تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/28 - 15:48
کد خبر: 364125

ممکن است با طرح دو فوریتی مانع از برگزاری کنکور ‌شویم

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر احساس کنیم که عدم برگزاری کنکور فواید بیشتری نسبت به برگزاری آن دارد، حتما با ارائه طرح‌ دو فوریتی مانع از برگزاری آزمون کنکور خواهیم شد؛ فعلا دولت و مجلس در حال بررسی این موضوع هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ما بایستی به نظر ستاد ملی کرونا در موضوعات مختلف تمکین کنیم، چرا که موضوع برگزاری کنکور موضوع ساده‌ای نیست و مسئولین بایستی اعلام کنند که روز برگزاری کنکور چه زمانی است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا باید پس از آنکه وضعیت کشور در موضوع مقابله با کرونا مشخص شد و اعلام کرد که قابل کنترل است در آن صورت می‌توان آزمون کنکور را برگزار کرد ضمن اینکه فقط در آن شرایط است که داوطلبین و خانواده‌ها نگرانی از حضور در کنکور را نخواهند داشت و خطر ابتلا به این ویروس را هم نخواهند داشت.

اسماعیلی گفت: با بررسی‌های متعدد و جوانب امر و به منظور سلامت داوطلبان حضور در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا این آزمون به تعویق افتاد ولی تعویق برگزاری زمان در شرایط فعلی کمی زود است چرا که باید بررسی‌های بیشتری برای زمان قبلی که برای برگزاری کنکور اعلام شده بود فرا برسد تا در نهایت در این باره تصمیم‌گیر کنیم.

وی افزود:‌ در روزهای آینده و با بررسی‌های بیشتر احتمال خطر ابتلا دانش‌آموزان و داوطلبین عزیزی که بنا دارند در کنکور شرکت کنند، بررسی خواهد شد.

نماینده مردم میانه گفت: ‌نظر شخصی من آن است که جان دانش‌آموزان از هر چیزی واجب‌تر است و نباید جان دانش‌آموزان به بهانه برگزاری کنکور به خطر بیفتد.

اسماعیلی گفت: اگر کرونا مهار شد امکان برگزاری آزمون را خواهیم داشت در غیر این صورت با حجم زیاد دلهره و دغدغه خانواده آنها مواجه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در مورد تعویق زمان کنکور مانند تصمیم‌گیری درباره آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری و خدمت سربازی است. چرا که وضعیت سفید، زرد و یا قرمز میزان شیوع کرونا می‌تواند در نحوه تصمیم‌گیری ما تاثیر داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر وضعیت کشور در بحث شیوع کرونا به سمت و سویی باشد که تجمع می‌تواند جان تعدادی از مردم کشورمان را تهدید کند قطعا مسئولین و دست اندرکاران به عدم برگزاری کنکور رای خواهند داد، لذا دولت و مجلس با بررسی های بیشتر در این باره تصمیم گیری خواهند کرد.

اسماعیلی افزود: مجلس و به ویژه کمیسیون آموزش به صورت مستمر وضعیت میزان شیوع کرونا در کشور را در آستانه برگزاری کنکور پایش می‌کنند و اگر احساس کنیم که عدم برگزاری کنکور فواید بیشتری نسبت به برگزاری آن دارد، حتما دخالت کرده و با ارائه طرح‌های دو فوریتی مانع از برگزاری آزمون کنکور خواهیم شد. ولی در مجموع فعلا دولت و مجلس در حال بررسی این موضوع هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top