تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/25 - 13:08
کد خبر: 363815

در پی حکم اعدام سه زورگیر اغتشاشگر؛

می‌خواهید عزاداری کنید؟ خودتان را جای مادر آن‌هایی که در آبان پارسال خانه خراب شدند بگذارید

حکم اعدام بد است؟ اگر بد است چطور برای آن پدری که با قمه سر دختر نوجوانش را شکافت و بابای رومینا همگی سوت و کف زدیم، چطور از دیشب تا الان ناگهان حکم اعدام شد بد؟! یعنی به این سادگی یک شبه جای ظالم و مظلوم عوض شد؟ اینقدر جوگیر؟!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از صحبت های غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری در ادامه درباره تأیید حکم اعدام سه نفر در ارتباط با اغتشاسات آبان 98 و موج سواری ضدانقلاب بر این مسئله؛ علی مرادخانی از فعالین اسبق جنبش دانشجویی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

اول، حکم اعدام بد است؟ اگر بد است چطور برای آن پدری که با قمه سر دختر نوجوانش را شکافت و بابای رومینا همگی سوت و کف زدیم، چطور از دیشب تا الان ناگهان حکم اعدام شد بد؟! یعنی به این سادگی یک شبه جای ظالم و مظلوم عوض شد؟ اینقدر جوگیر؟!

دوم، سه نفری که دوستان دارند هشتگ #اعدام_نکنید برایشان می زدند چه کرده اند؟ سه تایی ریخته اند سر یک خانم جوان و با قمه و اسلحه سرد ارعاب و زورگیری کرده اند، از اقبال بدشان جوانهای فامیل آن خانم سر رسیده اند و دستگیرشان کرده اند، بعد معلوم شده که جزو سرکرده های آتش زدن بانک و اتوبوس و فروشگاه در اعتراضات آبان 98 بوده اند، حوادثی که خون کلی آدم بیگناه به خاطرش زمین ریخت. یعنی هم زورگیری کرده اند، هم ارعاب کرده اند، هم آشوب کرده اند، هم فروشگاه و بانک و اتوبوس آتش زده اند و هم فیلم گرفته اند با پررویی.

سوم، این سه نفر اتهامات را قبول نداشته اند؟ اتفاقا خوب هم قبول داشته اند، خودشان هم به طور واضح در صحنه سازی های مربوطه کاملا اتهاماتشان را پذیرفته بودند و اقرار کرده بودند. وکیل نداشتند؟ اتفاقا نه یکی و دو تا، چهار تا وکیل داشته اند که از قضا یکیشان هم از وکلای معروف و شناخته شده بوده و تمام و کمال از اینها دفاع کرده در دادگاه.

چهارم، به همین سادگی حکم اعدام داده اند؟ کجایش به همین سادگی است؟ اصلا کدام اعدامی به سادگی حکم میگیرد؟ حکم را دادسرای معمولی نمی دهد، دادگاه کیفری استان که شانی بالاتر دارد می دهد و دیوان عالی کشور هم که قضات معتمد و باتجربه هستند، تایید می کند. چند ماه هم طول می کشد. کجایش به همین سادگی است؟

پنجم، دم و دستگاه عریض و طویل رسانه ای قوه قضائیه چرا شفاف سازی نمی کند و توضیح نمی دهد؟ من هم نمیدانم و متاسف و معترضم. مگر بقیه کسانی که جاهای دیگر باید توضیح می دادند ما را آدم حساب کردند و توضیح دادند که این دوستان توضیح بدهند؟!

ششم و آخر، میخواهید عزاداری کنید و خودتان را جای مادر این سه تا بگذارید؟ لطف کنید اول خودتان را جای مادر آنهایی که در آبان پارسال خانه خراب شدند بگذارید، خودتان را جای آنهایی بگذارید که به خاطر آتش افروزی‌های «منظورم اعتراض معمولی نیست، دقیقا آتش افروزی در بانک و فروشگاه و آدم کشی» همین آدمهای مظلوم(!) خونشان به زمین ریخت. البته که مادران آن بندگان خدا اهل توییت بازی نیستند که نایس بازی های بعضی را ببینند و داغ دلشان تازه شود.

قوه قضائیه چه گفته بود؟

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری در ادامه درباره تأیید حکم اعدام سه نفر در ارتباط با اغتشاسات آبان 98 بیان کرد: این حکم بعد از فرجام‌خواهی متهمان و وکلای مدافع آنها در دیوان عالی به تأیید رسیده و به دادسرا اعاده شده است. درباره این حکم اجرا خواهد شد یا نه؟ باید گفت: اجری احکام فرایند قانونی دارد که بایستی طی شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: خدای متعال کمک کرد تا جنایات این افراد برملا شد. اینها افراد اصلی اغتشاشات بودند اما در صحنه اغتشاشات دستگیر نشدند و پرونده‌های دیگری داشتند. دو نفر از این مجرمان هنگامی که مسلح به سلاح سرد بودند، اقدام به سرقت مسلحانه کرده بودند و یک خانمی را تهدید کرده بودند که برخی از بستگان آن خانم رسیدند و کمک کردند تا مجرمین دستگیر شدند. بعد از دستگیری در موبایل آنها دیده شد که در جریان اغتشاشات آبان‌ماه، بانک‌ها و اتوبوس‌های شهرداری را آتش می‌زنند و دست به اغتشاش زده‌اند. خودشان از اعمال مجرمانه خود فیلمبرداری کرده و به برخی خبرگزاری‌های خارجی اسال کرده بودند. خودشان از اعمالشان مستندسازی کرده و به جرم خود اقرار کرده بودند. در دادگاه هم بهره‌مند از دفاع بودند هم از طرف خودشان و هم از سوی وکلایشان. حتی یکی از وکلا با احدی از این افراد نسبت فامیلی داشت که هم به لحاظ فامیل بودن و هم از منظر وکالت، از موکل خود دفاع کرد.

وی تأکید کرد: تمامی جلسات دادگاه فیلمبرداری شده است و فیلم حضور متهمان و وکلای آنها در جلسات دادگاه موجود است. در این چند روز هم آقایی که به عنوان وکیل اینها در رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌کند که موکلین نتوانستند از خود دفاع کنند، از منظر وکالت، وکیل خودخوانده است. این شخص فرم وکالتی ندارد و تنها بعد از تایید رأی در دیوان عالی، نامه‌ای به دیوان ارائه داده مبنی بر اینکه وکیل متهمان است و درخواست  مطالعه پرونده را داده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top