تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/03/07 - 12:38
کد خبر: 357459

کاربردهای مشاوره آنلاین در مشاوره ازدواج برای متخصص هیپنوتیزم

هیپنوتیزم روش درمانی کمکی برای متخصص هیپنوتیزم است که باید حتما به صورت حضوری یا مشاوره تصویری باشد. اگر هیپنوتیزم درمانگری به شما گفت که می توان از راه دور، یا تلفنی می تواند شما را هیپنوتیزم کند حرف غیر علمی نا معتبری زده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» هدف از مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره ازدواج راهنمایی و کمک به افراد در حل مشکلات مختلف شخصی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی و شغلی و غیره است. متخصصین این رشته از جمله متخصص هیپنوتیزم به ما در شناسایی الگوهای فکری و رفتاری درست کمک می کنند. همچنین، باعث تسلط و مقابله بهتر با مسائل زندگی و بهبود عملکرد ما در شرایط مختلف آن می شوند.

کاربردهای مشاوره آنلاین در مشاوره ازدواج برای متخصص هیپنوتیزم

مشاوره روانشناسی باعث می شود که فرد علت و ریشه مشکلات فکری، روحی و رفتاری خود را بشناسد و به صورت علمی برای حل مشکلات خود راهکارهای منطقی و ماندگار به دست آورد. برای رسیدن به این هدف باید از یک روان شناس و مشاور باتجربه و با تخصص کافی کمک گرفت.

برخی از فواید و تاثیرات مثبت مشاوره روانشناسی بر جنبه های گوناگون زندگی به این شرح است:

  • شناسایی مصحلت ها و منافع شخصی در شرایط گوناگون
  • تقویت قدرت درست فکر کردن، تحلیل مسائل و اصلاح الگوهای فکری
  • شناخت عیب های شخصیتی و برطرف نمودن آنها
  • برطرف کردن اختلافات بین فردی
  • به حداقل رساندن میزان اشتباه در زمان تصمیم گیری
  • اطمینان از افشا نشدن اطلاعات شخصی، در زمان کمک گرفتن از یک فرد متخصص و بی طرف

البته مشاوره آنلاین مزایای دیگری نیز دارد که با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است و به او نفع می رساند.

تعریف مشاوره روانشناسی آنلاین

پیشرفت تکنولوژی، باعث نوعی پیشرفت در زمینه بهداشت و سلامت روان نیز شده است. مشاوره آنلاین روانشناسی یا درمان آنلاین، از مزایای این پیشرفت است. به طوری که فرد در هر مکان و شرایطی، تنها با استفاده از اینترنت از راهنمایی و حمایت های یک متخصص بهره مند می شود؛ بدون اینکه نیاز به مراجعه حضوری به مطب داشته باشد.

در تعریفی کامل، به ارائه خدمات مشاوره ای به وسیله اینترنت، مشاوره آنلاین گفته می شود. از دیگر اصطلاحات آن درمان از راه دور، درمان اینترنتی، وب تراپی و درمان الکترونیک است. روان درمانگرها، مشاورها و روان شناسان، برای خدمات دادن از طریق اینترنت، از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند که عبارتند از:

  • مشاوره آنلاین ویدئویی (ویدئو کنفرانس): برای داشتن مشاوره روانشناسی با متخصص هیپنوتیزم حتما باید از این روش استفاده کنید.
  • مشاوره آنلاین صوتی (تماس اینترنتی)
  • آنی (گفتگوی متنی همزمان)
  • پیام متنی
  • ایمیل

پیشینه مشاوره آنلاین

بر اساس گزارش های انجمن روانشناسی آمریکا، مشاوره از راه دور میان متخصص و بیمار در گذشته نیز مرسوم بوده است. فروید با کمک نامه نگاری با مراجعین خود ارتباط برقرار می کرد. با این حال در سال 1982، گروه های درمانی مشاوره از طریق اینترنت رواج یافت. تا کنون سایت های مختلفی به فعالیت در زمینه مشاوره درمانی آنلاین پرداخته اند.

در ایران هم برای اولین بار دکتر بهشتیان درباره اثربخشی مشاوره آنلاین در درمان اختلالات روانشناختی پژوهش کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت ایشان به آدرس مراجعه کنید. (www.beheshtiyan.ir)

مشاوره آنلاین چه مزایا و معایبی دارد؟

باید به این نکته توجه داشت که قبل از اینکه اقدام به گرفتن خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین از طریق یک سایت کنیم، باید از موضوع هایی همچون محرمانه بودن اطلاعات، تخصص و مدرک تحصیلی مشاور و روان درمانگر، مسائل حقوقی و اخلاقی و حرفه ای بودن آنها مطمئن شویم.

در زیر برخی از مزیت های مشاوره روانشناسی آنلاین را بیان می کنیم:

کاهش هزینه ها

در اکثر سایت های مشاوره آنلاین، هزینه خدمات درمانی، خیلی کمتر از مشاوره حضوری است. با اینکه بسته های پیشنهادی در مراکز مشاوره آنلاین متنوع است، اما هزینه مدت زمان مشاوره که معمولا بین 45 دقیقه تا 1 ساعت است، تقریبا یک سوم تا پنجاه درصد کمتر از مراجعه حضوری است.

ارتباط منظم و پیوسته با روانشناس و متخصص هیپنوتیزم

بیشتر بیماران به دلیل شرایط روحی و روانی خاص خود، نیاز دارند که در طول هفته به مشاور و روان درمانگر خود دسترسی داشته باشند و این امکان در مشاوره آنلاین فراهم است. در حالی که در مشاوره حضوری باید یک هفته صبر کنند تا بتوانند با مشاور خود صحبت کنند.

