تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/23 - 15:05
کد خبر: 355722

داروی مالاریا برای درمان کرونا رد شد

نتایج دو بررسی بزرگ نشان می‌دهد یک نوع داروی ضد مالاریا به نام هیدروکسی کلروکین نتوانست به بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از بیزنس‌اینسایدر، نتایج دو بررسی بزرگ نشان می‌دهد یک نوع داروی ضد مالاریا به نام هیدروکسی کلروکین نتوانست به بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا  حدود سه هفته پیش اطلاعیه‌ای صادر و نسبت به عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین همچون بروز مشکل در ضربان قلب طی آزمایشات بالینی هشدار داد؛ این درحالیست که چند روز قبل از این هشدار، بیمارستان‌ها در استرالیا و نیوزلند در طرحی آزمایشی از داروهای مقابله با HIV و مالاریا برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده کردند.

دو مطالعه که اخیراً در مجلات پزشکی منتشر شده، نشان داد که داروهای ضد مالاریا  مانند هیدروکسی کلروکین برای کمک به بیماران مبتلا به ویروس مؤثر نبوده است.

این  نتایج حاصل یک بررسی بزرگ از دو هزار بیمار مبتلا به این ویروس است که در نیویورک تحت درمان بودند و بهبودی در آنها دیده نشد.

هیدروکسی کلروکین در اوایل به عنوان یک درمان بالقوه برای کووید ۱۹ مطرح شد اما  این دارو توسط  سازمان غذا و داروی‌آمریکا برای درمان COVID-۱۹ تأیید نشده است.

دو مطالعه میدانی که در مجله پزشکی نیو انگلستان و مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده، نشان داد که در بین هزاران بیمار مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان بستری و داوری ضد مالاریا را دریافت کرده بودند، تغییری مشاهده نشد.

این مطالعه همچنین گزارش داد که ایست قلبی در بیمارانی که هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین را  دریافت کردند، در مقایسه با افرادی که چنین دارویی دریافت نکردند بیشتر بود.

آزیترومایسین نوعی آنتی‌بیوتیک است که برای درمان برخی از عفونت‌های باکتریایی مثل عفونت گوش میانی، گلودرد استرپتوکوکی، سینه‌پهلو، اسهال مسافران و برخی دیگر از التهاب‌های معدی‌روده‌ای به کار می‌رود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در صورت جنگ تمام خاورمیانه به لرزه درمی‌آید
مذاکرات آتش‌بس و بحران انسانی در غزه محور گفتگو میان فیدان و هنیه
کشف ۲۱۵ کیلوگرم تریاک در اهواز
هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر
اثرات پنهان و خاموش جنگ طولانی بر درون «اسرائیل»
شورای نگهبان نقش تعیین‌کننده‌ای در صیانت از قانون ایفا کرده است
حجت الاسلام جباری عمر خود را صرف ترویج معارف اهل بیت کرده است
بخشش قاتل به عشق امام حسین(ع)
سقوط مرگبار یک کارگر به چاهی در آزادراه تهران - شمال
تماس تلفنی نخست وزیر مالزی با رئیس جمهور منتخب
نرم‌افزارهای خطرناک تلفن همراه را بشناسید
دستگیری عامل ربودن کودک ۳ ساله در پارک شهر
افزایش قیمت سکه در بازار تهران
جنایت و نسل کشی در غزه بی سابقه است
نرخ گذاری بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین
عربستان دیگر با ما نیست
چین بزرگترین تهدید برای آمریکا است
تصمیم عجیب یامال؛ ستاره بارسا شماره مسی را نخواست!
واکنش فدراسیون فوتبال به اعتراض پرسپولیس
از پرداخت وام اربعین چه خبر؟
اعلام حکم نهادهای رسمی علیه هیأت کرجی + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top