تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/08 - 10:30
کد خبر: 365433

مهم‌ترین ابزار لازم برای تعمیرات لوازم خانگی را بشناسید

شایان ذکر است که اولین قدم در مسیر فراگیری تعمیرات لوازم خانگی آشنایی با ابزار تعمیرات لوازم خانگی و تمام جزئیات ریز و درشت وسایل برقی می باشد. در ساختار و پیکره این محصولات قطعات مختلف، مدارهای الکترونیکی متنوع و اتصالات گوناگون استفاده شده است که برای تعمیر و عیب یابی هر یک به ابزار خاصی نیاز است. نخستین گام اساسی برای تعمیرات لوازم خانگی آشنایی با وسایل لازم برای تعمیرات لوازم خانگی و مدارهای الکترونیکی و قطعات و متعلقات وسایل و تجهیزات برقی می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد در کارکرد و عملکرد وسایل برقی، تعمیرات لوازم خانگی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راهکارها محسوب می شود. در حال حاضر استفاده از وسایل و تجهیزات برقی در اغلب قریب به اتفاق خانه ها و در مقیاس وسیعی صورت می گیرد. از سوی دیگر، خرابی و بروز مشکل در کارکرد و قطعات این محصولات، پای تعمیرات لوازم خانگی را به میان می کشد.

 تلویزیون های ال ای دی، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و جاروبرقی از پر مصرف ترین و پرکاربردترین وسایل برقی در میان مصرف کنندگان به شمار می روند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که لوازم خانگی اعم از کوچک و بزرگ بخشی از نیازهای لازم و ضروری انسان ها را برآورده می سازد.

لوازم خانگی از قطعات و مدارهای الکترونیکی متفاوتی تشکیل شده اند و تعمیرات و عیب یابی آنها امری تخصصی بوده و متخصص تعمیرکار لوازم خانگی می بایست پیش از آنکه اقدام به تعمیر و عیب یابی این لوازم بپردازد با ابزارها و لوازم لازم برای تعمیر هر قطعه آشنا بوده و از کارکرد و طریقه استفاده آن آشنا باشد.

زیرا در صورتی که برای تعمیر قطعات لوازم خانگی از ابزار مناسبی استفاده نشود ممکن است آسیب بیشتری به لوازم خانگی وارد شده و خسارت های بیشتری به آن وارد شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی مهم ترین ابزار تعمیرات لوازم خانگی و کارکرد هر یک می پردازیم.

به طور کلی باید گفت تعمیرات و عیب یابی لوازم خانگی امری تخصصی بوده و نیازمند کسب مهارت های لازم از طریق شرکت در دوره های آموزش تعمیر لوازم خانگی می باشد.

ابزارهای لازم برای تعمیرات لوازم خانگی کدام است؟

بدون تردید، یکی از پیش نیازها اصلی برای برطرف ساختن عیوب و تعمیرات لوازم خانگی، برخورداری از ابزارها و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه می باشد. بر همین اساس، برای انجام بهینه تعمیر لوازم خانگی، نقش و اهمیت ابزارها و تجهیزات مختلف را نمی توان نادیده گرفت. در ادامه مقاله به بررسی برخی از ابزارهای مهم در این زمینه می پردازیم.

فازمتر: از جمله مهم ترین ابزارهای پرکاربرد برای تعمیرات لوازم خانگی می باشد. از این وسیله برای اطمینان حاصل کردن از ولتاژ الکتریکی در لوازم برقی مورد استفاده قرار می گیرد. فازمترها علاوه بر کمک به تشخیص سیم های نول از سیم فاز، امکان باز و بسته کردن پیچ ها را فراهم می آورند.

سیم چین: از دیگر تجهیزات تعمیرات لوازم خانگی که بسیار کاربردی می باشد میتوان به سیم چین اشاره نمود. این ابزار مکانیکی برای قطع و بریدن کابل ها و سیم ها در حوزه تعمیرات مورد استفاده واقع می گردد. لازم به ذکر است که در عرصه الکترونیک و برق، سیم چین ها از ابزارهای حائز اهمیت تلقی می گردند. سیم چین کابل بر و سیم چین الکترونیکی، از انواع مختلف این ابزار محسوب می شوند.

پیچ گوشتی تخت و چهارسو: پیچ گوشتی از بدیهی ترین ابزارها برای باز و بسته کردن انواع مختلف پیچ به شمار می رود. به منظور افزایش مقاومت پیچ گوشتی در برابر پیچیدن و خم شدن، ساختار این ابزار از فلزهای مقاوم و بادوام ساخته می شود. همچنین برای جلوگیری از لغزش و لیز خوردن، دسته پیچ گوشتی با متریالی مانند چوب و پلاستیک پوشش داده می شود.

