تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/06/19 - 22:24
کد خبر: 369807

واکنش فعالان سابق دانشجویی و رسانه درپی هجمه علیه حجت‌الاسلام پناهیان؛

از مطالبه‌گری تقلبی تا به غارت بردن آبرو!

از مطالبه‌گری تقلبی تا به غارت بردن آبرو!

پناهیان از جمله روحانیونی‌ست که در کار تبلیغ دین "غیور" است و بر همین اساس در تلاش و مجاهدت در این عرصه بر خود سخت میگرد و خود شاهد بودم که در یکی از این سالهای محرم بر اثر شدت فعالیت و حجم زیاد منبرها در محرم در بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی چند روز اخیر بار دیگر برخی از شبه‌عدالتخواهان، حواشی نادرستی را علیه حجت الاسلام علیرضا پناهیان، از روحانیون برجسته که عده‌ای او را به مواضع سیاسی و برخی او را به فرهنگ سازی پیاده روی اربعین می‌شناسند، ایجاد کردند.

این بار حملات تندی پناهیان صورت گرفته است؛ چرا که همزمان روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلب و حتی برخی اعضای نهضت آزادی با راه اندازی جنگ احزابی علیه این واعظ معروف در حال تخریب وجهه او هستند. نقد درست پیرامون مدل فکری پناهیان بدون شک قابل پذیرش است، اما انتشار اسنادی که شاید تمام حقایق را بیان نکند نه تنها به معنای مطالبه گری نیست بلکه باعث به بی‌راهه کشیده شدن عدالتخواهی می‌شود.

جدای از کینه قدیمی برخی جریانات سیاسی از پناهیان، اما احتمالا ریشه هجمه‌های جدید به او به دلیل سخنان مهم و صریح در سخنرانی شب‌های دهه اول محرم امسال برمیگردد. برخی فعالان رسانه‌های این جریانات هم که سابقه خوبی ندارند، به خیال خود با افشای اسناد ملک نجومی از حجت الاسلام پناهیان کمر همت برای تخریب این سخنران بسته تا بتوانند همچون پروژه‌های سابقی که اجرا کردند اصطلاحاً تریبون را از کار بیاندازند.

پس از این اتفاقات برخی از فعالان سابق دانشجویی و رسانه‌ای نسبت به این حواشی در صفحات مجازی خود مطالبی را منتشر کردند که در ادامه می‌خوانید؛

*پرویز امینی از اساتید دانشگاه و تحلیل‌‌گر سیاسی درپی حواشی اخیر بوجود آمده در اینستاگرام خود با عنوان «نقد کجا؟ غارت کجا؟» نوشت:

«برای نسل ما پناهیان یک روحانی خوش فکر و خوش ذوق و نوآور در طرح مباحث دینی و خوش مشرب در ارتباط با نوجوانان و جوانان بود. پناهیان در طول این سال‌ها با نوجوانان و جوانان نسل های بعد هم همین شکل از ارتباط را داشته است. به شکلی که می توان گفت پناهیان موفق ترین و موثرترین یا دست کم از موفق ترین و موثرترین روحانیون در "عرصه عمومی" و کار میدانی در "تبلیغ دینی" است.

پناهیان روحانی است که در کار تبلیغ دین "غیور" است و بر همین اساس در تلاش و مجاهدت در این عرصه بر خود سخت میگرد و خود شاهد بودم که در یکی از این سالهای محرم بر اثر شدت فعالیت و حجم زیاد منبرها در محرم در بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت ویژه قرار گرفت. در آن روزها خود مستقیم و از نزدیک در بیمارستان، حال و احوال نزار و چهره تکیده و بی رنگ و روی او را بر اثر شدت و فشار کار دیدم.

پناهیان البته گفتارها و دیدگاههای قابل نقد نیز کم نداشته و بارها در با صراحت و شفافیت نقد شده است.

اما نقد پناهیان کجا و به غارت بردن حیثیت و آبرویش و لجن مال کردن شخصیتش کجا؟...» (جزئیات بیشتر)

*حجت الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق  در مورد علیرضا پناهیان و حواشی اخیر در اینستاگرام نوشت:

«۱. بیش از ۲۰ سال است پای منبری استاد پناهیان هستم. به عنوان کسی که در کنار دروس تخصصی اقتصاد، معارف اسلامی (شامل فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن و کلام اسلامی) را تا حد قابل قبولی مطالعه و تدریس کرده‌ام، کوچکترین زاویه‌ای بین رهیافت‌هایی تبلیغی (و البته نوآورانه) ایشان با مبانی و ادبیات اسلامی ندیده ام،

۲. از مهم‌ترین خصوصیات بیان تبلیغی و معنوی ایشان، در هم آمیختن مفاهیم اصیل دینی (برگرفته از قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام) با تاریخ صدر اسلام و پلی‌بک های دقیق به شرایط و مسائل روز کشور است. استخراج عبرت‌های زنده، به‌روز و گویا از این رفت و برگشت‌های حدیثی، قرآنی و تاریخی و نمایاندن سرخط‌های ارتباطی بین مفاهیم و سنت‌های الهی در بستر حیات بشری محصول مطالعه و تفکر فراوان و نبوغ علمی استاد پناهیان است...» (جزئیات بیشتر)

*میکائیل دیانی از فعالان سابق دانشجویی و مستندساز در اینستاگرام خود نوشت:

«هر کس در هر جایگاهی که هست احتمال دارد خطا کند، حرف ناصواب بزند و در این میانه آنکه بر صندلی وعظ و بحث نشسته باشد، از دیگران بیشتر مستعد این مسئله است، چنانچه بارها از استادمان آقای رحیم پور ازغدی شنیدم که می گفت: «یکی از آرزوهای بزرگ من این است که 5 صفحه از حرفهایی که زده ام را بخوانند و بگویند که فلانی این ها را گفته و نقدش کنند، تا به حال این کار را نکرده اند، کاری نکرده اند تا به حال جز: فحش، تهمت، تقطیع و شایعه. مثلا من دو هزار ساعت بحث و صحبت بحث شده دارم از این دو هزار ساعت بالاخره ده ساعت اشکال و چرندیات پیدا می شود (با خنده)، اما نگشته اند که پیدا کنند و خودم آخر سر باید بگردم و پیدا کنم!» حاج آقای پناهیان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

او سالها با انرژی و پرتلاش بر منبر نشسته و نسل های مختلفی از او بهره برده اند و در همه این سالها ممکن است حرفی به اشتباه زده باشد اما آیا این اجازه ترور شخصیت و تهمت و توهین و شایعه درباره شان را می دهد؟! ...» (جزئیات بیشتر)

*همچنین کاربران توییتر نسبت به حواشی اخیر واکنش‌های متفاوتی داشتند که در ادامه مشاهده خواهید کرد؛

از مطالبه‌گری تقلبی تا به غارت بردن آبرو!

از مطالبه‌گری تقلبی تا به غارت بردن آبرو!

از مطالبه‌گری تقلبی تا به غارت بردن آبرو!

از مطالبه‌گری تقلبی تا به غارت بردن آبرو!

از مطالبه‌گری تقلبی تا به غارت بردن آبرو!

از مطالبه‌گری تقلبی تا به غارت بردن آبرو!

از مطالبه‌گری تقلبی تا به غارت بردن آبرو!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top