تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/01 - 17:46
کد خبر: 367961

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: در کمیسیون آموزش در تلاش هستیم برای سال آینده زمینه حذف کنکور را فراهم کنیم چرا که این رویداد دغدغه بسیاری برای خانواده‌هاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تأکید بر اینکه نوع ارتباط ما با مدیران استان برای اساس کارآمدی و شایسته‌سالاری  خواهد بود اظهار داشت: حجم کار یک نماینده بسیار زیاد است به همین دلیل نمی‌تواند آن‌طورکه باید در موضوعات مختلف ورود کند به همین دلیل تصمیم گرفتیم در دفتر خود چندین کمیته تخصصی برای بررسی موارد مختلف تشکیل دهیم تا این مشکل برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم

وی بیان کرد: درباره موضوعات مختلف مانند رأی اعتماد به وزیر، سؤال از رئیس‌جمهور و غیره نیز نگاهمان بر اساس شایسته‌سالاری است به همین دلیل نیز در ماجرای رأی اعتماد به وزیر صمت جناحی عمل نکردیم بلکه با بررسی موضوع و برگزاری ساعت‌ها جلسه رأی خود نسبت به ایشان را اعلام کردیم.

نگاه ما برای حل مشکلات استان عاقلانه و عالمانه است

نماینده مردم همدان در مجلس با تأکید بر اینکه پشتوانه تمامی اقدامات ما در مجلس از تائید اعتبارنامه نمایندگان گرفته تا رأی اعتماد و انتخاب رئیس دیوان محاسبات و غیره ساعت‌ها کار کارشناسی شده است، عنوان کرد: پیش از شروع انتخابات مشکلات استان را رصد کرده و پس از انتخابات نیز این کار را با شدت بیشتری دنبال کردیم و تلاش کردیم با حضور در دستگاه‌های اجرایی بیشتر در جریان کارها قرار گیریم.

وی بابیان اینکه نگاه ما برای حل مشکلات استان عاقلانه و عالمانه است، گفت: اجرای برخی پروژه‌ها در استان عقلانی نیست بنابراین باید پیش از اجرای هر پروژه‌ای کارشناسی‌های بیشتری انجام شود.

فلاحی مطرح کرد: در بخش درمان مراجعات بیماران از سایر استان‌ها به همدان بسیار است و ما مشکل کمبود مطب داریم به همین قرار بود شهرک پزشکان در سال‌های گذشته در همدان احداث شود پروژه‌ای که باوجود جانمایی و داشتن سرمایه‌گذار عملیاتی نشده است.

وی با ابراز گلایه از ناتمام ماندن پروژه بیمارستان اکباتان اظهار داشت: در شرایط کنونی کلید زدن پروژه‌های جدید عالمانه نیست کما اینکه سیاست دولت نیز اتمام پروژه‌های ناتمام و یا دارای پیشرفت بالای فیزیکی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه باید عالمانه رفتار کرد تا اعتبارات در مسیر درست خود هزینه شود، افزود: در حال حاضر پروژه مسکن مهر به‌ویژه آن‌هایی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند باید به پایان رسیده و مردم ثمره این پروژه را ببینید بنابراین نباید این پروژه گرفتار برخی مشکلات کوچک شود و معطل بماند.

وی با تشریح وضعیت استان بیان کرد: برخی پروژه‌ها نباید در سطح استان اجرایی می‌شدند چراکه اجرای آنها برای استان هزینه داشت و سبب بروز مشکلاتی در همدان شد.

11 تا 18 روستای همدان آب آشامیدنی ندارند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس عنوان کرد: جمهوری اسلامی توانسته در 41 سال گذشته پیشرفت‌های بسیاری کرده و جایگاه‌های ممتازی در جهان را از آن خود کند اما متأسفانه باوجود تمام این ظرفیت‌ها هنوز 11 تا 18 روستای همدان آب آشامیدنی ندارند.

وی با انتقاد از عدم توزیع نامناسب ثروت و رشد حاشیه‌نشینی در شهرستان گفت: به دلیل عدم توزیع ناعادلانه ثروت شاهد مهاجرت روستاییان به همدان و حاشیه شهر هستیم به‌گونه‌ای که هم‌اکنون 85 درصد جمعیت همدان را شهرنشینان و تنها 15 درصد را روستاییان تشکیل می‌دهند.

