تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/04 - 13:01
کد خبر: 360912

لزوم رعایت ملاحظات قانونی در فعالیت هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد

وزیر علوم بر لزوم رعایت ملاحظات قانونی در فعالیت هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد تاکید کرد و گفت: در سال ۱۳۹۶ وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درخواست ملغی شدن هیأت جذب مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را داشته و رئیس‌جمهور نیز موافقت کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل ازایسنا، دکتر منصور غلامی در جلسه ۳۴۲ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی درمورد تمدید مجوز هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با بررسی‌های انجام شده در این رابطه چند سوال مطرح است که آیا این موضوع باید در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مطرح شود و یا در هیأت عالی جذب بررسی شود.

وی در ادامه به مواد ۶، ۱۶ و ۲۰ اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: دراین مواد تصریح شده است که جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی باید در هیأت مرکزی جذب وزارتین علوم و بهداشت صورت پذیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال ۱۳۹۶ وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درخواست ملغی شدن هیأت جذب مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را داشته و رئیس‌جمهور نیز موافقت کرده‌اند.

دکتر غلامی تأکید کرد: درمورد تمدید فعالیت هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، ملاحظات حقوقی و قانونی باید مد نظر قرار گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: طبق این راهبرد نظام آموزشی سند دانشگاه اسلامی، به بازنگری ضوابط و مقررات جذب اعضای هیأت علمی تأکید شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه مصوبات در شورای عالی انقلاب فرهنگی معطل نماند، شوراهای تخصصی برای تصویب و ابلاغ مصوبه‌ها به شورای عالی کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام رستمی ضمن رد شایعه‌ای مبنی بر برگزاری دروس معارف به صورت مجازی حتی در شرایط سفید شدن وضعیت کرونا در کشور، تاکید کرد: مصوب شد دروس معارف اسلامی نیز همانند دروس دیگر تابع شرایط کلی حاکم بر نظام آموزش عالی کشور باشند.

در ادامه دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشکیل هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی برای یک دوره آزمایشی به منظور گره‌گشایی بوده است.

وی تصریح کرد: در اکثر جلسات هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی ۵ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته‌اند که نشان از اهمیت این جلسه است.

دکتر مخبر دزفولی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها تأکید داشته‌اند که قلب اتفاقات علمی که در کشور اتفاق می‌افتد، استاد متدینِ مسلمانِ عالم است، گفت: خوشبختانه ریل‌گذاری خوبی در جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد انجام گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نامه وزیر وقت بهداشت درمورد هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد به این علت بود که گمان می‌کردند هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد از هیأت مرکزی جذب وزارتین جدا می‌شود که اینگونه نیست

در پایان پس از بحث و بررسی، اعضای جلسه با تمدید مجوز هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی تا ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ موافقت کردند و مقرر شد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ابهامات حقوقی در این زمینه را بررسی و رفع کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top