در تمام موارد با توجه به نیاز کاربر از انواع متفاوت این کابین ها با در های خاصی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مزایای استفاده از کابین دوش جلوگیری از اتلاف انرژی است به طوری که تمام حرارت های ایجاد شده به وسیله آب گرم را درون محفظه ذخیره می‌کند و نیاز به استفاده کمتری از آب خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top