تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/31 - 10:02
کد خبر: 360225

خارج نشدن از جاده عدل و انصاف از وظایف قوه قضاییه است

یکی از وظایف مهم قوه قضاییه، خارج نشدن از جاده عدل و انصاف و تأثیرناپذیری از جو سازی‌های سیاسی و حب و بغض‌ها در قضاوت و صدور احکام است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از وظایف مهم قوه قضاییه، خارج نشدن از جاده عدل و انصاف و تأثیرناپذیری از جو سازی‌های سیاسی و حب و بغض‌ها در قضاوت و صدور احکام است.

امام خامنه‌ای – 7تیر1389

جناب آقای توسلی‌زاده

ریاست محترم دادگستری استان کرمانشاه

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) و احترام، در گذر چندین سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی و پشت سر نهادن حوادث گوناگون، یکی از نکاتی که همواره در کشور حائز اهمیت بوده و در بیانیه گام دوم مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است تلاش جهت تحقق عدالت در کشور می‌باشد. در چندین سال اخیر دستگاه قضا گام‌های مثبتی را جهت تحقق عدالت برداشته و توانسته ریشه‌های امید را در مردم تا حدودی زنده کند اما با وجود چنین اقداماتی همچنان در کشور شاهد بی عدالتی‌هایی در زمینه‌های گوناگون می‌باشیم که یکی از مصادیق این بی عدالتی‌ها را در مدتی پیش در شهرک فدک شهرستان کرمانشاه شاهد بودیم.

مسئله حاشیه نشینی در کشور یک مشکل بسیار مهم است که عوامل متعددی در کشور این مشکل را بوجود آورده است، از جمله عوامل آن کاهش یا بهتر است بگوییم خوابیدن عرضه مسکن در مقابل تقاضای بالا و ایجاد حباب در بازار می‌باشد اما در قضیه شهرک فدک کرمانشاه علت ساخت خانه‌های بدون مجوز ساخت توسط اهالی شهرک علاوه بر مشکل ذکر شده در بازار مسکن، دادن قولنامه‌هایی به این اهالی توسط اداره اوقاف شهرستان کرمانشاه و اجازه سکونت در آن منطقه بوده که ظاهرا اداره اوقاف بدون هماهنگی با شهرداری و بدون توجه به طرح تفضیلی شهرستان کرمانشاه اقدام به صدور این قولنامه‌ها کرده و زمینه ساخت خانه‌های غیر مجاز را در شهرک فدک و حتی ممکن است در سایر شهرک‌های استان را فراهم کرده است. از طرفی برخورد سلیقه‌ای شهرداری در تخریب خانه‌های شهرک فدک که مصداق بی عدالتی می‌باشد نیز بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به مطالب ذکر شده بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در ابتدا ضمن عرض سپاس از دستگاه قضایی استان جهت ورود به این ماجرا و رسیدگی به تخلف شهرداری در امور اجرایی تخریب خانه‌های شهرک فدک تقاضامندیم هرچه سریعتر و بدون فوت وقت ضمن پیگیری در خصوص اقدام اداره اوقاف در صدور قولنامه و اقدام تبعیض آمیز شهرداری در تخریب خانه‌های شهرک فدک، وضعیت اهالی این شهرک و سایر مناطق استان در صورت وجود مشکل مشابه از سوی اداره اوقاف را مشخص و برای عموم مردم شفاف نمایید.

حل هرچه سریعتر مشکل بوجود آمده در شهرک فدک و برخورد سریع و قاطع دستگاه قضاء با متخلفین، امید را در دل مردم روشن و دست سود جویانی را که اقدام به زمین خواری می‌کنند قطع می‌نماید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top