فلاحی درباره واگذاری غیراصولی برخی شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی بیان کرد: در تلاش هستیم علاوه بر سیلوی همدان، کارخانه خوش نوش، کیوان و نمایندگی شرکت خانه‌سازی ایران نیز به بیت‌المال بازگردانده شوند کما اینکه پرونده‌های آنها در دست بررسی بوده و مسئولان مربوطه در این بخش نیز باید پاسخگو باشند.

وی با درخواست از دستگاه‌های نظارتی و قضایی برای ورود به این‌گونه مسائل و پیگیری مجدانه ابعاد پروژه‌های بزرگ عنوان کرد: برخی پروژه‌ها مانند اسکای مال بدون مجوز در حال انجام کار هستند درحالی‌که این پروژه نباید در آن موقعیت مکانی و جایی که مردم مشکل ترافیکی دارند، ساخته شود.

ظرفیت اقتصادی کشورهای عضو جبهه مقاومت مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: اگر نگاه ما در اجرای پروژه‌ها خدمت‌رسانی به مردم است بسیاری از این پروژه‌ها باید در مناطق کم برخوردار ساخته و یا اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان در مناطق محروم دایر شوند.

وی با اعلام اینکه بررسی ابعاد برنامه‌های بزرگ اجراشده در استان و میزان عایدات آنها برای مردم به‌ویژه در بخش اشتغال از دیگر برنامه‌های ما در همدان است، افزود: در بخش نظارتی نیز به جد از طریق دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس ورود کرده‌ایم و پیگیر موضوعات مختلف هستیم به گونه‌ای که شاید کمتر زمانی بوده که مداخلات این سازمان تا این حد در استان افزایش‌یافته است.

فلاحی با اشاره به وضعیت کنونی مجلس و تلاش نمایندگان برای تصویب قوانین انقلابی در حوزه‌های مختلف گفت: به‌زودی با شروع به کار مجدد مجلس اتفاقاتی رخ می‌دهد که انتظار مردم از مجلس را برآورده می‌کند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت موجود اقتصادی در کشورهای عضو جبهه مقاومت، مطرح کرد: در شرایط کنونی که دشمن در تلاش است جمهوری اسلامی حضور منطقه‌ای خود را کاهش دهد باید فعال‌تر عمل کرده و به ظرفیت‌های موجود در کشورهای فعال در جبهه مقاومت به‌ویژه در بخش اقتصادی توجه کنیم به همین مناسبت نیز ما فراکسیون آزادی قدس و جبهه مقاومت را در مجلس تشکیل دادیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس درباره حادثه استان رخ‌داده در شهر قهاوند نیز بیان کرد: از شورای تأمین استان می‌خواهم در صورت بروز چنین حوادثی شفاف‌تر عمل کنند تا نهادی زیر سؤال نرود کما اینکه لازم است اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف به نمایندگان نیز انجام شود تا وقتی مورد سؤال قرار گیرند بتوانند به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

قدرت مافیای کنکور بیش از قدرت نمایندگان مجلس نیست/ برنامه‌ریزی برای حذف کنکور در سال آینده

وی در پاسخ به پرسشی درباره وجود مافیای کنکور و نقش آنها در تصویب نشدن طرح حذف کنکور در کشور اظهار داشت: به‌هرحال مؤسسات بسیاری در این بخش فعالیت دارند که منافعشان در کنکور است و ممکن است برای تصویب نشدن این طرح نیز اقداماتی داشته باشند اما قدرت آنها از نمایندگان مجلس بیشتر نیست.

فلاحی افزود: اقداماتی برای حذف کنکور در مجالس قبلی انجام‌ شده که ناقص هستند و ما در کمیسیون آموزش در تلاش هستیم برای سال آینده زمینه حذف کنکور را فراهم کنیم چرا که این رویداد دغدغه بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد کرده و برخی سنجش‌های آن نیز غیرعلمی هستند.

وی درباره عدم تخلیه خانه‌های سازمانی توسط کارمندان برخی ادارات استان مطرح کرد: این خانه‌ها تا حد زیادی تخلیه‌شده‌اند و اندک منازل باقی‌مانده دست مسئولان  هستند که باید آنها را هرچه سریع‌تر خالی کنند چراکه طبق فتوای رهبر انقلاب عمل آنها غاصبانه بوده و باید اجرت‌المثل آن را بپردازند.

