تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/04 - 17:20
کد خبر: 364925

سرانجام کنکور ارشد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از لغو کنکور ارشد سال ۹۹ در صورت تصویب طرح دوفوریتی آن در مجلس خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به نشست فوق العاده امروز(شنبه ۴ مرداد) شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی که با حضور وزیر علوم و معاونان وزیر برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم مهمی که در نشست امروز پیشنهاد کردیم مورد استقبال وزیر و اعضای شورا قرار گرفت، ورود مجلس به موضوع اصلاح  قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مراکز آموزش عالی کشور است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ماده 4 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مراکز آموزش عالی کشور صراحت دارد؛ سنجش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بر اساس آزمون متمرکز از دروس تخصصی مقطع کارشناسی و تأثیر معدل داوطلب در رشته‌های مرتبط توسط وزارتین انجام می‌شود که این ماده مورد اصلاح قرار خواهد گرفت.

منادی سفیدان یادآور شد: بر همین مبنا مقرر شد؛ مجلس و کمیسیون آموزش در جهت اصلاح این ماده قانونی طرح دو فوریتی تدوین تا سنجش و پذیرش دانشجو فقط از طریق سوابق تحصیلی صورت پذیرد که این پیشنهاد مورد موافقت وزیر علوم و اعضای شورای سنجش و پذیرش قرار گرفت.

وی ادامه داد: تلاش داریم در همین مدت باقی مانده این طرح را تدوین و به تصویب مجلس برسانیم تا امسال نیز کنکور ارشد 99 برگزار نشود و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت گیرد. البته با توجه به شرایط خاص امسال وزیر علوم این مسئله را در ستاد ملی کرونا نیز پیگیری می‌کند تا حداقل کنکور امسال برگزار نشود و به موازات این پیگیری‌ها برای امسال، مجلس به دنبال تصویب دائمی این قانون است.

منادی سفیدان با بیان اینکه حذف کنکور به طور کلی یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که کمیسیون آموزش مجلس یازدهم پیگیری می‌‎کند، افزود: بر اساس قانون، در کنکور سراسری مجوزهایی صادر شده که 85 درصد صندلی‌های وزارت علوم بدون برگزاری کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل شود؛ بنابراین کنکور فقط برای 15 درصد صندلی‌های رشته‌ها و دانشگاه درجه یک برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: حذف کامل کنکور در همه مقاطع در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد و تا کنون نیز مقدماتی برای آن در کمیسیون اندیشیده شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top