تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/08 - 12:47
کد خبر: 361412

تناقض درباره واگذاری اینترنت رایگان به دانشجویان

معاون آموزشی دانشگاه علامه گفت: به دلیل تناقضات پیش آمده در واگذاری اینترنت رایگان به دانشجویان، توصیه اکید ما این است که دانشجویان از داشتن حجم اینترنت لازم در امتحانات اطمینان پیدا کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل ازمهر، شجاع احمدوند درباره تدابیر این دانشگاه برای برگزاری امتحانات الکترونیکی با کمترین مشکل گفت: اولین کاری که در خصوص برگزاری امتحانات مجازی انجام شد، تهیۀ یک دستورالعمل نهایی بود که در پی جلسه های متعدد تهیه شد. در این دستورالعمل با توجه به اینکه سامانه ما قابلیت برگزاری ۱۲ نوع آزمون را دارد، روی چهار نوع آزمون چهارگزینه ای، تشریحی، شفاهی و کیفی بیشتر تمرکز شد.

وی افزود: بررسی های متفاوتی انجام شد که این آزمون ها به چه صورتی برگزار شود که کمترین آسیب را وارد کند و امنیت بالایی داشته باشد. بعد از این مرحله پرسش های استادان و دانشجویان آغاز شد. در گام دوم تجهیز زیرساخت ها و ارتقای سرورها را با دو هدف در دستور کار قرار دادیم تا هم فایل های ضبط شده در دسترس دانشجویان قرار بگیرد و هم آزمون نهایی روی سیستم آموزش دانشگاه انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه علامه ادامه داد: گام سوم این بود که ساختار این سیستم را با توجه به ویژگی ها و انتظارات استادان و دانشجویان تدوین شود. به طور مثال ما در ذیل هر درس، آیکونی برای امتحان طراحی و همه اطلاعات عمومی امتحان، زمان، روز و ساعت را وارد کردیم و از استادان خواستیم که سوالات خود را در این آیکون ها بارگذاری کنند. برای انجام این کار زمان زیادی صرف شد ولی کار را تا حد بسیار زیادی آسان کرد.

آموزش تکنیک های امتحان مجازی به ۱۲۰۰ استاد

احمدوند در ادامه خاطرنشان کرد: در گام چهارم آموزش یک هزار و ۲۰۰ استاد و آشنایی آنها با تکنیک های برگزاری آزمون را در نظر گرفتیم تا مسئله‌ای برای بارگذاری سوالات امتحانی پیش نیاید. گام پنجم تهیه فایل های مختلف آموزشی برای استادان و دانشجویان بود تا با چگونگی برگزاری آزمون مجازی آشنا شوند. تمامی فایل های تهیه شده در یک زمان‌بندی منظم در اختیار دانشجویان و استادان قرار گرفت تا پاسخگوی دغدغه‌های آنها باشد. گام آخر نیز برگزاری آزمون به صورت آزمایشی بود که در روزهای چهارم، پنجم و ششم تیرماه چهار مرحله آزمون در چهار زمان مختلف برگزار شد تا از ساختار برگزاری آزمون های نهایی مطمئن شویم و دانشجویان با خیال آسوده و بدون دغدغه در آزمون ها شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام آزمون ها به صورت تصویری برگزار می شود، اظهار کرد: خیر، تصویری نیست بلکه امکان تصویری برای آزمون ایجاد شده است. استادان از طریق چت‌روم‌های طراحی در جلسه های امتحان حاضر می شوند تا در صورت نیاز پاسخگوی سوالات و ابهامات دانشجویان باشند. در همین ساختار بخشی در نظر گرفته شده است که ممکن است استاد به دانشجویی پیغام دهد تا دوربین خود را روشن کند و این یک تکنیک نظارتی برای افزایش ضریب امنیت آزمون است. به همین دلیل از دانشجویان خواسته شده تا به صورت رسمی در جلسه امتحان شرکت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top