تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/01 - 16:15
کد خبر: 367919

برش‌هایی از کتاب «رحمت الله واسعه»/ قسمت اول

اگر نوکری ما نوکری واقعی باشد اجنه هم به یاری انسان می‌شتابند

اگر نوکری ما نوکری واقعی باشد اجنه هم به یاری انسان می‌شتابند

چهار هزار نفر از اجنه آمدند و به امام حسین گفتند اگر اجازه بدهی همین جا که هستی هنوز نرسیده به جیش کربلا ما هلاک شان می کنیم بدون اینکه اصلاً التقا فریقینی بشود. امام حسین گفت: [والله من اقدر] از شما هستم اما اگر من کشته نشوند این خلق منکوس به چه چیزی امتحان می شوند؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» عاشورا حسینی علاوه بر آنکه مظهر شور حسینی است برای تکامل نیازمند شعور حسینی هم است، اگر شور حسینی در کنار شعور حسینی باشد ثمره فراوانی دارد و می‌توان گفت اهداف عزاداری واقعی صورت گرفته است خبرنامه دانشجویان ایران قصد دارد تا در دهه اول محرم برش‌هایی از کتاب رحمت الله واسعه نوشته آیت الله بهجت داشته باشد.

دشمنان بی امان و دوستان بی وفا

در صف وقتی لشکر معاویه برابر مسلط شدن آب را بر آن حضرت و اصحابش بستند اما وقتی که حضرت مسلط شد به آنها آب داد و مانع نشد آیا تا به حال دیده یا شنیده شده که کسی در وقت جنگ به دشمن خود آب بدهد؟

در زمان پادشاهی روسیه در جنگ جهانی اول هر چه لشکر برای جنگ با آلمان می‌رفتند برنمی گشتند یکبار وقتی قطار پر از جوان می خواست برای جنگ حرکت کند مادران آنها جلوی قطار خوابیدند تا مانع حرکت آن شود از مسکو کسب تکلیف کردند دستور رسید که با قطار از روی مادر ها عبور کنید.

معمول بود که در وقت جنگ و حمله چند نفر نگهبان می‌گذاشتند تا کسی فرار نکند امام حسین در شب عاشورا فرمود (اَنتم فی حِلِ مِن بَیعتی) بیعت خود را از شما برداشتم این قوم با من کار دارند هر که میخواهد برود تعداد لشکر امام حسین در شب عاشورا قریب به هزار نفر بود شب عاشورا ده نفر ۱۰ نفر بعضی با خداحافظی و بعضی حتی بدون خداحافظی از رکاب آن حضرت دور شدند و رفتند همچنین سیدالشهدا و حضرت مسلم فرموده بود که با مهربانی رفتار کند و شاید سبب کشته شدن و شهادت حضرت مسلم همین بوده که ازم جنگ نداشته و گرنه در دارالاماره و مقر ابن زیاد بیشتر از بیست نفر نبود و حضرت مسلم می تواند آنها را محاصره کند.

اگر نوکری ما نوکری واقعی باشد اجنه هم به یاری انسان می شتابند

چهار هزار نفر از اجنه آمدند و به امام حسین گفتند اگر اجازه بدهی همین جا که هستی هنوز نرسیده به جیش کربلا ما هلاک شان می کنیم بدون اینکه اصلاً التقا فریقینی بشود. امام حسین گفت[والله من اقدر] از شما هستم اما اگر من کشته نشوند این خلق منکوس به چه چیزی امتحان می شوند؟

پیرمردی بود من خودم دیدم او را شاید هم اصالتا نزدیک به محل ما بود و ظاهراً شمالی بود گفت داشتم می خوابیدم دیدم غلغله ای برپاست
گفتم چه غلغله ای هست

گفت زعفر جنی همانی که آمده بود برای یاری امام حسین وفات کرده است همین حالا وفات کرده است.

بنده از طریق دیگری هم شنیده بودم که ۲۰ سال قبل آمده بودند و در بعضی از خانه ها را زده بودند که جعفر وفات کرده است رضوان الله علیه.

آن پیرمرد می گوید در همان حالی که داشتم می خوابیدم پرسیدم جانشین دارد پسرش جانشینش است.

