تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/05/16 - 08:33
کد خبر: 366313

با اجرای طرح افق، گرانفروشی و فاکتورسازی موبایل چقدر کم می‌شود؟

اصلانی گفت: طرح افق باعث می‌شود که آن فرد نتواند این تخلف را انجام دهد، چون باید حتما در سامانه فاکتور رسمی و قانونی را در سامانه ثبت کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از بازارنیوز، یکی از وارد کنندگان عمده گوشی تلفن همراه به کشور پیرامون تخلفاتی که در این حوزه در حال انجام است، اظهار داشت: دو مسئله در واردات گوشی وجود دارد، یکی گران فروشی و دیگری فرار مالیاتی. زمانی که شما نمی‌توانید رصد کنید که کالا به چه صورت وارد کشور شده، طبیعتا نمی‌توانید مالیاتی هم بگیرید یا رصد نمی‌کنید که کالا با چه قیمتی وارد شده، در هنگام فروش گران فروشی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: ما مثلا مدل  A۷۱ سامسونگ را در یک ماه گذشته با قیمت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌کردیم، اما قیمتی که دست مصرف کننده می‌رسید ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. ما باید انقدر تلاش می‌کردیم تا این قیمت را به عقب بازگردانیم. علت آن هم این است که کسی که از ما خرید می‌کند، چون نظارتی بر او نیست، هر قیمت که بخواهد می‌فروشد و در نتیجه گران فروشی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: چه وارد کننده و چه خرده فروش، همه نبال فرار مالیاتی اند و هرچه هم که به آن‌ها توضیح دهید که مالیات، کمک کننده به کل کشور است باز متوجه نمی‌شوند.

ما مخالف انحصار هستیم، ولی اتفاقات عجیبی در این بازار رخ می‌دهد. مثلا وارد کننده قبلا مغازه‌ای داشته و تجربه‌ای در این زمینه کسب کرده بوده، به طرقی گوشی‌ها را وارد می‌کنند که بتوانند از پرداخت مالیات معاف شوند و اینگونه فرار مالیاتی داشته باشند و به ثروت بیشتری برسند.

وی افزود: یکی از این راه‌ها این است که کد فعالسازی به مشتری نمی‌دهند و برای او فاکتور صادر نمی‌کنند و فعالسازی را به بعد موکول کرده و بعدا اطلاعات مشتری را از طریق پیامک دریافت می‌کنند. سپس با سواستفاده از اطلاعات مشتری ها، دوبار فاکتور برای آن‌ها صادر می‌کنند. یک بار برای فروش عمده و یک بار هم به عنوان تکی صادر می‌شود. طرح افق باعث می‌شود که آن فرد نتواند این تخلف را انجام دهد، چون باید حتما در سامانه فاکتور رسمی و قانونی را در سامانه ثبت کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top