تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/01 - 10:40
کد خبر: 367891

استفاده ابزاری مجلس برای خروج از برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شورای امنیت باید مانع یکه تازی‌های آمریکا شود اما اگر این کار را نکند، قطعا مجلس از ابزارهای خود استفاده می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ابراهیم رضایی در واکنش به درخواست آمریکا برای بازگرداندن تمامی تحریم های بین المللی علیه ایران، گفت: حقیقت این است که با توجه به خروج آمریکا از برجام، آنها حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارند اما آنچه آمریکایی ها را مُصر به استفاده از مکانیسم ماشه کرده، سیاست مبتنی بر قدرت یا به تعبیر عامیانه قانون جنگل است.

وی بیان کرد: آمریکا با وجود نبودن در برجام، صرفا با قلدری و یکه تازی به دنبال این است که از مکانیسم ماشه در قضیه تحریم تسلیحاتی ایران و بازگرداندن تحریم های جمهوری اسلامی استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما تکلیفمان با ایالات متحده آمریکا مشخص است، چرا که می دانیم آنها در تمام طول تاریخ انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد محدودیت برای جمهوری اسلامی بوده و هستند؛ امروز حرف ما با اعضای اتحادیه اروپا و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد است که موضعی دوگانه را در پیش گرفته اند.

رضایی با بیان اینکه ما به اعضای شورای امنیت سازمان ملل دو تذکر می دهیم، گفت: تذکر اول این است که یکه تازی های آمریکا در آینده گریبان شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواهد گرفت و زمانی نخواهد پایید که این شورا هم سازوکار خود و نیمه جان کم رمقش را از دست بدهد بنابراین برای حفظ این سازوکار هم شده، آنان باید مانع یکه تازی ایالات متحده شوند.

وی ادامه داد: اما تذکر دوم ما به اعضای شورای امنیت درباره عزم جمهوری اسلامی ایران برای مقاومت و پایداری در اهداف عالیه خود است و ما به این نتیجه رسیده ایم که قطعا بر مواضع خودمان استقامت کنیم و این یک موضع راهبردی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهند آمریکا را همراهی کنند، قطعا ما در مجلس شورای اسلامی از ابزارهای خودمان مانند تعلیق و محدود کردن بازرسی ها، خروج از برجام، خروج از NPT و دیگر گزینه ها استفاده خواهیم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top