به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، مختار جلالی جواران معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری ۳ هزار و ۴۰۱ کلاس مجازی در یک روز در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۲۵ هزار و ۵۳۱ نفر وارد این کلاسها شدهاند.
معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: آخرین وضعیت آموزش مجازی در این دانشگاه در دهه ۷۰ با هدف ارائه آموزش مهارتی تشکیل شد و در حال حاضر حدود ۶۳۰ مرکز علمی کاربردی در سراسر ایران با حدود ۲۰۹ هزار دانشجو و نزدیک به ۱۹ هزار و ۶۰۰ مدرس در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل مأموریت مهارتی که داشت و ۶۰ درصد دروس خود را عملی و ۴۰ درصد آن را نظری ارائه میداد، زیاد خود را ملزم نمیدید که در راستای تأمین زیر ساختهای آموزش مجازی سرمایه گذاری کند چرا که به نظر نمیرسد بتوان کار عملی را به صورت مجازی ارائه داد.
مختار جلالی جواران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و الزام دانشگاهها به آموزشهای مجازی گفت: باتوجه به شرایط بحرانی موجود در ۵ و ۱۱ اسفند ۹۸ در شورای مدیران و هیأت رئیسه دانشگاه بحث آموزش مجازی مطرح شد و با توجه به شرایط موجود، برای آموزش مجازی برنامه ریزی شد.
وی افزود: با بسیاری از شرکتهای خصوصی و دولتی رایزنی و پروپوزال این شرکتها اخذ و بررسی شد، چهار شرکت از میان بهترین شرکتها معرفی و به یکی از آنها با ۳ شرط، کیفیت، سرعت و ضمانت مأموریت داده شد و این شرکت پای کار آمد و توانستیم در ۱۱ فروردین ۹۹ در استانهای البرز، گلستان، آذربایجان شرقی و اصفهان به صورت پایلوت آموزش مجازی راه اندازی کنیم برخی مراکز نیز از قبل زیرساخت لازم را داشتند که از قبل از عید کار خود را شروع کرده بودند.
معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ۱۷ فروردین ۹۹ زیرساختهای لازم فراهم شد و تمام مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور از این زیرساختها استفاده کردند و تا حال توانسته ایم در یک روز ۳ هزار و ۴۰۱ کلاس برگزار کنیم که تعداد دانشجویانی که وارد کلاسها شدهاند، ۲۵ هزار ۵۳۱ نفر بوده است.
وی بیان کرد: در مجموع به دلیل پراکندگی مراکز، عمده کلاسها به صورت آفلاین برگزار شده و تنها ۳۳ درصد به صورت آنلاین برگزار شده است.
مختار جلالی جواران تاکید کرد: درست است که به دلیل شیوع این ویروس برای کشور مشکل ایجاد شده اما این موضوع نباید به هیچ وجه روی کیفیت آموزش ما تأثیر بگذارد. باید تلاش کنیم از تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنیم آموزشهای خوبی ارائه کنیم به ویژه در بخش عملی که ۶۰ درصد دروس دانشگاه جامع علمی کاربردی عملی است.
وی گفت: از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار داریم اختیارات بیشتری به دانشگاهها ارائه دهد تا بخش عملی کیفیتر برگزار شود و ما بتوانیم دانش آموختگان آچار بدست به جامعه ارائه دهیم.