تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/05/27 - 16:55
کد خبر: 367461

روایت متفاوت سیاستمدار ایتالیایی از ایران

یک سیاستمدار ایتالیایی در مستندی درباره ایران سعی کرده است روایت متفاوتی را از ایران ارائه کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «آلساندرو دی باتیستا»، یک سیاستمدار و کارگردان ایتالیایی پس از سفر به ایران مستندی را تحت عنوان «جاده‌های ایرانی» تولید کرده است که روایت آن تا حدودی متفاوت از روایت‌های غالب خبرنگاران غربی از ایران است. او در این مستند تجارب و مشاهدات خود از ایران را به تصویر کشیده و سعی کرده است، نگاه عمیق‌تری را ارائه کند.

روایت متفاوت سیاستمدار ایتالیایی از ایران

او در داستان تصویری خود سعی کرده است نماهای زیبایی‌ را از ایران و مردم آن، از تهران گرفته تا خرمشهر، کرمان و قم به تصویر کشد. داستان از این قرار است که روای درباره کشوری پرافتخار روایت می‌کند که زیر بار دخالت خارجی نمی‌رود و می‌خواهد خودش سرنوشتش و آیند‌ه‌اش را تعیین کند و با حس قوی هویت ملی، از میانه مسائل و مشکلات عبور کند.

دی باتیستا یکی از بنیانگذاران جنبش پنج ستاره در ایتالیاست. این کارگردان ایتالیایی که از مزار سردار قاسم سلیمانی نیز تصویربرداری کرده، داعش را «یک سازمان تروریستی افراطی» خوانده است که هواداران آن از ترور شهید سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، جشن و شادمانی بر پا کردند.

او حدود دو ماه در ایران بود، و درباره آداب و رسوم مردم عادی ایران تمرکز کرد. او در مستند خود مراسم های فرهنگی، مقبره ها و آرامگاه‌ها را، و اماکن مذهبی را نیز به تصویر کشیده و تلاش کرده تا در اثر خود از نگاه‌های مرسوم تبلیغاتی به ایران دور شود چون معتقد است که رسانه‌های بزرگ به اهمیت شناخت عمیق از ایران بی اعتنا هستند.

روایت متفاوت سیاستمدار ایتالیایی از ایران

دی باتیستا با بیان این که رسانه های بزرگ به اهمیت شناخت عمیق از ایران بی اعتنا هستند، می‌گوید: روزنامه نگاران خارجی زیادی به تهران رفته‌ اند که خود را در هتل های شمال شهر، منطقه ثروتمند شهر، حبس کرده و تنها به برخورد با یکی دو نفر راننده تاکسی که مسلط به زبان انگلیسی بوده اند یا صاحب رستوران بسنده کرده اند و به‌سرعت مقاله ای تحت تاثیر اخبار کوتاه بی بی سی پیاده کرده اند.

این کارگردان افزود: قصد بسط دادن موضوع را به تمامی روزنامه نگاران ندارم اما اغلب سیستم‌های رسانه ای به روزنامه نگاران نادان پاداش می دهند. البته‌ من روزنامه نگار نیستم. من دوست دارم دنیا را ببینم و در مقابل مسایل، موضع شخصی خود را داشته باشم. در مستند جاده های ایرانی من به ایران به صورتی که همیشه معرفی شده، نپرداخته‌ام و این به معنای اتخاذ موضع شخصی من است.

دی باتیستا می‌گوید: برنامه جاده های ایرانی را برای به مبارزه طلبیدن تفکر غالب و آگاهی دادن نسبت به پیامدهای این نحوه رفتار ساخته ام که می تواند برای زندگی سیاسی من هم تبعاتی را  به‌همراه داشته باشد.

او می‌گوید: ایران کشور بزرگی است که اقوامی بزرگ نظیر عرب‌ها، آذری‌ها، ترکمن‌ها، بلوچ‌ها و کردها در آن سکونت دارند و درست است که فارس‌ها اکثریت جامعه را تشکیل می دهند اما هر کدام از این اقوام زبان خویش، سنت های خاص خود را دارا هستند با توجه به اینکه ایران کشوری شیعی محسوب می‌شود برخی از این اقوام اهل سنت هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top