انبردست: از دیگر ابزارآلات مورد استفاده در زمینه تعمیرات وسایل برقی انبردست بوده که برای مصارفی مانند بریدن کابل ها، خم کردن سیم ها و نگه داشتن به کار می رود. دسته های انبردست به منظور عایق بودن در برابر جریان برق با روکش پلاستیکی پوشیده می شود.

سایر تجهیزات کاربردی برای تعمیرات لوازم خانگی

آچار پولی کش، آچار فرانسه، آچار ستاره ای و آچار آلن، از دیگر وسایل لازم برای تعمیرات لوازم خانگی به حساب می آیند. با استفاده از آچار و اعمال نیروی گشتاوری، علاوه بر امکان باز و بسته کردن پیچ و مهره، از چرخیدن آنها جلوگیری به عمل می آید.

آچار فرانسه از جمله آچارهای با قابلیت تنظیم شدن بوده که در ابعاد و اندازه های مختلفی موجود می باشد. برای بستن و باز کردن پیچ های از نوع آلن، آچار آلن از بهترین گزینه ها به شمار می رود. پیچ هایی که انتهای آن به شکل یک حفره شش ضلعی ساخته شده با نام پیچ های آلن شناخته می شوند. از دیگر ابزارآلات مورد استفاده برای تعمیر لوازم خانگی آچار ستاره ای بوده که شکل ظاهری آن همانند یک ستاره شش پر می باشد.

سیم و روغن لحیم از دیگر لوازم تعمیرات لوازم خانگی می باشد. در بسیاری مواقع وجود خرابی و ایراد در مدارهای لوازم برقی ناشی از قطع شدن و جدا شدن لحیم اتصالات و قطعات الکترونیکی دستگاه می باشد. برای متصل کردن قطعات جدا شده به مدار الکتریکی و جلوگیری از اکسیداسیون، لحیم کاری و روغن لحیم کمک بسیار شایانی می نماید. همچنین، استفاده از روغن لحیم، پروسه لحیم کاری را سهل و آسان می نماید.

چسب برق به عنوان نمونه ای دیگر از تجهیزات لازم در حوزه برق، برای ایجاد عایق در سیم ها و کابل های برق به کار می رود. با استفاده از چسب برق، به راحتی میتوان نقاط حساس وسایل الکتریکی را به یکدیگر اتصال داد. همچنین، سرسیم، کابل برق، هویه هفت تیری، آچار تخت، پیچ گوشتی ساعتی و مولتی متر، برخی دیگر از ابزارهای لازم برای تعمیرات لوازم خانگی می باشند.

نکات مهم برای تعمیرات اصولی لوازم خانگی

از مهمترین مؤلفه ها برای انجام بهینه و درست و دقیق تعمیر لوازم خانگی، فراگیری این مهارت به صورت حرفه ای و تخصصی می باشد. همچنین همگام شدن با آخرین متدها و روش های آموزشی روز دنیا، برای توانمند شدن در این حوزه، به افراد کمک شایانی می نماید. از راهکارهای مناسب برای متخصص شدن در این حوزه پشت سر گذاشتن دوره های علمی و عملی زیر نظر اساتید مجرب می باشد.

آشنایی و شناخت مدارهای وسایل برقی، در کنار برخورداری از تخصص و مهارت لازم، در عرصه تعمیرات و الکترونیک از مؤلفه های مهم و حائز اهمیت قلمداد می گردد. از سوی دیگر، متخصص شدن در این عرصه مستلزم کسب دانش به صورت تئوری و عملی می باشد. بر همین اساس، یکی از راهکارها و شیوه های اصولی برای متخصص شدن در این عرصه، شرکت در دوره تعمیرات لوازم خانگی بوده که در بسیاری از آموزشگاه های معتبر سطح کشور برگزار می گردد.

 آموزشگاه فنی برق بهترین مرجع آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آموزشگاه فنی برق تهران از بهترین مراکز تعمیرات لوازم خانگی در کشور است که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای و به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در کارگاه های مجهز اقدام به آموزش تعمیرات لوازم خانگی از طریق برگزاری دوره های تخصصی پرداخته است.

این آموزشگاه در این دوره صفر تا صد تعمیرات برد و مکانیکی لوازم خانگی را آموزش داده و در مدت زمان کوتاهی با ارائه مدرک معتبر و مشاوره های تخصصی کارآموزان خود را روانه بازار کار تعمیرات لوازم خانگی می نماید.

آموزش تعمیرات ecu خودرو، دوره آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیر برد الکترونیکی، آموزش نصب کولر گازی، آموزش برق ساختمان، آموزش برق صنعتی، آموزش پی ال سی برخی از دیگر دوره های آموزشی این آموزشگاه است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این مرکز و ثبت نام همین حالا به سایت فنی برق به نشانی https://fannibargh.com/  مراجعه کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top