تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/16 - 10:01
کد خبر: 354742

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می‌کند؛

«طرح مطالعاتی بصائر» طرحی با ۱۰ بسته مطالعه و تفکر

با توجه به نگاه مقام معظم رهبری به جایگاه کتاب و کتاب خوانی در ایران و همچنین تاثیر آن در رشد و ارتقای فردی و اجتماعی، اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نهضت مطالعاتی بصائر را برای رشد دفاترعضو این اتحادیه درزمینه ی برگزاری سیر های مطالعاتی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به نگاه مقام معظم رهبری به جایگاه کتاب و کتاب خوانی در ایران و همچنین تاثیر آن در رشد و ارتقای فردی و اجتماعی، اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نهضت مطالعاتی بصائر را برای رشد دفاترعضو این اتحادیه درزمینه ی برگزاری سیر های مطالعاتی در نظر گرفته است. به طوری که با معرفی حوزه های مختلف و روش های موثر و ایجاد انگیزه و پیگیری اتحادیه در نقش ستادی سعی در کمک به نهضت کتاب و کتاب خوانی در هر دفتر عضو اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل متناسب با شرایط همان دفتر دارد.

محورهای اصلی طرح بصائر

طرح کلی اندیشه اسلامی
مسائل معرفتی
تشکیلات
شخصیت ها
عقیدتی
مدیریت
کسب و کار
عدالت و عدالت خواهی
تمدن اسلامی

تیزر طرح مطالعاتی بصائر

توضیحات تکمیلی از زبان مسئول طرح

سیدایمان احمدی دبیر آموزش و تحقیقات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسرکشور درباره این طرح گفت: برگزاری این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا قبل از نشست سالانه اتحادیه ادامه خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: پس از بررسی هایی که پیرامون کیفیت و میزان موفقیت طرح های مطالعاتی مختلف انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که باید سازوکاری حساب شده برای برگزاری طرح های مطالعاتی تدارک ببینیم که متناسب با شرایط هر انجمن عضو اتحادیه قابل تطبیق، انعطاف پذیری و اجرا باشد.

این فعال دانشجویی گفت: در این طرح ما حدود 10 بسته مطالعه و تفکر در موضوعات مختلف، که هر بسته متناسب با میزان مطالعه روزانه و سختی متون، در سه سطح طراحی شده است را آماده کردیم.

وی افزود: در این طرح هر انجمن متناسب با نیاز و خواست اعضای دفتر خود می تواند یک یا چند گروه مطالعاتی تشکیل دهد، به طوریکه سرگروه هر کدام از آنها از خود آن انجمن خواهد بود. این گروه ها می توانند از بین این 30 مدل طراحی شده انتخاب کنند و یا با صلاحدید مربیان اتحادیه، این بسته ها را با هم ادغام و یا بنابر شرایط و نیاز دفتر خود بسته ی جدیدی خلق کنند.

احمدی خاطر نشان کرد: پس از تماس با دبیران دفاتر و توجیه ایشان نسبت به اهمیت و چگونگی این طرح، انجمن ها را میان مربیان اتحادیه تقسیم کردیم تا کار پیگیری و راهنمایی گروه های هر انجمن به طور متمرکز انجام شود.

دبیر آموزش و تحقیقات اتحادیه مستقل گفت: مربیان اتحادیه که از میان فعالین باسابقه دفاتر انتخاب شده اند، موظفند انجمن های زیر مجموعه خود را در برگزاری این طرح مطالعاتی راهنمایی و هدایت کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح سعی شده است برای تثبیت مفاهیم مورد مطالعه و درگیرشدن بیشتر ذهن مخاطب، در هر بسته یک شیوه ی مناسب برای ارائه ی خروجی توسط شرکت کنندگان در نظر گرفته شود، از ساخت پاورپوینت ارائه کتاب و جلسات آنلاین مباحثه گرفته تا خلاصه نویسی و حاشیه نویسی در کتاب.

این دانشجوی تشکیلاتی اشاره کرد: این گروه های مطالعاتی پس از شکل گیری و ثبت اطلاعات، در 5 مرحله توسط مربیان اتحادیه رصد و ارزیابی خواهند شد و مربیان در تلاش اند در این مسیر آنان را یاری کرده و انگیزه ی آنان را بالا ببرند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: در پایان این طرح که زمان آن پیش از برگزاری نشست سالانه اتحادیه خواهد بود، نفرات و دفاتر برتر داوری و در یکی از ویژه برنامه های اتحادیه از آن ها تقدیر به عمل خواهد آمد و نیز جوایز نقدی نفیسی را برای برترین های این طرح در نظر گرفتیم. همچنین امتیازات کسب شده ی دفاتر در این طرح برای ارتقا سطح عضویت آن ها در اتحادیه لحاظ خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top