به دنبال فعال‌سازی بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در استان هستیم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تشریح وضعیت اشتغال استان و با ابراز گلایه از ارائه آمار خلاف واقعیت در استان توسط مسئولان افزود: ارائه این‌گونه آمارها سبب شد آسیب بسیاری به استان وارد شود به همین دلیل باید مسئولان مربوط هرچه سریع‌تر تکلیف این‌گونه آمارها را معلوم کنند.

وی تصریح کرد: دغدغه ما این است که با فعال‌سازی بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران پروژه‌های با ظرفیت کار بالا را در استان افزایش داده و واحدهای تولیدی نیمه فعال را نیز فعال کنیم تا بتوانند با تمام ظرفیت خود کار کنند.

همدان با کمبود هزار معلم روبه‌رو است/ سیاست ما تقویت دانشگاه فرهنگیان و اجرای سند تحول بنیادین است

فلاحی درباره مسئله کمبود معلم در استان نیز اظهار داشت: در استان همدان هزار معلم و در کشور با کمبود 190 هزار معلم روبه‌رو هستیم که در اثر بی‌توجهی تعمدی یا غیر تعمدی به دانشگاه فرهنگیان و کوچک‌سازی آن رخ‌داده است.


وی با اعلام اینکه نزدیک به دو ماه از وقت کمیسیون آموزش صرف آموزش‌وپرورش شده است، بیان کرد: بررسی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و اموال به غارت رفته مردم در آن، تعیین و تکلیف معلمان نهضتی و حق‌التدریسی و غیره ازجمله موضوعات هستند که در این کمیسیون موردبررسی قرار گرفتند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس عنوان کرد: عمده مشکل ما در بخش به‌کارگیری معلمان مسئله مالی است یعنی باید برای جذب معلمان جدید منابع مالی تعریف شود که متأسفانه با وضعیتی که دولت در اقتصاد ایجاد کرده است فعلاً نمی‌توان این منابع را تعریف کرد هرچند سیاست ما تقویت دانشگاه فرهنگیان و اجرای سند تحول بنیادین است.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری قضایی مسئولان متخلف و افرادی مانند آخوندی وزیر سابق مسکن و شهرسازی که افتخار وی این بود که در طول 5 سال وزارتش آجر روی آجر نگذاشته است، بیان کرد: اگر سیاست دولت قبلی در ساخت مسکن توسط این دولت ادامه می‌یافت الآن جامعه با مشکل مسکن روبه‌رو نبود اما متأسفانه به دلیل تعصبات و لجاجت سیاسی این کار انجام‌نشده و مردم دچار مشکل شدند.

فلاحی تأکید کرد: تمامی مسئولان کشور از رئیس‌جمهور گرفته تا کوچک‌ترین مسئول باید پاسخگوی کار خود باشند هرچند ما پیگیر مسئله آقای آخوندی نیز هستیم.

سازمان اوقاف وضعیت موقوفه‌های متعلق به حوزه‌های علمیه را شفاف بیان کند

وی درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام حوزه‌های علمیه، تعیین تکلیف طرح احداث خانه‌های عالم و روحانیون مستقر در روستاها نیز افزود: متأسفانه باوجود گذشته 41 سال از انقلاب اسلامی هنوز ردیف بودجه و اعتبار رسمی برای حوزه‌های علمیه تعریف‌نشده و آنچه اختصاص می‌گیرد نیز بسیار اندک است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: ما برای تأمین حداقلی مسکن و معیشت روحانیون مستقر در روستاها اعتبار نداریم و اگرچه دولت قبول کرده دو مورد از پروژه‌های حوزه‌های علمیه در استان را به پایان برساند اما مبلغ آن با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد به‌گونه‌ای است که حتی نمی‌توان با این اعتبار یک پروژه را به پایان رساند.

وی تصریح کرد: در تلاشیم برای حوزه‌های علمیه جایگاه قانونی تعریف کرده و برخی قوانین را اصلاح کنیم مانند قانون معافیت‌های مالیاتی که متأسفانه در آن حوزه‌های علمیه باوجوداینکه مراکز فرهنگی آموزشی محسوب می‌شوند اما از مزیت‌های این قانون برخوردار نیستند.

