تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/09 - 12:34
کد خبر: 353882

علت اصلی تأخیر در تشکیل کابینه جدید عراق

یک کارشناس حقوقی عراقی با اشاره به اینکه مأمور تشکیل دولت گفت: مأموریت اصلی الکاظمی برگزاری یک انتخابات پارلمانی سالم خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «طارق حرب» کارشناس حقوقی عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم درباره روند تشکیل دولت آینده عراق تصریح کرد: مسئله تشکیل دولت بستگی به یک سری تحولات و روند اشکال‌تراشی‌ها، موافقت‌ها و مخالفت‌ها درباره آن دارد. این مسئله هم چیز جدیدی نیست و در خصوص علاوی و الزرفی نیز شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه «مانع‌تراشی در فرایند سیاسی به‌خاطر مسائلی  واقعاً ساده است» افزود: متأسفانه برخی اوقات اختلافات درباره مسائلی ساده و نه مسائل مهم و بزرگ است، یعنی درباره مسائل مربوط به سیاست کشور یا ملت نیست بلکه درباره پست‌های وزارتی است.

این کارشناس حقوقی با ابراز اینکه هنوز ذهن‌ها به پختگی و بلوغ سیاسی در عراق نرسیده است، گفت: عمر دولت جدید یک سال و برای اهداف مشخصی خواهد بود.

طارق حرب درباره چالش‌های پیشِ‌روی الکاظمی در صورت رأی اعتماد به کابینه‌اش در پارلمان عراق اظهار داشت: الکاظمی با چالش‌های اقتصادی و بهداشتی به‌ویژه در سایه شیوع کرونا روبه‌رو خواهد شد. الکاظمی شخصیتی مقبول است. او بیشتر از هر فرد دیگری مورد قبول است. معتقدم که الکاظمی در مسیر به‌مراتب بهتری از عادل عبدالمهدی حرکت خواهد کرد.

وی گفت: مأموریت اصلی الکاظمی برگزاری انتخابات است. او ارتباطی با فساد مالی و اداری و بحران‌ها و خدمات‌رسانی ندارد بلکه برای تهیه مقدمات برگزاری انتخابات، برگزیده شده است. او باید انتخاباتی عادلانه و سالم برگزار کند.

طارق حرب درباره اهداف آمریکا از مذاکره راهبردی با عراق اظهار داشت: کلمه‌ای نیست که بتوان با آن آمریکا را توصیف کرد... آمریکا اکثر پایگاههای خود در عراق را بسته است و فقط دو پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار و حریر در منطقه کردستان عراق را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: "درباره این موضوع بحث و گفت‌وگو خواهد شد. مذاکره‌کننده عراقی باید روی این امر تمرکز کند که هیچ یک از نظامیان یا خودروها یا هواپیماهای آمریکایی بدون کسب موافقت عراقی‌ها دست به تحرکی نزنند. وقتی آمریکا خواهان مذاکره است، به‌دنبال چیزی می‌گردد و در نتیجه ممکن است به نتیجه‌ای برسد".

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top