البته این پیرمرد نگفت تجسم آن کسی که خبر داده بود را دیدم همین قدر گفت که شنیدم‌.

گفتند بله جانشین هم دارد گفتم اسم جانشینش چیست گفت اسم پسرش که جانشین پدر است کامل است.

این را دیگر در آن خبر نشنیده بودم این مطلب مخصوص همان پیرمرد است اجنه هم در عمرشان یک سال دو سال ده سال ۱۰۰ سال نیست.

قاتلان امام حسین فرجامی جز تباهی و فلاکت ندارند

مختار نامه ای را برای دستگیری عمر سعد فرستاد و آن شخص امان نامه‌ای همراه داشت به عنوان سند نشان داد و گفت این امان تو هست.

مختار به فرستاده اش گفته بود اگر عمر سعد به غلامش گفت عصای من را بیاورد تو گردنش را بزن مرادش از عصا شمشیر است می خواهد با شما بجنگد.

عمر سعد گفت مرا بیاورید آنها هم سرش را زدند و به حساب این نقل سرش را بردند پیش مختار، مختار گفت:ابن زیاد را کشتم عمر بن سعد را هم کشتم شمر را هم کشتم در روایتی دارند که محمد بن اشعث را هم کشتم بعد از این گفت دیگر اگر الان بمیرم غصه ای ندارم با اینکه نزدیک به ۹ ماه بیشتر ریاستش طول نکشید گفت اگر بمیرم غصه ای ندارم.

قبل از این در زندان کوفه میثم به مختار گفت تو قاتلان سیدالشهدا را میکشی.

سنی ها خیلی با مختار بد هستند به خاطر اینکه می‌گفتند جذاب است چون محمد بن حنفیه و زینب کبرا و..

او را وکیل و رئیس نکرده‌اند و این خودش را ادعا می‌کند مقاصد آن‌ها را اجرا می‌کنم اسمش را کذاب گذاشته اند حتی مختار خادمی داشت به اسم جبرئیل وقتی صدایش می دهند جبرئیل این ها را می‌گفتند: ببینید ادعای نبوت دارد و می‌گوید جبرئیل بر او نازل می‌شود!

اما می‌شود گفت مختار در فصاحت و بلاغت بعد از معصومین اول بوده است یک نماز عجیبی می خواند و مسلسل خطبه می خواند که همه عباراتش صحیح و عالی و عجیب و غریب بوده است.

عطش دیدار انسان را به اوصاف فضیله می رساند

خیال می کنم انسان اگر یک از مشاهد مشرفه را طواف کند همه مشاهده را در همه جا زیارت کرده است و برای او مفید است و با دیگران و قابل قیاس نیستند. هرجا هستیم می توانیم به هر کدام از آنها متوسل شویم در زیارت حضرت سیدالشهدا بر همه ائمه بلکه انبیا آدم و نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمد صلوات الله علیهم اجمعین.

اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار آنها را در وجود خود تخفیف دهد زیارت مشاهد مشرفه به منزله ملاقات آنها و دیدار حضرت غایب است.

آنها در هر جا حاضر و ناظر اند هر گاه انسان به یکی از آنها متوجه شود مانند آن است که به همه متوجه شده و همه را زیارت و دیدار کرده است.

گذشته از اینکه امام عصر در برخی تشریفات فرموده‌اند: شما خود را اصلاح کنید ما خودمان به سراغ شما می‌آیم و لازم نیست شما به دنبال ما باشید راه دیگر توسل به قرآن است اینها شریک قرآن هستند بلکه با قرآن عینیت دارند اگرچه اکثر مسلمانان به قرآن اعتقاد دارند ولی به امامت اهل بیت قائل نیستند البته جای شگفتی نیست که اکثریت مسلمانان بر خطا هستند زیرا می دانیم که اکثر متدینین عالم نیز مسیحی هستند که قائلند قران باطل است!

بنابراین اکثریت میزان برتری نیست و توسل به قرآن آرامش بخش دلهاست.

همین سلوه و آرامش قلبی برای کسی که به شمایل امام زمان نگاه کند نیز حاصل می شود.

*گزارش از علی پارسا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top