فلاحی اعلام کرد: در بخش موقوفه‌های متعلق به حوزه‌های علمیه نیز سازمان اوقاف باید شفاف‌سازی کرده و سهم حوزه‌ها را مشخص و پرداخت کند که متأسفانه تاکنون به این وظیفه خود عمل‌نکرده است.

وی درباره شرایط تحصیلی دانش آموزان در ایام کرونا نیز اظهار داشت: سال تحصیلی جدیددر برخی مدارس کم‌جمعیت به‌ویژه مدارس روستایی که تعداد دانش آموزان آنها بسیار اندک هستند آموزش‌ها به‌صورت حضوری خواهد بود؛ در شهرها نیز آموزش‌ها به‌صورت مجازی برگزاری شده و چهار شبکه تلویزیون نیز در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد تا آموزش تلویزیونی هم انجام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: برای دانش‌آموزانی که دسترسی به هیچ‌یک از این امکانات ندارند نیز هر هفته بسته‌های آموزشی ارسال می‌شود کما اینکه در تلاشیم در بخش آموزش مجازی هزینه خرید اینترنت برای خانواده‌ها را تا حد زیادی کاهش دهیم.

وی درباره ماجرای ویلموتس نیز عنوان کرد: ما برای بررسی این موضوع یک نفر از اعضای کمیسیون آموزش را به کمیسیون فرهنگی منتقل کردیم تا به صورت ویژه بحث فساد در عرصه ورزش را پیگیری کند.

الان زمان مناسبی برای اجرای طرح ساماندهی مصرف گاز ال پی جی در کشور نیست

فلاحی همچنین با انتقاد از اقدام وزارت نفت برای کاهش سهمیه گاز ال پی جی در استان همدان و برخی استان‌های کشور مطرح کرد: من به مسئولان استان، وزارتخانه و دیگر مسئولان مربوطه این موضوع را گوشزد کرده و اعلام کردم الان زمان مناسبی برای اجرای طرح ساماندهی مصرف گاز ال پی جی در کشور نیست.

وی خطاب به مسئولان وزارت نفت گفت: بهتر است این وزارتخانه بازندگی مردم بازی نکند اگر این وزارتخانه به دنبال مدیریت مصرف است بهتر است در بخش‌های دیگر به دنبال رفع این مشکل باشد چراکه شاید مشکل کنونی در این بخش به دلیل سیاست‌های غلط این وزارتخانه باشد که نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در پاسخ به پرسشی درباره برجام و شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: از برجام نه آبی گرم نشده و نخواهد شد، آقایان هفت سال وعده سرخرمن دیدند درحالی‌که نه از جمهوری‌خواه و نه از دموکرات‌ها کاری برنمی‌آید هرچند هم‌اکنون نیز آقایان مردم را معطل انتخابات آینده امریکا کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه برجام چیزی جز ضرر نداشته است، بیان کرد: هنگام انعقاد قراردادهایی مانند آنچه در قرارداد اقتصادی چین و روسیه رخ داد باید هر دو طرف ماجرا را رصد کرد.

فلاحی افزود: چین با همه کشورها قرارداد طولانی‌مدت می‌بندد و وقتی خبر عقد قرارداد او با ایران منتشر شد بسیاری از کشورها مانند هند که عقب‌نشینی کرده بودند برای همکاری مجدد جلو آمدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت برای عقد قرارداد با دیگر کشورهای جهان که می‌توان با حفظ منافع ملی با آنها وارد همکاری اقتصادی شد غفلت کرده است.

دفتر بنیاد مستضعفان در همدان راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس همچنین از فعالیت قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) در استان خبر داد و عنوان کرد: این قرارگاه در مناطقی مانند پیش‌خور فامنین در حال اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی است به همین دلیل ضمن بازدید میدانی از این پروژه‌ها، به مسئولان اعلام کردم هر کس با این قرارگاه همکاری نکند در سطح وزارتخانه با آنها برخورد می‌شود.

وی اعلام کرد: در تلاشیم برای اجرای پروژه‌های بزرگ در استان از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان استفاده کنیم به همین منظور نیز می‌خواهیم بنیاد مستضعفان دفتری مستقل در استان راه‌اندازی کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top