تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/28 - 15:14
کد خبر: 364115

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

در این مقاله قصد داریم به تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی بپردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برند کاسیو  یک محصول ژاپنی است که محصولات الکترونیکی آن بسیار معتبر بوده و یکی از تولیدکنندگان محبوب ترین ساعت های جهان است. یکی از محبوب ترین ساعت های کاسیو، با نام ساعت «جی شاک» در سال 1983 وارد بازار شد.

ساعت جی شاک، یکی از سرسخت ترین ساعت های دنیا است و طراحی آن به گونه ای است تا در برابر شوک های مختلف مقاوم بوده و  برای کاربرد های نظامی، ورزش و تفریحی گزینه ای مناسب باشد.

بدلیل فروش بالای این برند در بازار جهانی و محبوبیت آن، در سالهای اخیر تولید محصولات فیک این برند مرسوم شده است به طوری که در برخی موارد تنها راه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی گذشت زمان پس از خرید است زیرا این مارک بسیار با دوام بوده و عمر بالایی دارد ولی یک ساعت تقلبی در بهترین کیفیت نیز با ضربه سریعاً خراب می‌شود و طول عمر کوتاهی دارند.

نکته 1- در هنگام خرید ساعت برند حتما از مراکز رسمی و نمایندگی های فروش خرید نمایید.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی، باید توجه کنید که عبارت Casio در صفحه جلویی ساعت نمایان باشد. در بسیاری از ساعت های فیک نام ساعت به جای نام برند نوشته شده و حتی در بعضی موارد غلط املایی دارند.

شماره مدل ساعت در پشت جعبه ساعت نوشته شده است. البته بعضی از ساعت های تقلبی اصلا شماره مدلی ندارند، در حالیکه برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که یک ساعت کاسیو اورجینال حتما حتما شماره مدل را دارد.

اصلی ترین روش تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی این است که این ساعت ها را از یک مکان معروف مثل فروشگاه ها و مغازه داران معتبر بخرید و گارانتی آن را دریافت کنید.

یکی دیگر از روش های تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی استفاده از کاتالوگ راهنمای آن می باشد، پس این کاتالوگ را به دقت مطالعه کنید یا اینکه از فردی مسلط به زبان خارجه بخواهید تا را بخواند.

نکته ۲ – مراکز فروش ساعت اصل موظف به ارائه گارانتی بین المللی حداقل 2 ساله در سرتاسر دنیا می باشند.

نکته ای دیگر که در تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید این است که در تمامی ساعت های کاسیو شماره مدل در پشت قاب ساعت نوشته شده است.

معمولا شماره سریال  یا مدل ساعت های فیک غیر واقعی است که این موضوع راه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی را راحت می کند.

کافی است با مراجعه به وب سایت casio.com   واقعی یا غیر واقعی بودن شماره سریال یا مدل را جویا شوید.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید راجب نوع بسته بندی، جعبه ساعت و متعلقات آن مطالعه کنید تا بتوانید براحتی فیک بودن آن را تشخیص دهید.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

 

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که کاتالوگ ساعت کاسیو اصل، چند زبانه بوده و همه امکانات ساعت های این برند را معرفی می کند. در صورتی که کاتالوگ ساعت یک کاغذ دوبرگه ای باشد که یک طرفش به زبان چینی نوشته شده باشد، آن ساعت تقلبی است.

همینطور اینکه می توانید بعد از خرید ساعت کاسیو، آن را در وب سایت کاسیو ثبت کرده تا در صورتی که غیر اورجینال باشد، همانجا مشخص شود.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که روی سگک بند ساعت کاسیو براق بوده و کلمه CASIO CHINA روی آن حک شده است، در حالی که در ساعت های فیک کلمه CASIO JAPAN   حک شده و رنگ آن مات می باشد.

نکته 3 – لیست مراکز فروش ساعت برند در شناسنامه محصول ودر سایت رسمی برند به تفکیک مشخص گردیده است.

حتی پیچ های ساعت کاسیو نیز راهی برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی است زیرا در ساعت های اصل این برند جای پیچ ها عمیق تر و همچنین درشت تر بوده ولی در نوع تقلبی پیچ ها دارای شکاف سطحی می باشند.

در آخر برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید نور پس زمینه ساعت را چک کنید با اینکه رنگ نور در هر دو مدل فیک و اصلی یکسان است، ولی شدت نور در آن ها کمی متفاوت است.

 

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که عقربه های ساعت کاسیو اصلی، رنگ انتهای عقربه ها با هم دیگر متفاوت است، در حالیکه در ساعت کاسیو تقلبی رنگ همه عقربه ها یکدست می باشد.

 

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

همانطور که در تصویر بالا می بینید در ساعت فیک در جایی که با فلش نشان داده شده، تعدادی نقطه اضافی وجود دارد که نشان از فیک بودن ساعت دارد.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

در عکس بالا نیز می بینید که نوشته های ساعت سمت راست کمرنگ شده و کلمه u در سمت راست و پایین صفحه در شت تر از ساعت سمت چپ است، این ساعت فیک است.

بسیاری از شرکت های متقلب ابزار لازم برای نوشتن چنین کلمات ریزی را ندارند.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که ساعت های اصل از قیمت بالایی برخور دارند زیرا هزینه های کیفی  و صرف زمان برای ساخت ساعت روی قیمت نهایی آن تاثیر دارد.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که توجه به ظرافت ساعت در شرکت های معتبر ساخت ساعت یک اصل است زیرا آنها به استاندارد های زیادی توجه میکنند و تمامی نکات هر چند ریز را رعایت می کنند.

اگر ساعت شما دارای هرگونه رنگ پریدگی و ناهنجاری که با چشم قابل دیده می شود باشد این خود نشانه ی اصلی تقلبی بودن ساعت می باشد.

 

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که کیفیت اصل اول محصولات برند های معتبر است پس اگرعقربه های ساعت هماهنگ کار نمی کنند یا هنگام حرکت می لرزند در نتیجه این ساعت اصل نیست.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

 

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که ساعت اصل صدا نمی دهد زیرا استفاده از قطعات و ملزومات با کیفیت آن را به محصولی بی نقص تبدیل کرده و به معمول موجب شده که ساعت های اصل در مقایسه با نوع تقلبی وزن بیشتری را داشته باشد.

در نهایت برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی سعی کنید قبل از خرید ساعت از برند های معروف در اینترنت راجب آنها مطالعه کنید و ویژگی های ساعت مورد نظرتان را در خاطر داشته باشید.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top