تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/05/28 - 11:27
کد خبر: 367549

ورود کانون‌های دانشجویی به موضوعات اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به افزایش حساسیت کانون های دانشجویی به موضوعات و مشکلات اجتماعی طی سال های اخیر گفت: تشکیل پویش سیل مهربانی، مجموعه کانون های خیریه و امداد نمونه ای از کنشگری هوشمندانه دانشجویان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ غلامرضا غفاری در آیین اختتامیه جشنواره ملی رویش که در دانشگاه شهید بهشتی و ب صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌ریزی به منظور برگزاری جشنواره ملی رویش متناسب با شرایط کرونایی از چند ماه قبل آغاز شد، اضافه کرد: فراخوان ثبت آثار و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی از ۲۰ تیر ماه سال جاری منتشر و پس از یک بار تمدید، سرانجام صبح روز ۶ مرداد ماه به اتمام رسید.

وی در ادامه  گفت: در بخش آثار جشنواره، بیش از ۸۰۰ «اثر فردی» شامل شعر و ادبیات، صنایع دستی، هنرهای تجسمی فیلم نامه، نمایش نامه و موسیقی ارسال و بیش از ۱۴۰ «اثر گروهی» شامل فیلم کوتاه، تئاتر، موسیقی به دبیرخانه واصل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: ۱۰۰ ایده کانونی برای شرکت در بخش «ایده های برتر» و ۸۰ نفر از فعالان کانون ها به عنوان «چهره موفق کانونی» در سامانه جشنواره ثبت شده است. در این مرحله از جشنواره و با آغاز فرآیند داوری، بیش از ۹۰ نفر از برجسته ترین استادان، صاحب نظران و فعالان موضوعات مرتبط با رشته های جشنواره دعوت به عمل آمده تا نسبت به داوری و ارزیابی آثار و فعالیت های کانونی همکاری نمایند.

عفاری با بیان اینکه دانشجویان فعال عرصه کانون های فرهنگی دانشجویی، بخش مهمی از فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را انجام می دهند، تصریح کرد: این جشنواره از سال ۱۳۹۷ با یک وقفه سه ساله آغاز به کار کرد و سال گذشته هفتمین جشنواره آن در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. این جشنواره قرار بود امسال در گیلان برگزار شود که با شرایط فعلی و شیوع کرونا این امکان فراهم نشد.

به گفته وی، اقدامات کلیدی طی دو سال اخیر در مقیاس ملی برای فعالیت های کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاهی انجام شده است به گونه ای که در این دو سال نسبت به برگزاری جشنواره های تخصصی که از سوی کانون های دانشگاه های انجام می شد، اهتمام داشتیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: توانمندسازی و ارتقای دانش دانشجویان از طریق کانون ها یکی از اهداف برگزاری جشنواره بود به طوریکه کارگاه های آموزشی در کنار جشنواره و چهار کارگاه به منظور توانمندسازی و ارتقای دانش مجموعه های کانونی انجام شده است. ضمن اینکه هوشمندی فعالان دانشجویی و کنشگری مجموعه دانشجویان به ویژه دانشجویان کانونی بسیار قابل توجه است و در این زمینه تشکیل پویش سیل مهربانی در سال گذشته، مجموعه کانون های خیریه و امداد در امسال نمونه کنشگری هوشمندانه دانشجویان است.  

وی با بیان اینکه جشنواره هشتم رویش با شرکت ۸۷ دانشگاه برگزار شد، افزود: برخی دانشگاه ها به صورت برخط پس از بروز کرونا و برخی دیگر پیش از کرونا این جشنواره را ادامه دادند و پنج هزار و ۳۸۰ کانون فرهنگی، هنری، دینی، اجتماعی در این جشنواره شرکت کردند. همچنین ۱۶ هزار و ۴۰۰ فعالیت در این دوره ثبت شد.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه برخی از فعالیت ها به صورت فردی و برخی دیگر به صورت گروهی انجام شد، اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ ایده در این دوره از جشنواره به ثبت رسید و در این جشنواره دانشگاه ها را به سه دسته دانشگاه های بیش از ۱۰ هزار نفر، دانشگاه های بین ۳ تا ۱۰ هزار نفر و دانشگاه های کمتر از ۳ هزار نفر دسته بندی کردیم در نهایت شاخص هایی برای ارزیابی کارهای دانشجویان تعیین شد که فعالیت های دانشجویان باید حداقل ۵۰ درصد امتیازهای را کسب کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top