داشتن جلسات منظم به خصوص در مشاوره ازدواج اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه مشاوره آنلاین این امکان را برای زوج فراهم می کنم که به صورت پیوسته با مشاور خود در ارتباط باشند و وقفه ای در جلسات مشاوره ازدواج  آنها رخ ندهد.

آسان تر بودن و راحتی بیشتر در مشاوره آنلاین

برای مشاوره حضوری، مراجعه کننده مجبور است برنامه های روزانه خود را تغییر بدهد و زمان زیادی را در رفت و آمد و منتظر نوبت در مطب از دست بدهد. در صورتی که مشاوره آنلاین این معایب را ندارد. شما می توانید هر زمانی که برای گرفتن مشاوره آنلاین راحت تر هستید را در فرم سفارش خود ثبت کنید. پس از هماهنگی ها، بهترین روز و ساعت برای مشاوره ویدیویی یا مشاوره صوتی میان شما و درمانگر تعیین خواهد شد.

راحتی در بیان مشکلات به خصوص در مشاوره ازدواج

برخی از بیماران قادر نیستند که مشکلات خود را از طریق گفتگو بیان کنند. اما مشاوره آنلاین این امکان را فراهم می کند که فرد با هر روشی که راحت تر است، با مشاور خود صحبت کند. برخی گفتگوی صوتی و برخی ارتباط از طریق نوشتن را ترجیح می دهند. چنانچه فرد مراجعه کننده با روش ویدئویی و تصویری راحت نباشد، می تواند یکی از این دو روش را انتخاب کند.

کاربرد مشاوره روانشناسی آنلاین برای متخصص هیپنوتیزم

هیپنوتیزم روش درمانی کمکی برای متخصص هیپنوتیزم است که باید حتما به صورت حضوری یا مشاوره تصویری باشد. اگر هیپنوتیزم درمانگری به شما گفت که می توان از راه دور، یا تلفنی می تواند شما را هیپنوتیزم کند حرف غیر علمی نا معتبری زده است.

معمولا متصص هیپنوتیزم نیاز دارد هیپنوتیزم پذیری شما را مورد بررسی قرار دهد که انجام این کار فقط با اجرای برخی از تست ها امکان پذیر است. به عبارت دیگر هیپنوتراپیست از شما می خواهد کارهایی را انجام دهید و نتیجه آن را در شما می بیند.

به همین دلیل متخصص هیپنوتیزم حتما نیاز دارد که شما را ببیند. البته انجام تمرینا ریلکسیشن در مشاوره صوتی امکان پذیر است.

کاربردهای مشاوره آنلاین در مشاوره ازدواج برای متخصص هیپنوتیزم

دسترسی سریع تر به مشاوره ازدواج

معمولا مراکز مشاوره شلوغ هستند و باید هفته ها و شاید ماه ها در نوبت مشاوره بمانید. اما در مشاوره آنلاین دریافت خدمات با سرعت بالاتری انجام می شود. فردی که نیاز به مشاوره فوری دارد، با یک جستجو به مراکز مشاوره آنلاین زیادی دسترسی پیدا می کند که قادر خواهد بود از خدمات آنها استفاده کند.

در مشاوره ازدواج که معمولا هماهنگ کردن وقت برای هر دو زوج به دلیل مشغله های مختلف سخت تر است. می توان از مشاوره ازدواج آنلاین استفاده کرد. ساعات برگزاری جلسه مشاوره ازدواج می تواند منعطف تر از مشاوره حضوری باشد.

پنهان ماندن اطلاعات

مزیت دیگر مشاوره آنلاین، پنهان ماندن اطلاعات مراجعه کننده است. در این روش احتمال آگاهی خانواده، آشنایان و دوستان از مراجعه شخص به روانشناس کمتر می شود.

مشاوره آنلاین راه حلی برای افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی

بیماران دچار اختلال اضطراب اجتماعی، حتی فکر ملاقات حضوری با یک شخص دیگر، باعث استرس و اضطراب شدید در آن ها می شود. برای این افراد مشاوره روانشناسی آنلاین بهترین گزینه است. زیرا دیگر نباید به صورت رودررو با درمانگر در مورد موضوع هایی که حساس هستند، صحبت کنند. بلکه قادر خواهند بود در منزل و با هر روشی که راحت تر هستند، مشکلات خود را با مشاور در میان بگذارند.

آیا مشاوره آنلاین مزیت های مشاوره حضوری را هم دارد؟

از مزایای مشاوره حضوری این است که فرد مشاور یا درمانگر خود را ملاقات می کند، روبه روی او می نشیند و از مشکلات خود صحبت می کند. مراجعه کنندگان از اینکه در محیطی آرام روبروی مشاوری دلسوز که آنها را درک می کند، بنشینند احساس آرامش می کنند.

اما آیا این اعتماد و آرامش در مشاوره روانشناسی آنلاین هم امکان پذیر است؟

بله. اکثر سایت هایی که خدمات مشاوره آنلاین ارائه می دهند، از درمانگران، مشاورها، روان شناسان و یا روانپزشکان باتجربه و مهارت بالا کمک می گیرند. شما در این نوع مشاوره هم می توانید مطمئن باشید که متخصص به شما اهمیت می دهد و باعث راحتی و آرامش شما می شود. همچنین همانند یک مشاور حضوری علم و تجربه خود را در اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره ازدواج آنلاین امروزه کاملا از طرف زوج ها و مشاوران استفاده می شود.صحبت کردن با مشاور در منزل شخصی، حس آرامش بیشتری به شما می دهد و راحت تر در مورد مشکلات خود صحبت می کنید.

امیدوارم این مطلب به شما در آشنایی بیشتر با مشاوره روانشناسی آنلاین در مشاوره ازدواج و همچنین کاربردهای آن توسط متخصص هیپنوتیزم کمک کرده باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top