تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/04/16 - 14:16
کد خبر: 362553

معرفی ایرواشر به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع مناسب و کارا

این سیستم ها را می ‌توان از دو منظر دسته‌ بندی کرد دسته اول از نظر مستقل یا مرکزی بودن سیستم تهویه و دسته دوم از نظر سریال حمال انرژی بودن است. در دسته اول این مسئله اهمیت دارد که هر ساختمان یا واحد یک سیستم تهویه جداگانه داشته باشد و یا همه ساختمان یک سیستم تهویه کلی داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مواردی که بسیاری از سازه ها بدان احتیاج دارند و  کسانی که آن سازه را می سازند، باید توجه لازم را به آن مبذول دارند سیستم تهویه مطبوع، مناسب و کارا است. تهویه مطلوب به سیستمی گفته می شود که عملیات کنترل دما و رطوبت یک سال را به خوبی در دست بگیرد و مدیریت کند. در این مطلب قصد داریم نکاتی درباره سیستم های تهویه را در اختیارتان قرار دهیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید با ایمن تهویه همراه باشید.

معرفی ایرواشر به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع مناسب و کارا

همه چیز درباره سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع را هم برای ساختمان های خانگی و هم ساختمان های تجاری استفاده می‌کند اما این سیستم برای مکان هایی که در آن وسایل رایانه‌ای و گرمازا وجود دارد که ممکن است داغ کنند، بسیار کارآمد و لازم می باشد. سیستم های تهویه مطبوع انواع مختلفی دارند که این انواع به شرح زیر است:

  • سیستم های چرخش تبرید که براساس تراکم بخار شکل کار می کند. معمولا این سیستم ها دارای 4 بخش اصلی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و آواپراتور می باشد.
  • سیستم های سرمایش تبخیری که براساس تماس آب با هوای خشک انتفاق می افتد، به دو دسته سیستم سرمایش تبخیری مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود.
  • سیستم های سرمایش آزاد یکی دیگر از انواع سیستم های می باشد.

اگر بخواهیم درباره قسمت های اصلی که یک تهویه مطبوع را می سازند حرف بزنیم. باید به این مورد اشاره کنیم که به طور کلی سیستم های تهویه مطبوع چهار بخش اصلی به شرح زیر دارد:

  • سیستم انتقال و توزیع
  • مولد
  • کنترل کننده
  • تبادل کننده

این سیستم ها را می ‌توان از دو منظر دسته‌ بندی کرد دسته اول از نظر مستقل یا مرکزی بودن سیستم تهویه و دسته دوم از نظر سریال حمال انرژی بودن است. در دسته اول این مسئله اهمیت دارد که هر ساختمان یا واحد یک سیستم تهویه جداگانه داشته باشد و یا همه ساختمان یک سیستم تهویه کلی داشته باشد.

دسته دوم را می ‌توان به سیستم‌ های تمام آب، تمام هوا، سیستم های آب و هوا، و سیستم انبساط مستقیم تقسیم کرد.

حالا که با تهویه ها آشنا شدیم بهتر است برررسی کنیم این سیستم ها به منظور چه کاربردهایی ساخته می شوند. سیستم های تهویه مطبوع کاربردهای زیر را دارند:

  • کاربرد مسکونی: بسیاری از کشورها خصوصاً کشورهای اروپایی و آمریکایی در منازل مسکونی از سیستم تهویه مطبوع برای مصرف خانگی و داشتن هوای مناسب در خانه استفاده می کنند.
  • کاربرد آسایشی: در بعضی موارد لازم است که یک سازه دمای ثابتی داشته باشند و تغییر دمای بیرون روی آن سازه از طرف نکنند برای این کار بهترین راه استفاده از سیستم تهویه مطبوع به عنوان سیستمی کاراست. استفاده از سیستم تهویه مطبوع کمک‌ می کند ساختمان های بلندتر و باریکتری ساخته شود در غیر این صورت برای اینکه هوا در این سازه‌ها در جریان باشد باید محلی برای آن در نظر گرفته شود.
  • کاربرد فرایندی: در برخی موارد شرایط یک سازه این نیاز را فراهم می کند که هوای مشخصی مثلاً هوای مرطوب یا خشک در یک سازه در جریان باشد کاربرد فرایندی به این معنی است که با استفاده از سیستم تهویه این اولویت را در نظر گرفته و هوای مطلوب در آن ساز ایجاد شود.

ایرواشر چیست؟

ایرواشر یکی از انواع سیستم های تهویه مطبوع است که از سیستم تهویه تبخیری استفاده می کند. از ایرواشر ها هم می توان برای مصارف سرمایشی و هم برای کاربردهای گرمایشی استفاده کرد.

همچنین این دستگاه با داشتن فیلترهای تصفیه هوای مخصوص از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل سازه نیز جلوگیری می کند. ایرواشرها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که برخی از اجزایی که یک ایرواشر را تشکیل می دهند به شرح زیر هستد:

  • مخزن آب
  • پمپ
  • دمنده
  • رگولاتور
  • محفظه موتور
  • تخلیه اسپری
  • صافی
  • لوله ها و اتصالات
  • لوله فشار

ایرواشر ها همچنین انواع مختلفی دارند که برخی از این انواع به قرار زیر است:

  • ایرواشر ایستاده
  • زیر سقفی
  • ایرواشر صنعتی
  • ایرواشر پشت بامی

کلام آخر

همانطور که در بالا ذکر شد، جدا از ایرواشرها سیستم های تهویه مطبوع بسیاری وجود دارد که باید براساس کارآیی و نیاز ساختمان و نوع استفاده ای که قصد داریم از آن سیستم بکنیم، یکی از آنها را انتخاب کرد. استفاده از سیستم های تهویه برای برخی از سازه ها ضروری است و برای برخی دیگر نیز مقرون به صرفه محسوب می شود. به این معنا که شما با انتخاب یک سیستم تهیه مناسب می توانید با صرف هزینه کمتر وسیله ای کاراتر برای گرمایش یا سرمایش محل مورد نظر خود انتخاب کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top