تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/31 - 16:42
کد خبر: 364541

تدابیر دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی برای حفظ سلامت دانشجویان

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در راستای پیشگیری از کرونا نسبت به تأمین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای دانشجویان و کارکنان خوابگاه‌ها اقدام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، منیر سید صالحی معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تشریح اقدامات این معاونت در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ معاونت دانشجویی و فرهنگی با رایزنی و مذاکره با منابع استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت، نسبت به تأمین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای دانشجویان، کارکنان خوابگاه ها، معاونت و رستوران سبز اقدام کرد.

وی افزود: از سال گذشته با جدی شدن موضوع اپیدمی کرونا ویروس، مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح، دستکش و ماسک به سرعت خریداری و در اختیار افراد قرار گرفت.

سید صالحی افزود: ضرورت استفاده از اقلام بهداشتی پس از پیک دوم بیماری از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۹ جدی تر شد و از سوی نهادهای مربوط مقداری مواد ضدعفونی کننده در اختیار معاونت قرار گرفت و مابقی اقلام مورد نیاز نیز تامین شد.

به گفته وی تامین ماسک مورد نیاز (۷۰۰۰ عدد ماسک) نیز از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و شرکت های مجاز و مورد تأیید سازمان غذا و دارو صورت پذیرفت، به طوری که از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بیش از ۵۰ هزار ماسک خریداری و بین دانشجویان ساکن خوابگاه ها (اعم از متأهلان و مجرد) و کارکنان شاغل در معاونت و خوابگاه های تابعه توزیع شده است.

سید صالحی خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه توسط دانشجویان راهنمای آموزشی «نحوه مراقبت از بیماران کرونایی در منزل ویژه بیمار و مراقبان بیمار» در قالب جزوه آموزشی تهیه شد و پس از تأیید علمی چاپ و در اختیار دانشجویان این دانشگاه و بعضاً سایر دانشگاه های کشور قرار گرفت.

معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به خریداری ترمومتر و پالس اکسیمتری برای تمام خوابگاه های تابعه اشاره کرد و افزود: این دستگاه ها در اختیار افسران سلامت مستقر(دانشجویان داوطلب) و همکاران مرکز بهداشت و درمان دانشجویان قرار گرفت، تا به طور مرتب چکاب و تب سنجی دانشجویان خوابگاهی و همکاران انجام شود.

وی با بیان این که با توجه به حضور دانشجویان در حوزه های بهداشتی و درمانی و در معرض خطر قرار گرفتن آنها، در این مدت تعداد بسیار محدودی از دانشجویان به کرونا مبتلا شدند، گفت:  هماهنگی های لازم را برای معاینه و در صورت نیاز هماهنگی انتقال موارد مشکوک خوابگاهی به مراکز درمانی مرتبط تا حصول اطمینان از منفی بودن تست و یا درمان، مداوا و بهبود دانشجویان انجام شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top