تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/22 - 08:37
کد خبر: 369934

سیدحسام‌الدین زندوی

چند نکته در مورد هجمه به پناهیان

چند نکته در مورد هجمه به پناهیان

عدالت خواهی که از مسیر شرع نگذرد مقصدی جز ترکستان ندارد.حافظه های تاریخی مان ضعیف است وگرنه قبل و بعد انقلاب گروه هایی بوده اند که پای دغدغه هایشان جانشان را نیز داده اند اما به جهت انحرافشان از شرع حتی دستشان به خون آلوده شده است

«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدحسام الدین زندوی*// ١. در شرع حرمت آبروی مومن بالاتر از حرمت کعبه است. برای اینکه آبروی مومن محفوظ باشد دو رفتار به شدت تحریم شده.غیبت و تهمت. شرع در زمینه روابط خارج از ضابطه زن و مرد حساس است اما آنقدر تهمت برایش مهم است که اگر سه نفر بر زنای فردی شهادت دهند و نصابشان به چهار نرسد آن سه نفر حد می خورند. اسلام از این هم بالاتر رفته‌ و علاوه بر تهمتی که انتسابش به فرد واقعیت ندارد، نقل آنچه واقعیت دارد اما حیثیت افراد را مخدوش می کند را نیز تحت عنوان غیبت تحریم کرده است. حتی در کتاب شریف کافی بعد از باب تهمت و غیبت بابی تحت عنوان «باب الروایه علی المومن» هر چیزی که به هر نحو مومنی را آزرده کند نیز تحریم شده است. از امام صادق نقل است:"هر که موضوعی را به ضرر مومنی نقل کند و مقصودش این باشد که آبروی او را بریزد تا از چشم مردم بیفتد خدا او را از ولایت خود به سمت ولایت شیطان می کشد اما شیطان هم اورا نمی‌پذیرد."بی پروایی دوستان عدالتخواه در چنگ انداختن به صورت این و آن به شدت غیر شرعی است.

٢. عدالت خواهی که از مسیر شرع نگذرد مقصدی جز ترکستان ندارد. حافظه های تاریخی مان ضعیف است وگرنه قبل و بعد انقلاب گروه هایی بوده اند که پای دغدغه هایشان جانشان را نیز داده اند اما به جهت انحرافشان از شرع حتی دستشان به خون آلوده شده است. حتما دوستان عدالتخواه خواهند گفت اتفاقا عامل به اصل اسلامند اما راه تشخیص شرعی بودن ساده است. افکار و اعمالتان را به اسلام شناس جامع الشرایط عرضه کنید. مگر نه این است که «و اما الحوادث الواقعه فرجعوا فیها الی رواة حدیثنا».

٣. بر اساس چند خبر و گزاره و بدون در نظر گرفتن ابعاد قضیه نمی توان قضاوت کرد. موضوعات آنقدر ساده نیست که با چند فکت ناقص بتوان نتیجه گیری کرد.

۴. از عدالتخواهی و تلقین فسادهای گسترده ای که توسط عدالتخواهان به افکار عمومی پمپاژ می شود چیزی جز فساد سیستمی بر نمی آید. به تعبیر رهبری این افراد در فکر خودشان فساد است. در ادامه عینا سخنان رهبری معظم ذکر می شود: «بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست...اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌ کار میبرند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟»

* عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top