تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/05/09 - 20:25
کد خبر: 365588

سیدعبدالمجید فلسفیان

ذبح شویم تا مردار نگردیم

ذبح شویم تا مردار نگردیم

اینگونه شب را به صبح می آورد و با طلوع خورشید و با خروج از ظلمت به نور به مصاف دشمن بیرونی می رود و با اقتدای به ابراهیم خلیل الرحمن دشمن بیرون را که در داخل لانه کرده بود در هم می کوبد و آنگاه به جنگ نفس می رود و با ذبح اوداج اربعه و چهار رگ وابستگیهای «نفس» و «دنیا» و «خلق» و «شیطان» از مرده ی زمین و مردار زمان بودن می رهد و «عبد» می شود و «عبودیت» خود را جشن می گیرد.

«خبرنامه دانشجویان ایران» سیدعبدالمجید فلسفیان// انسان بعد از معرفت به خویش که از دنیا بزرگترست و خالق هستی همه عالم را برای او آفریده و دنیا را مسخر او گردانیده و بر همه موجودات فضیلت و برتری داده است و حتی بهشت را منزل او قرار داده نه مقصدش، با این عرفان از خویش و ربّ و هستی با اعتراف به گذشته تاریک و ظلمانی خود که در اسارت بت ها و معبودهای دروغینی بوده که خود را برای آنها خرج می کرده است، راه بازگشت و توبه و مسیر خروج از ظلمات به نور را آغاز می کند و سلوکی را با تضرع و تمسک و اعتصام به حق شروع می گرداند و با توسل و توجه به امام و جلودار این سیر و با زمزمه و تکرار آنچه امامش به او یاد داده است پشت، دروازه های حرم الهی وقوف پیدا می کند و شب را وارد حرم امن می شود و در آنجا بیتوته می کند و شب را با خشوع و تضرع و ناله و استغاثه به صبح می رساند و در حال وقوف شعور به محرمات الهی پیدا می کند که بر حدود بایستد و بر مرزها پاسدار باشد اینجاست که همان بت ها و معبودین دروغین شیطان و نفس، هجوم‌هایشان را آغاز می کنند و او را به وسوسه ها و آرزوهای دروغین می بندد و جنگ تمام عیاری را شروع می کنند که به او دستور می رسد که مجهز شود و قدرت دفاعی پیدا کند و ابزار جنگی فراهم کند این است که در دل شب سنگ ریزه جمع می کند که به ظاهر کوچک ولی به پشتوانه قدرت حق و قوت قلبی که این سنگ ریزه ها را پرتاب می کند، بزرگ و کار سازست که در همین سرزمین شاهد بوده که چگونه ابابیل و پرنده های کوچک چگونه فیل را از پا  و قدرت بزرگ ابرهه را به زانو در می آورد.

اینگونه شب را به صبح می آورد و با طلوع خورشید و با خروج از ظلمت به نور به مصاف دشمن بیرونی می رود و با اقتدای به ابراهیم خلیل الرحمن دشمن بیرون را که در داخل لانه کرده بود در هم می کوبد و آنگاه به جنگ نفس می رود و با ذبح اوداج اربعه و چهار رگ وابستگیهای «نفس» و «دنیا» و «خلق» و «شیطان» از مرده ی زمین و مردار زمان بودن می رهد و «عبد» می شود و «عبودیت» خود را جشن می گیرد. مبارک باد چنین جشنی بر چنین بندگانی که از ظلمتها به نور رسیدند و از اسارتها آزاد  و به حیات طیبه رسیدند.

و ای کاش می شد که ما هم چنین سلوکی را شروع می کردیم و به چنان عروجی می رسیدیم تا زمین دنیا را زیر پای خود با همه بحرانها و حادثه هایش قطره ای ببینیم در اقیانوس و دل خود را اقیانوس و قلب خود را عرش الرحمان. اگر تا اینجا آمدی تا غدیر راهی نیست یا علی کن مددی . السلام علیک یا مسلم بن عقیل که زودتر ازعید قربان خود را ذبح کردی و طاهر و مطهر گشتی و با سر به سوی محبوبت شتافتی. سلام بر تو و امامت ابا عبدالله که پدر عبودیت بود و چنین عبد های مخلصی را پروراند. 

کتاب حقیقت حج فصل ذبحش را بیشتر بخوانیم تا ذکری باشد برعظمت این سلوک و این عید. و بر روح به معراج رفته نویسنده اش درود بفرستیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top